Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25

Discussie: Bromfietskeuring uit buitenland

  1. #1
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Leeftijd
    28
    Berichten
    16
    Rep kracht
    0

    Bromfietskeuring uit buitenland

    Onlangs is er een keuring plaatsgevonden van mijn bromfiets uit BelgiŽ. Hierbij heb ik de gelijkvormigheidsattest overlegd.

    Bij eerdere vragen bij de technische afdeling van de RDW heb ik een expliciet antwoord gekregen dat de brommer (bij overleg van een gelijkvormigheidsattest) NIET technische gekeurd wordt. Bij een technische keuring wordt gekeken naar de snelheid, geluidsniveau, verlichting enz. In mijn geval heeft de keurmeester alsnog een technische keuring gemaakt, en zo afgekeurd.
    De voertuig voldoet volgens hem niet aan de volgende eisen:
    -snelheid hoog
    -geluidsniveau hoog
    De eerste heeft ie WEL op een testbank gemeten en dat terwijl ik bij RDW antwoord heb gekregen dat de brommer NIET op de snelheidsbank gelegd zal worden.
    De keurmeester heeft ook de brommer afgekeurd wegens te hoog geluid, en dat terwijl hij niks gemeten heeft. Dus hij deed dat op zijn gevoel, en vond dat het te hoog geluid was.
    Mijn probleem is nu dat ik antwoord heb gekregen (en op rdw.nl staat dat ook) dat er niet naar technische staat gekeken zal worden. Hiermee gaat de keurmeester op andere dingen oordelen dan eerst werd gezegd en daardoor moet ik de brommer herkeuren, wat weer tijd en geld kost.
    Mijn vraag is of de keurmeester wel een technische keuring mocht doen of niet? En heb ik kans op een goed afloop?
    Dus bezwaar maken of niet?

    INFO:
    (Gelijkvormigheidsattest is een blaadje van Piaggio dat zogenaamd vermeld dat die brommer met die framenummer overeenkomt met de geldende (verkeers)wetten en regels in Europa.)

  2. #2
    Sheriff @ low profile Flaming Rox's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 juli 2007
    Leeftijd
    53
    Berichten
    3.497
    Rep kracht
    16
    Denk dat je toch het e.e.a verkeerd intrepeteerd.
    De bromfiets/scooter moet sowieso voorzien worden van een Nederlands kenteken, daarbij zal het voertuig geheel gecontroleerd/gekeurd worden op de eisen zoals omschreven op de site van de RDW.

    http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaa...opees_land.htm

    Bezwaar maken heeft in dit geval dus weinig zin.
    Laatst gewijzigd door Flaming Rox; 10 februari 2010 om 08:56

    Gelieve geen vragen via de mail of pm! (ook geen Visitor Messages) Gewoon posten op het forum,
    op die manier heeft iedereen er profijt van.

  3. #3
    Geliefde Grote Leider :) SF2Heino's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 oktober 2006
    Leeftijd
    53
    Berichten
    6.294
    Rep kracht
    20
    snap iets niet ..heb gisterenavond ook een antwoord op deze vraag gegeven maar het antwoord is weg??? (u word aangelogd op een ander forum meldingen enzo !!!)

    net als rox was het antwoord dat ze scooter voor een kenteken moeten keuren en dan kan je op snelheid geluid , licht , spiegels , etc gewoon afgekeurd worden zoals ook is gebeurt nu . bezwaar heeft geen zin .

    Je moet die hele weg die je nu bewandelt ook gewoon vermijden ..koop gewoon voor je scoot een frame met kenteken hier en bouw je spulletje over ..ben je rond de 100 euro klaar ..nou hebbie hoop kosten , hele boel ergernis en nada result ..en piŠ zal je hier net zo makkelijk vinden als in Belgie , je huidige frame kun je desnoods ook weer gewoon in belgie verkopen ...

    tsjakka ..
    Laatst gewijzigd door SF2Heino; 10 februari 2010 om 15:10

    ............當您朝右边看时您什么都不能看到在左边!

  4. #4
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Leeftijd
    28
    Berichten
    16
    Rep kracht
    0
    al ben ik niet zo goed in nederlands,
    er staat heel duidelijk in:

    Technische staat
    De RDW kijkt bij het onderzoek van een ingevoerde brommer uit een EU-lidstaat niet naar de technische staat.

    Ik vroeg via mail (en gebeld) wat er met de technische staat bedoeld wordt.
    De medewerkers melden mij dat als ik een gelijkvormigheidsattest overhandig (en die heb ik overhandigd) de scooter NIET technisch maar alleen ID gekeurd wordt.
    De dingen die bij een ID keuring naar gekeken wordt zijn de volgende:

    -framenummer: of die overeenkomt met de gelijkvormigheidsattest
    -bloknummer: die wordt genoteerd ter archivering
    -bouwjaar: wordt genoteerd op kentekenbewijs

    Er werd ook bij EXPLECIET vermeld dat de brommer NIET op de snelheidsbank gaat.
    En aangezien ik de scooter uit belgie heb gehaald en dus in Nederland niet mee kon rijde (en dus snelheid niet kon weten) heb ik dat gevraagd. Als de keurmeester nou gewoon de regels heeft gevolgd dan zat ik niet met mťťr kosten ťn heel veel tijdsverlies.
    Ook als ze me eerder hadden verteld dat de scooter wel op snelheid getest wordt dan kon ik zo naar een testbank gaan en de topsnelheid meten. En zo kon ik em terugvoeren. Maar dat allemaal is anders gegaan dan er op rdw site staat en wat ze mij verteld hebben.
    Mijn probleem is dat er op andere dingen gekeurd wordt dan er volgens de regels moet.
    Van mij mag het maar niet dat ik er zo mee in de problemen kom.

  5. #5
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Leeftijd
    28
    Berichten
    16
    Rep kracht
    0
    Overigens heeft ie niet de lichten en spiegels en claxon enzo gecheckt.
    Hij ging doodleuk de snelheid meten. En de brommer geluid vond die te hard (heeft ie overigens NIEt gemeten maar volgens zijn gevoel)
    Maar vind je het gek dat het geluid hard is. De brommer staat notabene in een garage!

  6. #6
    Sheriff @ low profile Flaming Rox's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 juli 2007
    Leeftijd
    53
    Berichten
    3.497
    Rep kracht
    16
    Ja maar de technische staat is wat anders dan technische eisen!
    Om laten zetten naar Ned kenteken kom je er dus gewoon niet onder uit.., misschien idd wat ongelukkig geformuleerd op site/of door medewerker maar zo is de wet nou eenmaal.

    Gelieve geen vragen via de mail of pm! (ook geen Visitor Messages) Gewoon posten op het forum,
    op die manier heeft iedereen er profijt van.

  7. #7
    Sheriff @ low profile Flaming Rox's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 juli 2007
    Leeftijd
    53
    Berichten
    3.497
    Rep kracht
    16
    Je kan het natuurlijk proberen om bezwaar te maken maar ben bang dat je aan het kortste eind trekt. Is heel vervelend en zonde van je tijd, energie en pleuro's kan ik je vertellen. (heb zelf ook al is in worsteling gelegen met soortgelijk probleem..., krijg je grijze haren van op den duur)

    Vervelende is dat scoots uit Be nog niet voorzien zijn van kenteken zoals bij ons of Duitsland bv, maar nog steeds rondrijden met een verzekeringsplaatje. En aangezien de schouwings-periode erop zit hier moet helaas het hele traject (de lange moeilijke weg) bewandeld worden.
    Laatst gewijzigd door Flaming Rox; 10 februari 2010 om 17:14

    Gelieve geen vragen via de mail of pm! (ook geen Visitor Messages) Gewoon posten op het forum,
    op die manier heeft iedereen er profijt van.

  8. #8
    Retro Club Team Tjebbe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 februari 2008
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.778
    Rep kracht
    13
    Eventueel zou je eens met de ombudsman kunnen overleggen. Die gaan over geschillen met overheidsinstellingen.
    [B]Geen vragen via mail of pm stellen. Gebruik gewoon het forum ![/B]

  9. #9
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Leeftijd
    28
    Berichten
    16
    Rep kracht
    0
    Voor Flamin Rox :

    Ik citeer exact (ja zelfs met de spelling fouten) uit de verschillende mails die ik heb gekregen van de technische afdeling van de RDW:

    --------------------------------------------------------------------------------------------
    1:


    Technische staat

    Bij de invoer van een bromfiets uit een EU-lidstaat wordt niet meer gekeken naar de technische toestand van de bromfiets. De bromfiets gaat dan ook niet op de snelheidsbank. Het motornummer word tijdens de keuring genoteerd ter archievering .

    2:
    Als de gelijkvormigheid attest vanuit BelgiŽ bij de keuring kan overleggen gaan wij de bromfiets inschrijven.

    Hebt u de gelijkvormigheid attest niet bij de bromfiets zijn we genoodzaakt een volledige keuring uit te voeren.

    ----------------------------------------------------------------------------------------
    Er staat bij citaat 1 dat er NIET MEER naar de technische staat wordt gekeken. Dat is een nieuw besluit van de RDW. De regels zijn al een paar maanden veranderd. Maar die keurmeester dacht wat anders en legde mijn scooter wel op de snelheidsbank.

  10. #10
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Leeftijd
    28
    Berichten
    16
    Rep kracht
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjebbe Bekijk bericht
    Eventueel zou je eens met de ombudsman kunnen overleggen. Die gaan over geschillen met overheidsinstellingen.
    Maar een ombudsman gaat de zaak pas onderzoeken als ik bezwaren heb overlegd en telkens geen gehoor heb gekregen.
    Ik wilde weten of ik met bezwaar nog een kans maak.
    Nu ga ik bij de RDW een klacht indienen zodat ze passende maatregelen nemen.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

  1. Rijden in buitenland??
    By HELPAT in forum Algemene Vragen
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 23 april 2007, 08:39

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •