Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32

Discussie: Na alles opnieuw opbouwen blijft gas hangen..

  1. #1
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2012
    Leeftijd
    36
    Berichten
    32
    Rep kracht
    0

    Na alles opnieuw opbouwen blijft gas hangen..

    Jaja rare topic titel...
    Maar ik leg het even kort uit.

    Mijn Fosti Grande Retro, heb ik gekocht met een vast gelopen motorblokje.
    Deze wilde ik opnieuw opbouwen, maar kreeg de optie een complete over te kopen, waarvan de papieren in beslag waren genomen bij een rollerbank controlle.

    Omdat ik toch al wat kapschade had, besloot ik maar meteen alles over te gaan zetten op mijn frame, omdat die andere vrijwel geen schade had.

    Nu is alles over gezet, maar nu blijft mijn gas heel soms hangen(of het blok in te hoge toeren).

    Wat heb ik gedaan:
    Alles over gezet op mijn frame, en de kleppen gesteld(in: 0.8, uit: 0.13)
    Deze waardes werden mij opgegeven door de dealer in de buurt.

    Weet iemand waar het probleem aan kan liggen?
    Heb niet aan de stationair-schroef gezeten.
    Het blok liep wel goed, op het oude frame.
    Maar omdat die er toch afwas, meteen de kleppen gesteld, omdat deze tikten.

    mvg
    Charlois Design, voor al uw Wrap en blinderings werk

  2. #2
    Retro Club Expert kremers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juni 2011
    Leeftijd
    41
    Berichten
    135
    Rep kracht
    9
    De kleppen zouden volgens mij niet ruimer moeten staan dan zowel in als uit 1.0
    En niet enger dan 0.5 beiden.
    Volgens mij zetten ze over het algemeen alles op 0.8


    Kijk anders eens in het how to do topic.
    Hier staat het stap voor stap uitgelegd.
    Laatst gewijzigd door kremers; 23 augustus 2012 om 11:14

  3. #3
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2012
    Leeftijd
    36
    Berichten
    32
    Rep kracht
    0
    Maar de ruimte wat nu teveel is, zou dan kunnen verklaren dat hij te hoog in toeren loopt?

    Zal de dealer eens aanspreken erop, dat die me dan de verkeerde waarde's opgeeft.
    Merk wel, dat de scooter nu 5km harder loopt, maar voor mijn gevoel iets zachter optrekt.
    Charlois Design, voor al uw Wrap en blinderings werk

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    7 mei 2012
    Leeftijd
    36
    Berichten
    180
    Rep kracht
    0
    In 0,5 uit 0,10.
    Heb je je gaskabel niet te strak staan?
    Met teveel speling gaan de tuimelaars te hard tikken, en slaan op de kleppen.
    Deze breken na een tijd dan ook af.

    Arno

  5. #5
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2012
    Leeftijd
    36
    Berichten
    32
    Rep kracht
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arno runner Bekijk bericht
    In 0,5 uit 0,10.
    Heb je je gaskabel niet te strak staan?
    Met teveel speling gaan de tuimelaars te hard tikken, en slaan op de kleppen.
    Deze breken na een tijd dan ook af.

    Arno
    Heb inmiddels de volgende maten gehoord(van internet en diverse dealers).
    -0.05/0.10
    -0.08/0.13
    -0.10/0.10
    -0.06/0.12

    Op een gegeven moment weet je dus niet meer wat nou wel of niet de goede is.
    Charlois Design, voor al uw Wrap en blinderings werk

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    7 mei 2012
    Leeftijd
    36
    Berichten
    180
    Rep kracht
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arno runner Bekijk bericht
    In 0,5 uit 0,10.
    Heb je je gaskabel niet te strak staan?
    Met teveel speling gaan de tuimelaars te hard tikken, en slaan op de kleppen.
    Deze breken na een tijd dan ook af.

    Arno
    Dit is goed

  7. #7
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2012
    Leeftijd
    36
    Berichten
    32
    Rep kracht
    0
    Is inmiddels verzet naar 0.5 en 0.10.
    Blijft tussendoor nog hoog stationair lopen, en vanzelf weg rijden.
    Het lijkt mij, dat als het aan de gaskabel ligt, dat het niet regelmatig is, maar altijd...
    Charlois Design, voor al uw Wrap en blinderings werk

  8. #8
    Retro Club Expert kremers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juni 2011
    Leeftijd
    41
    Berichten
    135
    Rep kracht
    9
    waarschijnlijk moet je de lucht/stationair schroef op je carb. afstellen.
    deze kan ook de oorzaak zijn van te hoog stationair lopen of lijken op blijven hangen.

  9. #9
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2012
    Leeftijd
    36
    Berichten
    32
    Rep kracht
    0
    En welke is wat?
    Aangezien de carb. er heel anders uitziet dan van een 2takt scooter.
    Ook vind ik het nogal"eng"om zomaar wat te doen bij 4takt, gezien ze toch iets minder kunnen hebben dan 2takt.
    Charlois Design, voor al uw Wrap en blinderings werk

  10. #10
    Retro Club Expert kremers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juni 2011
    Leeftijd
    41
    Berichten
    135
    Rep kracht
    9
    Haha fun ! (niks persoonlijks hoor)
    Maar een 4 takt gaat denk ik net zolang al dan niet langer mee dan een 2 takt.
    Het enige woord wat deze scooters moeten hebben is onderhoud.

    In het How to do topic staan diverse pdf bestanden waarin alles word uitgelegd.
    Stukje kleppen stellen en ook over de carb.
    download deze en begeef je er eens rustig aan, dan word alles wel redelijk duidelijk.

    Tis jammer dat je een eind uit de buurt woont.

    p.s ! nu je het andere blok eronder hebt zitten !

    *Welke olie heb je gebruikt (5W40) rijd ikzelf mee Perfect !
    *Bougie al vervangen voor een NGK ?
    *Welke sproeier zit er in je Carb ? meest vervangende gebruikte is 80-82

    Dit zijn dingen die over het algemeen nog wel eens verzuren bij de dealers.
    Ook over het thema dealers word genoeg verteld op dit forum en ik denk dat een ieder een andere mening heeft.

    Mijn eerste AGM was ook een vastloper na ca. 400 km, maar dat kwam omdat er een dealer aan de klus was geweest die geen verstand van zaken had.
    De scooter is toen te warm gelopen en vastgelopen (heel verhaal).

    Maar er zijn volgens mij al mensen die dikke 60.000 km met een 4 takt rijden.
    Dus ze zijn zeker niet slecht of minder goed, maar hebben gewoon goed onderhoud nodig............

Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

  1. Gas blijft hangen Zip 50 4T
    By pino123 in forum Technische vragen 4-Tact
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 8 juli 2011, 00:20
  2. gas blijft hangen
    By sprinter in forum Technische Vragen
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 25 mei 2010, 16:28
  3. Mijn gas blijft hangen Typhoon
    By black ntt in forum Algemene Vragen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 12 mei 2009, 18:15
  4. Gas blijft hangen Znen
    By harmpie92 in forum Technische vragen 4-Tact
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 22 januari 2009, 18:04
  5. gas blijft hangen
    By skydancer in forum Algemene Vragen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 11 oktober 2006, 17:11

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •