Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: yamaha mint

  1. #1
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    14 maart 2012
    Leeftijd
    50
    Berichten
    8
    Rep kracht
    0

    yamaha mint

    hallo,
    mijn vrouw heeft een yamaha mint,
    deze lekt vanuit de carbarateur, strart slecht en slaat af.
    ook bij de luchtfilter bij de carbarateur zie ik benzine liggen.
    ons word vertelt dat de carbarateur op is kan dit en is dit niet zo wat kan ik doen?

    alvast bedankt

  2. #2
    Retro Club Master Biachio's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 januari 2012
    Leeftijd
    63
    Berichten
    979
    Rep kracht
    8
    Kijk naar de aansluiting van het benzine slangetje is deze poreus klemt die niet goed meer,mij lijkt het 't beste om de gehele carburateur er af te halen en goed na kijken vooral afdichting rubbers deze kunnen ook poreus zijn,alle slang verbindingen die aan de carb. gemonteerd zijn.

    Succes.
    "B"iachio

    TAKE IT EASY,OR EASY TAKES YOU!!

  3. #3
    Ouwe beunoloog
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Biachio Bekijk bericht
    Kijk naar de aansluiting van het benzine slangetje is deze poreus klemt die niet goed meer,mij lijkt het 't beste om de gehele carburateur er af te halen en goed na kijken vooral afdichting rubbers deze kunnen ook poreus zijn,alle slang verbindingen die aan de carb. gemonteerd zijn.
    Wat bedoel je nou precies.., aansluiting op carb incl klemmen of echt de rubber slangen?? Aansluitingen op de carb zelf zijn van hetzelfde materiaal...m.a.w. deze zijn meegegoten dus 1 geheel...komt uit een mal. De carburateur kan zelf natuurlijk gewoon lekken en/of gewoon op zijn! Het is immers al een oud beestje.., over het algemeen moet men het zoeken in de vlotternaald plus de zitting maar ook vlotterhoogte en juiste werking van de brandstofkraan kan hierin een rol spelen.

    En let wel! het is een 2 takt carburateur!

    Het heeft iig niks met electronica van doen dus....
    Laatst gewijzigd door Ouwe beunoloog; 24 januari 2013 om 23:33

  4. #4
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    14 maart 2012
    Leeftijd
    50
    Berichten
    8
    Rep kracht
    0
    hallo beunoloog en biachio
    carbarateur is qua lekken opgelost door andere carbarateur en onderdelen wisselen.
    probleem nu is dat deze scooter stationair loopt op, en luchtschroef is afgesteld op 1.5 slag alleen onder het rijden houd hij in en als ik met de chokeknop speel loopt hij wel goed
    wat kan ik hier aan doen?
    hij krijgt volgens mij door de shoke meer benzine toch , wachtend op jullie advies

  5. #5
    Ouwe beunoloog
    Guest
    Ja, d.m.v. de chokehevel naar links te drukken/schuiven krijgt hij inderdaad meer brandstof. Maar bij een reeds warme motor behoort men deze uiteraard niet te gebruiken. Is enkel bedoeld voor de koude start.

    Heb je ook de sproeiers overgezet en gelijk gereinigd? Om het probleem op te lossen heb je i.i.g. een iets ruimere hoofsproeier nodig als dat er momenteel gemonteerd zit. (gasnaald hangt niet te laag..middelste stand/inkeping is perfect)
    Weet niet of de Mint ontdaan is van begrenzers..., zoja is het hoofdsproeier maat 80/82, stationair en choke sproeier beide maat 46. (zit echter de tube/begrenzerpijpje nog in het luchtfilter moet maat h.s. 74/76 ook goed/voldoende zijn)

    Ter info: wees er ook zeker van dat het inlaat membraan, vacuum aansluitingen en de vacuum bediende brandstofpomp in orde zijn.
    (zal wel maar wilde het toch even meenemen in deze..)
    Laatst gewijzigd door Ouwe beunoloog; 31 januari 2013 om 23:54 Reden: Draadje aangepast en verplaatst naar juiste sectie op het forum.

  6. #6
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    14 maart 2012
    Leeftijd
    50
    Berichten
    8
    Rep kracht
    0
    alles is gewoon overgezet, sproeiers ook alles is ook schoon gemaakt
    naald is niet verzet, na de lekkage van de carbarateur heb ik alleen de luchtschroef op 1.5 gezet toen de scooter warm was heb ik de stationair schroef verdraait om deze stationair goed te laten lopen

  7. #7
    Ouwe beunoloog
    Guest
    Carburateur afstellen: mengschroef op 1,5 (540 graden) slag (is de basisafstelling). Vervolgens de motor goed warm rijden en scoot op de middenbok zetten zodat het achterwiel vrij van de grond staat.
    Stationair toerental iets omhoog gooien/draaien met de stelschroef.

    Dan met de luchtmengschroef het hoogste punt/rpm opzoeken d.m.v. de schroef (langzaam) naar links of rechts te draaien. Zodra de motor in toerental gaat toenemen heb je het juiste mengsel van lucht en benzine bereikt (gaat flink omhoog in toerental). Daarna weer met de stationair regelschroef het geheel weer naar een acceptabel/normaal toerental brengen. (tussen de 1.500/1.800 rpm/toerental)

    Mocht de motor nou alsnog inhouden en is de choke hierbij van toepassing, is er alsnog een iets ruimere/groter (hoofd) sproeier plaatsen noodzakelijk.
    Zelfs met een identieke carburateur kunnen de maten onderling afwijken ter info.
    Laatst gewijzigd door Ouwe beunoloog; 2 februari 2013 om 22:01

  8. #8
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    14 maart 2012
    Leeftijd
    50
    Berichten
    8
    Rep kracht
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ouwe beunoloog Bekijk bericht
    Carburateur afstellen: mengschroef op 1,5 (540 graden) slag (is de basisafstelling). Vervolgens de motor goed warm rijden en scoot op de middenbok zetten zodat het achterwiel vrij van de grond staat.
    Stationair toerental iets omhoog gooien/draaien met de stelschroef.

    Dan met de luchtmengschroef het hoogste punt/rpm opzoeken d.m.v. de schroef (langzaam) naar links of rechts te draaien. Zodra de motor in toerental gaat toenemen heb je het juiste mengsel van lucht en benzine bereikt (gaat flink omhoog in toerental). Daarna weer met de stationair regelschroef het geheel weer naar een acceptabel/normaal toerental brengen. (tussen de 1.500/1.800 rpm/toerental)

    Mocht de motor nou alsnog inhouden en is de choke hierbij van toepassing, is er alsnog een iets ruimere/groter (hoofd) sproeier plaatsen noodzakelijk.
    Zelfs met een identieke carburateur kunnen de maten onderling afwijken ter info.
    hallo beunoloog,gisteren en vandaag weer bezig geweest en gedaan wat jij zei met de afstelling
    en wat denk je pak vandaag de andere carbarateur de oude , jouw advies opgevolgd en de brommer loopt als vanouds.
    ik wil je heel erg bedanken en even zeggen dat deze site toppie is

  9. #9
    Retro Club Expert funny16's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 mei 2012
    Leeftijd
    58
    Berichten
    234
    Rep kracht
    8
    Martien,


    Hij heet niet voor niks Beunoloog.
    Wij leunen (ik althans ) vaak op zijn deskundigheid.

    Alleen maar super dat je elkaar zo kan helpen, da is het mooie van deze site...

    grt

    funn

  10. #10
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    28 april 2013
    Berichten
    1
    Rep kracht
    0
    Leuke en interessante site!
    Zit er net op om mijn zoon te helpen met zijn "mint", na schoonmaken carburateur loopt het beestje niet meer. Zal eerdergenoemde afstel-tips opvolgen maar vroeg mij af of er ook ergens technische tekeningen voor deze snorfiets te vinden zijn.

    hoor het wel,

    Erwinmint

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

  1. Chokeknop Yamaha Mint
    By defam in forum Algemene Vragen
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 21 juni 2011, 22:26
  2. Uitlaat Yamaha Mint
    By PimP in forum Technische Vragen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 19 februari 2011, 16:25
  3. Yamaha Mint
    By NathanZola in forum Afstellen en starten
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 12 januari 2011, 22:57
  4. yamaha mint
    By ed1367 in forum Technische Vragen
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 13 mei 2010, 12:37
  5. Yamaha Mint Repareren
    By Helscha in forum Technische Vragen
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 27 juli 2008, 12:49

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •