Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Garantie na opvoeren

  1. #1
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    16 september 2008
    Leeftijd
    67
    Berichten
    3
    Rep kracht
    0

    Garantie na opvoeren

    Twee maanden geleden kocht ik een CPI Oliver, die al na twee weken startproblemen kreeg. Door personeelsproblemen duurde het nog twee weken voordat het gerepareerd kon worden. In overleg hebben we toen besloten de reparatie samen te laten vallen met de eerste onderhoudesbeurt.
    Tevens heb ik toen de varioring laten verwijderen en de uitlaatbocht vervangen.
    Daarna liep de scooter beter.
    Nu blijkt hij opnieuw dezelfde startproblemen te hebben.
    Toen ik met deze klacht bij de dealer terugkwam, gaf hij aan dat ik geen garantie meer heb, omdat hij opgevoerd is.
    Dit lijkt me niet te kloppen:
    Ten eerste heeft hij dit nooit van tevoren gezegd - hoewel hij het tegendeel beweert.
    Ten tweede is de klacht al van voor het opvoeren en is die destijds kennelijk niet goed verholpen.
    Ten derde ga ik er van uit dat ook op uitgevoerde reparaties garantie geldt.

    Weet iemand hier meer over?

  2. #2
    Geliefde Grote Leider :) SF2Heino's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 oktober 2006
    Leeftijd
    52
    Berichten
    6.294
    Rep kracht
    20
    Lastige vraag..zal je proberen uit te leggen waarom .
    Weghalen van uitlaat prop en weghalen varioring is op zich niet schadelijk.
    Hoewel je brommer sneller gaat door die ontgrenzingen loopt het motortje daarentegen soepeler en meestal ook op lagere temperatuur omdat ie beter zijn brandstof op-verbrand .

    Startprobleem staat idd los van opvoeren denk ik .Groot probleem is het ook niet , en qua oplossen van problemen zelf kunnen wij je wel handje mee geven .

    Het overleg met je dealer is ander verhaal ,want ja..eigenlijk had ie hem ook wel even beter af kunnen stellen. Feit is dat ie dat niet heeft gedaan en om dan achteraf hem 'aansprakelijk; te stellen heb je al geprobeert en wuift ie weg ..
    als ie BOVAG lid is kan je daar evt een klacht neerleggen , maar zo nee is denk ik einde verhaal..gewoon niet meer terug gaan naar die knakker. Goodwill is er blijkbaar gewoon niet en kost hem dus daarom ook een klant!
    Vind het geen slimme zet van hem zo te reageren , zo te horen komt ie om in het werk en zit ie niet op jou als klant te wachten .
    Het antwoord dat met opvoeren alle garantie vervalt terwijl hij degene is die en het opvoeren (betaald) gedaan heeft en alle onderhoud aan scoot heeft gedaan is een zwakke reply..maar ja.is zoiets het waard om mee naar advocaat te stappen ??.
    Die kosten worden hoger dan de hele scooter nieuw gekost heeft ben ik bang .


    Wat ik vermoed is dat ie gewoon vergeten is de sproeier te vergroten in de haast het ding weer bij de klant te krijgen , misschien zelfs ook iets simpels als de afstand tussen electrodes bougie te klein ? Een brommer heeft altijd een krachtige vonk nodig om te ontsteken ...en een optimaal gemixed mengsel van lucht en benzine. Zowiezo staat ie slecht afgesteld nu zo te horen .
    Is je benz mengsel te rijk start ie slecht , soms bv ook alleen op kick en minder op electric start. Indien lucht al puik staat afgesteld moet minste sparkje al genoeg zijn om aan te slaan ..

    Ik zou hier even doorgeven welke maat sproeier er in zit nu Bill , ter check of die idd al is aangepast , en zou vast deze thread even doorlezen ...de how to snel je lucht afstellen .
    http://helpdesk.scooterhulp.com/howt...heel-kort.html

    Of je nu een echte zelfsleutelaar bent of niet , deze procedure is makkelijk zelf te doen , alles wat je nodig hebt is een schroevendraaiertje en beetje tijd ...

    Bougie zul je ook even zelf moeten bekijken, kwestie van kijken hoe die momenteel vonkt.
    Afstand tussen elektrodes zou toch wel dikke nageldikte moeten zijn, zitten ze te dicht op elkaar vormt vonkje een bruggetje , hij moet echt overspringen..
    Bougie hoort mooi blauw vonkje te geven , en tussen de electrodes te blijven,, zie je nou een oranje achtige achtige vonk of vonk die zijwaarts naar de mantel wegspringt is bougietje gewoon 'lek' ...kan heel goed de oorzaak startprobleem zijn , bougies kunnen in princiepe op elk moment doorslaan/lek raken ..vandaar ook mijn tip nooit te gaan rijden zonder bougiesleutel en nieuwe bougie in de helmbak ..

    effe spieken wat voor pitje erin hoort standaard voor je :
    CPI Oliver 50 NGK BR7ES

    Is dan wel geen juridisch antwoord , maar we bieden je in ieder geval vast wel een technische oplossing !

    Mvg Henk
    Laatst gewijzigd door SF2Heino; 18 oktober 2008 om 18:36

    ............當您朝右边看时您什么都不能看到在左边!

  3. #3
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    16 september 2008
    Leeftijd
    67
    Berichten
    3
    Rep kracht
    0
    Geweldig bedankt, Henk! Het is misschien geen juridisch antwoord, maar wel een antwoord waarmee ik verder kan.

  4. #4
    Geliefde Grote Leider :) SF2Heino's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 oktober 2006
    Leeftijd
    52
    Berichten
    6.294
    Rep kracht
    20
    Graag gedaan ;)

    ............當您朝右边看时您什么都不能看到在左边!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

  1. garantie
    By smash in forum Relax Corner
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 2 oktober 2007, 19:15

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •