Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33

Discussie: belgische Honda Mt5 naar de RDW

  1. #1
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    10 januari 2011
    Leeftijd
    46
    Berichten
    18
    Rep kracht
    0

    belgische Honda Mt5 naar de RDW

    hallo, ik ben nieuw op dit forum en wilde gelijk een topic posten over een buitenlandse brommer in nederland op kenteken laten zetten,

    ik ben sinds vorige week in het bezit gekomen van een belgische Honda Mt5 die ik daar ook gekocht heb en er zit een gelijkvormigheidsattest bij, op dit attest staan het merk en type brommer,klasse B en het chassis nummer en in proces-verbaal van goedkeuring nr. maar geen bouwjaar van de brommer?? mijn plan was dus met dit certificaat de brommer op nederlands kenteken te gaan zetten, maar nou had ik laatst gebeld met de RDW en die zeiden dat ze ook het bouwjaar moesten weten. er staat wel een datum op mijn duplikaat maar dat is de datum waarin het papier is opgemaakt.en het is een vervangend papier van het origineel zo staat dat ook in een stempel die erop staat, verder staat er ook een stempel van honda belgium en ziet er erg officieel uit, maar geen bouwjaar van de brommer dus?

    ook iets wat ik niet goed kan begrijpen is dat ze mij bij de RDW verteld hebben dat als je een brommer uit het buitenland bij hun aanbied,zij alleen maar het kenteken overschrijven en verder niks, ook al was je brommer zwaar opgevoerd hadden ze er nog geen boodschap aan, dat zou dan een zaak voor de politie zijn als je ermee gepakt werd, nu ben ik een verhaal op dit forum tegengekomen van iemand die waarschijnlijk ook in deze veronderstelling was en het net allemaal iets anders uitpakte, dit topic is helaas gesloten want ik had er graag op door gegaan, deze persoon schreef;

    Bromfietskeuring uit buitenland

    --------------------------------------------------------------------------------

    Onlangs is er een keuring plaatsgevonden van mijn bromfiets uit BelgiŽ. Hierbij heb ik de gelijkvormigheidsattest overlegd.

    Bij eerdere vragen bij de technische afdeling van de RDW heb ik een expliciet antwoord gekregen dat de brommer (bij overleg van een gelijkvormigheidsattest) NIET technische gekeurd wordt. Bij een technische keuring wordt gekeken naar de snelheid, geluidsniveau, verlichting enz. In mijn geval heeft de keurmeester alsnog een technische keuring gemaakt, en zo afgekeurd.
    De voertuig voldoet volgens hem niet aan de volgende eisen:
    -snelheid hoog
    -geluidsniveau hoog
    De eerste heeft ie WEL op een testbank gemeten en dat terwijl ik bij RDW antwoord heb gekregen dat de brommer NIET op de snelheidsbank gelegd zal worden.
    De keurmeester heeft ook de brommer afgekeurd wegens te hoog geluid, en dat terwijl hij niks gemeten heeft. Dus hij deed dat op zijn gevoel, en vond dat het te hoog geluid was.
    Mijn probleem is nu dat ik antwoord heb gekregen (en op rdw.nl staat dat ook) dat er niet naar technische staat gekeken zal worden. Hiermee gaat de keurmeester op andere dingen oordelen dan eerst werd gezegd en daardoor moet ik de brommer herkeuren, wat weer tijd en geld kost.
    Mijn vraag is of de keurmeester wel een technische keuring mocht doen of niet? En heb ik kans op een goed afloop?
    Dus bezwaar maken of niet?

    INFO:
    (Gelijkvormigheidsattest is een blaadje van Piaggio dat zogenaamd vermeld dat die brommer met die framenummer overeenkomt met de geldende (verkeers)wetten en regels in Europa.)



    misschien zijn er hier meer op het forum die ook ervaringen hebben met een buitenlandse brommer op nederlands kenteken te zetten,dan hoor ik dat graag,maar ik vind het dus erg vreemd dat ze bij de RDW allemaal iets anders zeggen en zou wel eens willen weten hoe het nou werkelijk zit? ik hoop dus op veel antwoorden :)
    Laatst gewijzigd door drestar; 10 januari 2011 om 19:57

  2. #2
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    10 januari 2011
    Leeftijd
    46
    Berichten
    18
    Rep kracht
    0
    ben ik hier op een brommerforum?

  3. #3
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    11 december 2010
    Leeftijd
    39
    Berichten
    87
    Rep kracht
    9
    heb je haast?

  4. #4
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    11 december 2010
    Leeftijd
    39
    Berichten
    87
    Rep kracht
    9
    Je moet gewoon met het keuringsraport naar de RDW gaan en om uitleg vragen.
    zij kunnen je wel vertellen of de keurmeester goed heeft gehandeld lijkt mij.
    maar dan nog.Niet echt slim om met een opgevoerde brommer naar een keuring te gaan.
    Zet er gewoon een standaard setje op voor de keuring.heb je dat hele gezeik ook niet.
    of koop een los frame met kenteken.

  5. #5
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    10 januari 2011
    Leeftijd
    46
    Berichten
    18
    Rep kracht
    0
    ik ben nog helemaal niet naar de keuring geweest maar vraag juist naar antwoorden voordat ik ga, ik heb er een verhaal bij gezet van iemand anders als voorbeeld.vandaag heb ik voor de tweede keer naar de rdw gebeld en iedereen zegt daar weer wat anders, eerst werd mij verteld dat de kosten voor het invoeren 60 euro waren en dat je buitenlandse brommer opgevoerd mocht zijn omdat de rdw daar niets mee te maken had en het een zaak voor de politie was,en vandaag belde ik en werd mij verteld dat de kosten weer 100 euro waren en ze niet wisten of je brommer opgevoerd mocht zijn of niet, lekker zooitje zo bij de rdw, daarom zoek ik ervaringen van mensen ?

  6. #6
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    11 december 2010
    Leeftijd
    39
    Berichten
    87
    Rep kracht
    9
    Ok.
    ik dacht dat dat jouw verhaal was.vandaar.
    Als je een brommer in wilt voeren en laten keuren,moet hij aan de Nederlandse wetgeving voldoen en daar valt opvoeren echt niet onder helaas.
    Ik denk dat je het beste gewoon een frame met kenteken van MP moet afhalen en het hele zooitje overzetten.scheelt je een hoop gezeik en kosten ook wel denk ik.

  7. #7
    Sheriff @ low profile Flaming Rox's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 juli 2007
    Leeftijd
    53
    Berichten
    3.497
    Rep kracht
    16
    Je kunt er kort of lang over discussiŽren maar de RDW bepaalt nou eenmaal de regels.
    Dus wat er op de website staat vermeld klopt!
    Ook een MT5 heeft van origine een constructiesnelheid van 45/50km.

    En het is maar net welke keurmeester de test/keuring afneemt.
    Bouwjaar kunnen ze zelf makkelijk achterhalen dus er zal wel een oelewapper aan de phone hebben gehangen.
    Laatst gewijzigd door Flaming Rox; 11 januari 2011 om 21:41

    Gelieve geen vragen via de mail of pm! (ook geen Visitor Messages) Gewoon posten op het forum,
    op die manier heeft iedereen er profijt van.

  8. #8
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    11 december 2010
    Leeftijd
    39
    Berichten
    87
    Rep kracht
    9
    Ik heb net ook even gelezen op de rdw site,
    er staan 2 situaties geschetst.
    1 Als de brommer geregistreerd staat in Belgie ondergaat deze alleen een papieren keuring.
    2 Is de brommer niet geregistreerd geweest dan ondergaat hij een algehele keuring,dus ook technisch.

  9. #9
    Sheriff @ low profile Flaming Rox's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 juli 2007
    Leeftijd
    53
    Berichten
    3.497
    Rep kracht
    16
    Ja..., is duidelijk toch?
    Zou in jouw geval (drestar) geen probleem moeten zijn.
    Laatst gewijzigd door Flaming Rox; 11 januari 2011 om 21:52

    Gelieve geen vragen via de mail of pm! (ook geen Visitor Messages) Gewoon posten op het forum,
    op die manier heeft iedereen er profijt van.

  10. #10
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    10 januari 2011
    Leeftijd
    46
    Berichten
    18
    Rep kracht
    0
    rdw bepaald idd de regels maar daar mogen ze wat mij betreft wel eens wat duidelijker over zijn, ik kan ook nergens op hun website concrete informatie vinden over wat het kost en wat er precies gaat gebeuren of kan gaan gebeuren, ik kan me daarom ook goed voorstellen dat degene van wie ik het verhaal heb gepost totaal verast was toen zijn brommer ineens op de rollerbank moest,want op de rdw website staat wel nadrukkelijk dat er geen technische keuring op een brommer komt van een ander EU land.

Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

  1. Van jiffy naar bok
    By wick5 in forum Algemene Vragen
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 15 oktober 2009, 14:59
  2. Benzinetank Honda Vision versus Honda Bali
    By djanodive in forum Algemene Vragen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 25 december 2008, 14:37
  3. ombouwen van AC naar LC
    By gerion in forum Technische Vragen
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 28 januari 2007, 16:42
  4. van 25 naar 45 km mogelijk?
    By john in forum Algemene Vragen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 25 juli 2006, 15:44
  5. van klasse b naar a
    By romme in forum Algemene Vragen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 21 juni 2006, 17:31

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •