Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: agility opeens begrensd?

  1. #1
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    12 september 2010
    Leeftijd
    42
    Berichten
    6
    Rep kracht
    0

    Unhappy agility opeens begrensd?

    Goeiedag mensen.

    Ik heb een aglity 80cc met cdi met een groen draadje. Los rijdt hij 74, draadje vast 50. Ik ben para dus doe dat draadje vast en rijd rustig verder. Wil weer normaal rijden dus haal dat draadje los en wtf. hij blijft begrenst? Erger zelfs. Het duurt een eeuwigheid voordat ie bij de 45 is maar zuipt wel evenveel alsware hij 74 reed. Ik durf met dat rare ding de weg niet op ookal was het een snorscooter! Heb al met een andere cdi, een begrensde, erop gereden maar duurt ook een eeuwigheid voor 45 dus ligt niet aan de cdi denk ik. Mijn hypothese is dat ik iets electrisch heb gesloopt door al rijdend dat groene draadje vast en los te maken. En ik heb de ballen verstand van dat electrische vandaar ook mijn nickname.

    Iemand?

    Met vriendelijke groet.

  2. #2
    Retro Club Team Tjebbe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 februari 2008
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.778
    Rep kracht
    14
    Het lijkt me dat er dan toch iets anders aan de hand is. Ik heb zelf ook met 80cc en zo'n CDI gereden en had helemaal nergens last van. Wat ik wel vreemd vind is dat het verschil met draadje los/vast bij jou zo groot is. Bij mij scheelde dat hooguit 7 a 8 km/u op top.
    Heb je wel de pickupspoel op 0,5mm afgesteld ivm startproblemen?
    Laatst gewijzigd door Tjebbe; 12 september 2010 om 14:25
    [B]Geen vragen via mail of pm stellen. Gebruik gewoon het forum ![/B]

  3. #3
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    12 september 2010
    Leeftijd
    42
    Berichten
    6
    Rep kracht
    0
    Hij start prima hoor maar ik denk echt dat ik iets van die electronica onzin heb gesloopt door het groene draadje aan te sluiten tijdens het rijden. Ga 'm wegdoen, enige 4-takt wat ik nog koop heeft 4 cilinders en 4 wielen met een pas van de wegenwacht erin.

  4. #4
    Retro Club Team Tjebbe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 februari 2008
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.778
    Rep kracht
    14
    Het enige dat je zou kunnen slopen is de cdi zelf.

    4-takt scooters zijn juist erg betrouwbaar, zolang je er niet teveel mee rommelt maar dat geldt voor elk voertuig. Veel mensen zijn alleen teleurgesteld over het lage vermogen en daar doe je gewoon niet veel aan.
    [B]Geen vragen via mail of pm stellen. Gebruik gewoon het forum ![/B]

  5. #5
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    12 september 2010
    Leeftijd
    42
    Berichten
    6
    Rep kracht
    0

    Lightbulb wat is dit

    heb er een foto van gemaakt. Mn scooter reed opeens precies 45 ff gekeken en nu blijkt als ik dit onderdeel eruithaal en dus de luchtinvoer met mn vinger regel dat gekke ding strak door naar de 80 trekt, yeah leuk maar rijdt niet zo lekker met een vinger in je carberateur dus wat te kopen of doen? Is niet zo'n moeilijke vraag denk ik...als t me lukt om die foto up te loaden vanaf mn telefoon that is.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)

  6. #6
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    12 september 2010
    Leeftijd
    42
    Berichten
    6
    Rep kracht
    0

    nog een foto en type scooter

    het is een kymco agility 16 80cc
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)

  7. #7
    Retro Club Team Tjebbe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 februari 2008
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.778
    Rep kracht
    14
    Welk onderdeel bedoel je nou eigenlijk?
    [B]Geen vragen via mail of pm stellen. Gebruik gewoon het forum ![/B]

  8. #8
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    12 september 2010
    Leeftijd
    42
    Berichten
    6
    Rep kracht
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjebbe Bekijk bericht
    Welk onderdeel bedoel je nou eigenlijk?
    Dat hele ding dus die soort gasschijf die veer, die pen en het kapje. wat is dat?

    Wat bovenin je carburateur gaat en met een koperkleurig deskseltje met 2 schroefjes is afgesloten. Door dat ding ben ik mn power kwijt omdat de scoot te weinig lucht krijgt. Die onderdelen op de eerste foto heb ik eruit gehaald en met 2 vingers in het nu geopende gat in mn carb gedaan en met een beetje vingeroefening ging mn scoot weer als eeen raket. Dus wat staat er op die foto die ik heb gemaakt?

    En heb iemand ander een link naar een schema van een carburateur van een kymco agility 16 van 3 jaar oud? Dan zoek ik het zelluf wel :humph:

    MzL
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)

  9. #9
    Retro Club Team Tjebbe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 februari 2008
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.778
    Rep kracht
    14
    Je bent blijkbaar niet bekend met de CV carburateur. Je gashandel bedient een vlinderklep. De luchtsnelheid/vacuum stuurt de gasschuif.

    In de manualsectie staat wel een WPH voor een Agility die allemaal dezelfde carburateur gebruiken.

    Op deze site staat bij informatie een goed stukje over de CVK carb: http://www.revolution70.com/
    Laatst gewijzigd door Tjebbe; 18 september 2010 om 01:17
    [B]Geen vragen via mail of pm stellen. Gebruik gewoon het forum ![/B]

  10. #10
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    12 september 2010
    Leeftijd
    42
    Berichten
    6
    Rep kracht
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjebbe Bekijk bericht
    Je bent blijkbaar niet bekend met de CV carburateur. Je gashandel bedient een vlinderklep. De luchtsnelheid/vacuum stuurt de gasschuif.

    In de manualsectie staat wel een WPH voor een Agility die allemaal dezelfde carburateur gebruiken.

    Op deze site staat bij informatie een goed stukje over de CVK carb: http://www.revolution70.com/
    ok dan. Een cv carburateur. I thank you very mutch. Nee was ik niet bekend mee. Ik aan mn gashendel draaien en ik zie dat ding gewoon blijven zitten. Maar nu ik weet dat het op vacuum werkt snap ik ook waarom ie begon te haperen over speedbumps. Die vacuum ging weg want er zat al iets los. Owkay thanx man. Ik kan weer verder. :)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

  1. Aerox ineens begrensd..?
    By Marcov in forum Algemene Vragen
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 15 september 2009, 14:52
  2. hij stortert opeens heel erg
    By serkan in forum Afstellen en starten
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 18 maart 2008, 19:40
  3. dip opeens veel langer?!
    By pizzakoerier in forum Technische Vragen
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 14 augustus 2007, 18:27
  4. Kymco Top Boy begrensd
    By soundwave in forum Technische Vragen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 5 mei 2007, 14:59
  5. Oom Agent Begrensd voor U?
    By SF2Heino in forum Algemene Vragen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 29 oktober 2006, 02:27

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •