Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: 's morgens wel gewoon starten maar geen kracht. 's middags wel...

  1. #1
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    18 september 2012
    Leeftijd
    54
    Berichten
    9
    Rep kracht
    0

    's morgens wel gewoon starten maar geen kracht. 's middags wel...

    Hallo mede forummers... Ik ben net nieuw hier en wil jullie graag mijn probleem even voorleggen. Ik hoop zo erg dat iemand me kan helpen...

    Heb 2 maanden geleden een 2de hands VOM Bella Exclusive Retro Scooter (snor, onbegrensd) gekocht van een knul die zijn rijbewijs net gehaald had en een auto kocht.

    De eerste 2 weken reed de scooter normaal. Geen inhouden en al helemaal geen start problemen. Helemaal uit het niets had ik op een morgen problemen.

    Als ik de Scooter 's morgens start voor naar het werk te gaan, springt hij vrijwel meteen aan.. Geen probleem. Hij loopt stationair ook redelijk. Maar als ik dan gas geef, hoor ik alleen een hoop gepruttel en geeft hij totaal geen kracht. Als ik het gas loslaat loopt hij wel gewoon stationair.... Geef ik weer gas dan alleen maar weer gepruttel.

    's middags na het werk meteen proberen en wat denk je? Starten en lopen zonder problemen.

    Nu moet ik erbij zeggen dat hij gisteren middag ook het ochtend probleem had.. De temperaturen dalen nu sterken dan de afgelopen tijd..

    Heb de bougie vervangen en merkte dat de oude handvast zat.. Niet goed dus... Nieuwe bougie goed gemonteerd. 's morgens benieuwd of het probleem verholpen was...... NOT...

    Hieruit concludeer ik dat het misschien een temperatuur probleem moest zijn.

    Ik heb hier het forum afgezocht en heb in eerste instantie de choke vervangen. Scooter liep meteen goed na montage.. 's morgens benieuwd of het probleem verholpen was...... NOT... nog hetzelfde.. wel starten maar bij gas geven alleen gepruttel en geen krachtoverbrenging..

    Scootershop gebeld wat het probleem verder kon zijn... tsjaaa.. Ze dachten misschien de Carb.. Die gaven vaker problemen.... Shit.. net Scooter gekocht en dan al deze problemen, maar goed.. Ik een nieuwe Carb gekocht en gemonteerd... Scooter liep meteen goed na montage maar ik merkte wel dat hij verder afgesteld moest worden...

    's morgens benieuwd of het probleem verholpen was.......... NOT... nog steeds hetzelfde probleem.. Ik een andere scootershop gebeld.. "Hij moet zeker een beurt hebben, hoeveel km op de klok?" euhh 6000.. "Ja dan MOETEN ze een beurt krijgen... kleppen stellen etc..

    OK Ik dus de scooter een beurt laten geven bij de shop waar ik de Carb gekocht had... Ga de scooter afgelopen vrijdag halen. Liep niet helemaal lekker moet ik zeggen. Ben ook na 200 meter omgedraaid en dat aangegeven... Ja ze hadden de vaiorollen moeten vervangen want daar zaten platte kanten aan, en dat klopt ik heb de oude gezien.. Ook was de Vario een beetje ruw en hadden ze opgeschuurt... Misschien moest er dan toch maar een nieuwe vario in om het inhouden wat hij doet te verhelpen...

    Ik zou me deze week weer melden bij hun als het echt te storend zou zijn.. 's morgens benieuwd of het probleem verholpen was...... NOT... Ik krijg er werkelijk de sch..t van...
    Ik alles weer gedemonteerd en gekeken of ik iets kon zien.. Zag alleen aan de schroeven dat het kleppendeksel niet los is geweest.. dus kleppen wel gesteld tijdens de beurt???

    Het is volgens mij dus gewoon een temperatuur probleem en is er ergens een haarscheur in electronica?? Boubine is gegoten plastic.. kan het hier aan liggen? CDI van een vriend geprobeerd maar probleem blijft bestaan....

    Kan mij iemand helpen en mij uit mijn lijden verlossen? Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

    Alvast hartelijk dank...

    René
    Laatst gewijzigd door Reneeke; 18 september 2012 om 10:08

  2. #2
    wil
    wil is offline
    Retro Club Expert wil's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 februari 2009
    Leeftijd
    68
    Berichten
    456
    Rep kracht
    11
    Een goede beurt laten geven door iemand die er verstand van heeft (ik weet wel wie)
    Is volgens mij weer een dealer die er denkt verstand van te hebben.

  3. #3
    Retro Club Member mach2005's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Leeftijd
    51
    Berichten
    88
    Rep kracht
    11
    4 takt snappen de meeste geen reet van... De goede daargelaten.

    Jouw probleem is normaal gesproken de choke of in ieder geval iets wat er voor zorgt dat je scoot te veel benzine of teveel lucht krijgt.

    --Je moet even gaan controleren of het kabeltje van de choke wel spanning krijgt als je het contact aan zet en de spanning er af is als het contact uit is. Aanders kan je wel 10 nieuwe chokes monteren, maar dat helpt niets.

    Met een goedkope multimeter is dat te testen. Meet dan ook gelijk even de massa op het tweede pinnetje van de stekker.

    Is dat allemaal in orde, dan zullen toch de kleppen gecontroleerd moeten worden, of ze goed staan.

    Waar woon je? Misschien kan ik of een van ons even bij je komen kijken.
    [ 4- TAKT TECHNEUT ] 80cc R70 Grande Retro (ZNEN) // AGM City // Baotian Classico. [Sproeier 85/carb.naald hoogste stand/begrenzingdraad onderbroken met verborgen schakelaar/OD2 vario.)

  4. #4
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    18 september 2012
    Leeftijd
    54
    Berichten
    9
    Rep kracht
    0
    Hey mach2005,

    Ja die choke laat me ook niet echt los.. Heb net de shop gebeld en ik moest hem straks maar weer langs brengen. Ze gingen het tot op de bodem uitzoeken zonder kosten... Maar ik zal inderdaad kijken of er spanning op de choke zit.. Had ik zelf eerlijk gezegd niet echt aan gedacht... Dat is eigenlijk het enige onderdeel dat temperatuurgevoelig is...

    ik laat wat van me weten.... en bedankt voor je reply...

    btw.. Ik woon in Zuid Limburg... :)

  5. #5
    Retro Club Expert funny16's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 mei 2012
    Leeftijd
    58
    Berichten
    234
    Rep kracht
    8
    Hoi Rene,


    Met interesse je verhaal gelezen, helaas ik heb er geen verstand van en ben ook afhankelijk van anderen hierin. Maar als ik het zo lees, ben ik het wel eens met Wil: weer een zg scooter-dealer die er geen verstand van heeft..." maar goed ik ken em niet, dus kan niet oordelen. Denk dat je een wijs besluit moet nemen, om is te kijken naar een goede dealer in de regio of anders onze lokale "Arno alhier' vragen of die een uitweg/oplossing weet. I heb geen idee wat je betaald hebt voor de aanschaf en inmiddels alle beurten en onderdelen, maar voor de goede orde: een Vom Bella zit ong rond de 900 euro en dan heb je een nieuwe.......en volgens mij valt er zeker in deze tijd van het jaar ( seizoen is een beetje voorbij ) nog wel te onderhandelen....... Ik weet nie, maar ik zou het overwegen...als ik het zo hoor. Maar ja nogmaal heb er geen verstand van, wat het zou kunnen zijn..

    succes in ieder geval.

    funnnnnn

  6. #6
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    18 september 2012
    Leeftijd
    54
    Berichten
    9
    Rep kracht
    0
    @funny16

    Dank je voor je reactie... Ja och... mijn maat heeft een hele nieuwe gekocht en die startte ook niet meer na 2 weken. Een 2de handse van 1 jaar oud hoeft niet perse een kneus te zijn. Goed ingereden, beurten gehad etc.. Het euvel begon spontaan op een morgen. Ik heb er wel minder voor betaald dan een nieuwe dat moge duidelijk zijn. En met die 900 heb je nog op kenteken zetten en de aflever beurt op te tellen.

    @mach2005

    Heb gisteren geprobeerd de stroom te meten op de choke... niks te vinden.. het schijnt dat je die ook niet zomaar ff kunt meten. Heb vanallehande artikelen op Internet gevonden. Hij is nu in ieder geval terug bij de scootershop en de eigenaar zou hem niet meer teruggeven eer hij volledig gemaakt was. Zonder verder kosten voor mij...

    We wachten het ff af...

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    7 mei 2012
    Leeftijd
    36
    Berichten
    180
    Rep kracht
    0
    Spanning komt alleen op de choke als de motor loopt.
    Dus niet als je hem op contact zet.
    Je hoeft niet persee te meten, als je dat kapje eraf klikt, en je start de motor moet het zwarte blokje warm worden.
    En dan STOPT de choke er juist mee.
    De choke staat er namelijk standaard op, en doordat de motor loopt word het elementje verwarmd en gaat de choke dicht.
    Daarom gaat hij na een tijdje ook zachter stationair lopen.

    Arno

  8. #8
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    18 september 2012
    Leeftijd
    54
    Berichten
    9
    Rep kracht
    0
    Moggel vrienden....

    Tsjah.. waar zal ik eens beginnen... Nou ik had de scooter dus weer naar de shop gebracht.. Hij is een paar dagen daar geweest... Vrijdagmiddag belde ik maar eens op hoe het ervoor stond... Ik kon hem komen halen.. Hij was gemaakt.. Ik vroeg wat er dan gebeurt was... Nou... Hij had alles van een andere scooter omgebouwd op die van mij.. Complete carb met alles erop en eraan... Nou ik was benieuwd...

    Ik ernaar toe... Daar aangekomen kwam de shop houder al enthousiast aan lopen... "Hij doet het perfect" riep hij... "loop maar ff mee... Ik heb hem de hele dag buiten laten staan dus hij is koud..." Hij startte de scooter en die liep inderdaad als een zonnetje...

    Ik zei hem dat pas Zaterdagmorgen de Generale repetitie zou zijn... Hij was ervan overtuigd dat het euvel van het alleen pruttelen 's morgen verholpen was.... Nou.. zei ik.. Ik hoop het van harte...

    Ik rij naar Huis en moest idd toegeven... Zo lekker had hij nog nooit gelopen... Ik was tot zover reeds in mijn nopjes..... Thuis aangekomen was mijn vrouw ook blij en hoopte dat er na weken ellende ('s morgens) nu alles naar behoren zou functioneren....

    Afijn... jullie begrijpen uit mijn verhaal dat het dus niet zo is... ONGELOFELIJK.....
    Zaterdagmorgen om 9.00 uur naar buitengelopen. Sleutel erin, op contact, starten en LOPEN.. meteen!!... toen gas geven en wat denk je... Godver..... Weer gewoon pruttelen en niet mogelijk om gas te geven...

    Ik weet het dus niet meer.. Ik blijf bij mijn eerste ingeving die ik niet gevolgd heb... Namelijk dat ik vermoed dat het iets met de boubine te maken heeft... Dat is ook maar gegoten plastic zooi.. Zou hier geen haarscheurtje in kunnen zitten waardoor hij 's morgens gewoon niet echt sterk genoeg kan vonken? Als het warmer is of als ik de scooter nu 5-10 minuten stationair laat lopen doet hij het wel gewoon.. Kan toch zijn dat die haarscheur dan weer door de warmte "dichter" gaat staan waardoor het vermogen weer geleverd kan worden??

    Affijn... Ik weet het ook niet meer, maar ga dit nog wel proberen.. Als ik morgen de shop bel valt die gegarandeerd om van ellende... haha kijken wat die hier op te zeggen heeft....

    Bedankt voor al jullie ideeen..

  9. #9
    Retro Club Master Biachio's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 januari 2012
    Leeftijd
    63
    Berichten
    979
    Rep kracht
    8
    Dan heeft die monteur de bobine zeker vergeten?als hij alles omgebouwd heeft dan mag je er van uitgaan dat ook de bobine vervangen is toch?
    Heb je al eens met Arno gepraat,moet gek gaan als hij het niet weet,zeker nu nu er (bijna) alles aan gedaan is.

    succes.
    Laatst gewijzigd door Biachio; 24 september 2012 om 20:18
    "B"iachio

    TAKE IT EASY,OR EASY TAKES YOU!!

  10. #10
    Retro Club Expert kremers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juni 2011
    Leeftijd
    41
    Berichten
    135
    Rep kracht
    9
    Wellicht heb je een lucht lekje in een slang die het pruttelen veroorzaakt.
    heb je de vacium slangen eens nagekeken ?

    Mag ik vragen waar je trouwens je scoot hebt gebracht omdat je in zuid limburg woont ?

    Gr. Danny

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 3
    Laatste bericht: 5 december 2009, 23:39
  2. Jijaue geen vonk na tijdje starten wel weer
    By Beukenootje in forum Algemene Vragen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 16 juni 2009, 17:20
  3. Reacties: 1
    Laatste bericht: 24 november 2008, 11:10
  4. vivacity Start wel maar daarna...
    By suuske343 in forum Afstellen en starten
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 2 augustus 2008, 15:29
  5. peugeot vivacity start wel maar, ....
    By danny in forum Technische Vragen
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 18 januari 2008, 02:42

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •