Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Kleppen stellen.

  1. #1
    Retro Club Expert robbie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 augustus 2011
    Leeftijd
    53
    Berichten
    110
    Rep kracht
    9

    Kleppen stellen.

    Wat is nu de juiste klep afstelling?
    In het PDF bestand staat inlaat 0.05 uitlaat 0.1
    Vervolgens staat er een bericht onder dat 0.05 te krap is voor de inlaat klep..
    En het bericht daar onder is inlaat 0.1 en uitlaat 0.1

    Vervolgens zit het topic op slot! Dus vandaar dat ik het hier maar vraag....

  2. #2
    Ouwe beunoloog
    Guest
    Normaliter (bij de meeste chineesjes) is de klepspeling als volgt: inlaat 0.05 uitlaat 0.1
    De IN(laat) klep kan wat krapper omdat die immers gekoeld wordt, maar veel dealers zetten hem toch op 0.1 (maakt dus niet zo veel uit)

    Mocht hij toch gaan tikken, stel je de inlaat gewoon iets ruimer af.

    N.b: Bij vergelijkbare Kymco blokjes stel ik de klepspeling meestal op 0.06 in en 0.08 uit.

  3. #3
    Retro Club Expert robbie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 augustus 2011
    Leeftijd
    53
    Berichten
    110
    Rep kracht
    9
    Aha, ik had de uitlaat klep iets ruimer gezet (0.15), maar zonder resultaat..
    Ga ik morgen de uitlaat terug zetten op 0.1 en de inlaat op 0.08.

  4. #4
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    13 mei 2012
    Leeftijd
    49
    Berichten
    3
    Rep kracht
    0
    oke als ik het dus goed begrijp als de motor warm wordt en dan hoor je de kleppen gaan tikken dan staat de inlaat klep nog te strak ???

    Gr Rob

  5. #5
    imported_bart1980
    Guest
    Nee tikken van de kleppen komt voor bij te veel speling, dus moet je ze strakker zetten

  6. #6
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    4 augustus 2011
    Leeftijd
    58
    Berichten
    3
    Rep kracht
    0
    Ik doe zelf veel veel in deze scooters; vooral reparatie en beurten.
    Net zoals ouwe beunoloog zegt: de Kymco klepspeling aanhouden : 0.06 in en 0,08 uit.
    Geen geklepper en een goed startende scooter.
    Ik stel zelf de kleppen bij de eerste (500) beurt; daarna zie je dat je kleppen bijna niet meer hoeft te stellen (maar wel controleren).
    De snorretjes die keurig 25 lopen zijn wel eerder aan het klepstellen toe (hoger toerental)maar laat je ze harder lopen (bijvoorbeeld met een 45 km cdi} blijft de klepspeling nagenoeg gelijk en rijdt de scooter ook veel zuiniger.

  7. #7
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    13 mei 2012
    Leeftijd
    49
    Berichten
    3
    Rep kracht
    0
    hmm het vreemde is dat bij mij na de eerste beurt mijn kleppen gaan tikken bij een warme motor de eerste paar minuten loop de motor netjes.

  8. #8
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    13 mei 2012
    Leeftijd
    49
    Berichten
    3
    Rep kracht
    0
    Is opgelost vario was kapot maakte hetzelfde geluid als tikkende kleppen zelf de dealer dacht aan de klepspeling

  9. #9
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    26 juni 2012
    Leeftijd
    56
    Berichten
    4
    Rep kracht
    0
    misschien een domme vraag, maar ik heb een ZNEN, en daar staat als beschrijving klepspeling niet meer dan 0.05. Dat heb ik dan ook gedaan.
    Zoals ik bij jullie lees, zie ik dus ook verschillende waarde's tussen in-en uitlaatklep. Daarnaast (ik ben maar een sleutelaar) waar is in-en uitlaat? Boven-onder?

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    7 mei 2012
    Leeftijd
    36
    Berichten
    180
    Rep kracht
    0
    In is boven.
    Uit is onder.

    Arno

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •