Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19

Discussie: motorblok gereviseerd nu blijft deze niet stationair lopen

  1. #1
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    25 januari 2011
    Leeftijd
    31
    Berichten
    20
    Rep kracht
    0

    motorblok gereviseerd nu blijft deze niet stationair lopen

    Hallo,

    Ik heb 2e hands een AGM retro scooter gekocht, hoor de bij de koop wel dde kleppen tikken maar dacht dat is een kwestie van afstellen.

    Na de kleppen gesteld te hebben bleken deze nog te tikken, weer verder gekeken zat het vliegwiel op de krukas GELIJMD omdat de spie was versleten.

    Motoblok onder de de scooter vandaan gehaald en compleet gereviseerd, nieuwe krukas, cilinder kit, nieuwe kleppen in de kop, nieuw vliegwiel, varioset en v-snaar.

    Blok weer gemonteerd, nu blijft deze niet stationair lopen. Als ik de scooter start en gas bij geef blijft deze wel aardig lopen maar zodra ik deze los laat valt deze direct of na een poosje uit.

    Nieuwe carburateur,spruit stuk geprobeerd maar geen effect.

    Nu zit er wel witte rook in de kleppendeksel als de scooter even gelopen heeft en ik de deksel verwijder.. Zelf vermoed ik de kleppenseals.

    Zou er ook nog een nieuwe cilinder kop op moeten? Of wat kan het anders zijn?

    Alvast bedankt.
    Laatst gewijzigd door sensas; 25 september 2012 om 00:47

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    7 mei 2012
    Leeftijd
    36
    Berichten
    180
    Rep kracht
    0
    Die "rook" is niks anders dan de warme olie die een beetje verdampt.
    Als de klepseals lekken dan verbruikt hij olie.
    Dit verbrand hij en ruik en zie je wel bij de uitlaat.
    Heb je de carburateur wel goed afgesteld stationair?
    Want met de choke erop moet hij hard stationair lopen, en zodra deze eraf gaat na een paar minuten moet je het toerental rond de 1800 a 2000 toeren zetten.
    Hoeveel kilometer heb je al gereden met het gerepareerde blok, want is het begin in hij nog wat "stroefjes"en na een tijd komt hij losser en gaat hij ook beter lopen.
    Heb je gewoon andere kleppen erin gezet, of heb je ze ook ingeslepen op de klepzitting zodat ze goed afdichten.
    Anders verlies je daarop compressie en vermogen.

    Arno

  3. #3
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    25 januari 2011
    Leeftijd
    31
    Berichten
    20
    Rep kracht
    0
    Hallo,

    Ik heb de carb afgesteld, ik heb nog niet met de scooter gereden.

    Wat bedoel je met de kleppen inslijpen? Ik heb alleen de kop schoongemaakt met staalwol.

    Gr,
    edwin

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    7 mei 2012
    Leeftijd
    36
    Berichten
    180
    Rep kracht
    0
    Zou er dan eerst eens mee gaan rijden, en de carb hoog afstellen zodat hij blijft lopen.
    Kleppen inslijpen zorgt ervoor dat deze ook helemaal dicht zijn.
    Dit doe je met speciale slijp pasta.

    Arno

  5. #5
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    25 januari 2011
    Leeftijd
    31
    Berichten
    20
    Rep kracht
    0
    Volgens mij is de kop lek er komt veel rook uit de uitlaat, als ik de uitlaat dicht hou komt er rook uit het tutje op de kleppendeksel en slaat de scooter niet af.

    Als ik gas geef gaat de scooter moeilijk lopen en valt deze uit.

    Ga er een andere kop op zetten met lange kleppen. kijken of dat het probleem verhelpt.
    Laatst gewijzigd door sensas; 29 september 2012 om 16:17

  6. #6
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    25 januari 2011
    Leeftijd
    31
    Berichten
    20
    Rep kracht
    0
    Andere kop zit er op, kleppen gesteld. NU blijft hij eindelijk gewoon stationair draaien na 1 a 2 keer kicken.

    Nu blijft er alleen maar witte rook uit de uitlaat komen.. :(, kan dit aan de cilinder/zuiger liggen?

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    7 mei 2012
    Leeftijd
    36
    Berichten
    180
    Rep kracht
    0
    Je weet zeker dat t niet zwart/blauw is?
    Wit is misschien condens, maar dit moet er snel uit zijn.

  8. #8
    Retro Club Expert kremers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juni 2011
    Leeftijd
    41
    Berichten
    135
    Rep kracht
    9
    en toen was dit topic DOOD !!

  9. #9
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    25 januari 2011
    Leeftijd
    31
    Berichten
    20
    Rep kracht
    0
    Nee hoor ik ben er nog ;) ben paar dagen ziek geweest dus heb niet veel kunnen sleutelen.

    Heb de cilinder etc er weer vanaf gehaald, toen zat er olie in de cilinder/zuiger en de motorblok olie is al zwart aan het worden.

    Dus vermoedt dat hij langs de koppakking gelekt heeft. :(, Kan daar ook zon papieren pakking tussen of alleen maar de metalen?

  10. #10
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    25 januari 2011
    Leeftijd
    31
    Berichten
    20
    Rep kracht
    0
    Ben weer verder gegaan, cilinder en dergelijke allemaal ontvet, en op nieuw gemonteerd.. en gelijk weer blauwe rook.

    Vermoed dat de vorige eigenaar olie in de tank heeft gegooid aangezien het aansluit punt van het luchtfilter op de carburateur ook helemaal vettig is.

    En in de de cilinder blijft een mengsel van olie/benzine achter.

    Ga voor de zekerheid even de tank leeghalen van de week en gewoon 95 in gooien, kijken of dit het probleem verhelpt.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

  1. aerox blijft hard stationair lopen
    By richard1970 in forum Afstellen en starten
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 21 december 2011, 07:08
  2. Baotian Blijft stationair lopen
    By fietsbel in forum Technische vragen 4-Tact
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 10 juni 2010, 13:35
  3. SR 50 RL blijft niet lopen
    By pieter61 in forum Afstellen en starten
    Reacties: 26
    Laatste bericht: 24 augustus 2008, 12:59
  4. aerox blijft niet blijft niet goed lopen.
    By ruupjeh in forum Afstellen en starten
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 29 februari 2008, 09:55
  5. aerox blijft niet blijft niet goed lopen.
    By ruupjeh in forum Technische Vragen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 29 februari 2008, 09:55

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •