Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: effect vrieskou op scooter

  1. #1
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    3 november 2011
    Leeftijd
    52
    Berichten
    43
    Rep kracht
    0

    effect vrieskou op scooter

    Nou merk toch wel sinds dat het is begonnen te vriezen dat ik echt mijn scooter voordat ik ga rijden bijna 10 minuten moet voorverwarmen. De olie is dikker als normaal. Merk zelf onder het rijden omdat het een lucht gekoelde motor is, dat door de gevoels temp het beter is om iets aan de onderkant te hebben om de motor te beschermen, beetje teveel koeling op dit moment. Wie heeft het zelfde met de scooter als je al rijd op dit moment dat is.

  2. #2
    Retro Club Expert robbie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 augustus 2011
    Leeftijd
    53
    Berichten
    110
    Rep kracht
    9
    Het starten vanmorgen om 5:00 uur ging iets moeizamer na 4 dagen stilstaan onder een afdak, verder eigenlijk geen problemen.

    Morgen ochtend weer, ik denk dat ie dan beter start..

  3. #3
    imported_nick-z0rr
    Guest
    Hoi Ozzy en Robbie,
    Ik begrijp dat jullie de scooter gebruiken onderandere voor woon/werk verkeer,wat is jullie kleding advies dan?want het zal wel ontiegelijk koud zijn op de scoot,wat gebruik je bijvoorbeeld voor je gezicht met 5 of 7 graden onder nul,en natuurlijk op je hoofdt?

    "B"

  4. #4
    Retro Club Expert chris's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 februari 2011
    Leeftijd
    50
    Berichten
    212
    Rep kracht
    9
    Nou met dit weer vanmorgen dus -9 scoot starte moeizaam en vervolgens even laten warm draaien.
    Daarna een ritje van 7km gemaakt heen en terug.
    De topsnelheid lag 10 km lager dan met temperaturen boven het vriespunt.
    Vreemd hoe kan dat ?

  5. #5
    Retro Club Expert robbie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 augustus 2011
    Leeftijd
    53
    Berichten
    110
    Rep kracht
    9
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Biachio Bekijk bericht
    Hoi Ozzy en Robbie,
    Ik begrijp dat jullie de scooter gebruiken onderandere voor woon/werk verkeer,wat is jullie kleding advies dan?want het zal wel ontiegelijk koud zijn op de scoot,wat gebruik je bijvoorbeeld voor je gezicht met 5 of 7 graden onder nul,en natuurlijk op je hoofdt?

    "B"
    Ik heb een wollen muts, gevoerde (defensie) jas, en een regenbroek aan, Die jas is wind en water dicht, een spijkerbroek niet, vandaar de regen broek. En ik heb bij de benzine pomp van die plastiek handschoenen gepakt, die draag ik over m'n gewone handschoenen, werkt PERFECT!

    Wat Chris zegt is mij ook opgevallen, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de oorzaak!

  6. #6
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    3 november 2011
    Leeftijd
    52
    Berichten
    43
    Rep kracht
    0
    De Motor wil gewoon niet goed opwarmen door de vrieskou ik merkte het zelfs aan mijn uitlaat die kan ik normaal echt niet aanraken maar nu voelde het echt koeler aan. Binnenin is het wel heet van de onsteking van de brandstof maat buitenom met -14 en ook nog de lagere gevoels temp, dan koelt het blok gelijk af. De kou opzichzelf maakt me niet zoveel muts op handschoenen aan en karren maar, en ik zit iets uit de wind door mijn windscherm.

  7. #7
    Retro Club Expert kremers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juni 2011
    Leeftijd
    41
    Berichten
    135
    Rep kracht
    9
    heb vandaag de scooter getracht te starten.
    duurde zo'n 15 seconden en lopen als een zonnetje.
    met geluk dat de accu aan de druppellader hangt, dus geen problemen !!!!

  8. #8
    imported_nick-z0rr
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kremers Bekijk bericht
    heb vandaag de scooter getracht te starten.
    duurde zo'n 15 seconden en lopen als een zonnetje.
    met geluk dat de accu aan de druppellader hangt, dus geen problemen !!!!
    Goed he die retro's.

    "B"

  9. #9
    Retro Club Expert
    Geregistreerd
    23 augustus 2011
    Leeftijd
    70
    Berichten
    262
    Rep kracht
    9
    In de 50er jaren werd de automotor wel eens in een dikke deken gestopt als ze s'morgens moeite hadden met de start. Maar dat zouden we heden toch niet meer hoeven doen lijkt mij. Koude lucht heeft wel de eigenschap om meer zuurstof vast te kunnen houden. Ik zou het mengsel eens onder de loep nemen. Bij auto's met vloeistof koeling wordt de radiateur ook wel eens afgeschemd tegen de koude wind tijdens het rijden. Ik heb zelf in het verleden als het flink vroor wel eens opgemerkt dat de motor niet voldoende warm werd tijdens het rijden. Ook niet over een afstand van 60 km. Dus dat werd een stukje karton voor de radiateur, wel opletten als het weer warmer werd dat het er weer op tijd uit was.

  10. #10
    Retro Club Expert robbie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 augustus 2011
    Leeftijd
    53
    Berichten
    110
    Rep kracht
    9
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piet san Bekijk bericht
    Koude lucht heeft wel de eigenschap om meer zuurstof vast te kunnen houden. Ik zou het mengsel eens onder de loep nemen..
    Daar heb ik ook aan zitten denken. Maar zolang er sneeuw ligt heb ik niet meer gereden, en vanmiddag starte hij wel na 2 keer starten..

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •