Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: Magneet begrenzer

  1. #1
    imported_nick-z0rr
    Guest

    Wink Magneet begrenzer

    Hallo allemaal,
    Is dit misschien iets voor de liefhebbers,hard rijders onder ons,kijk even op deze site :[url]www.magneetbegrenzer.com/shop/

    Dit is makkelijker dan een stekkertje los halen.

    "B"

    PS.laat me even weten wat jullie er van vinden,is wel zo interessant voor ons scooterrijders.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)

  2. #2
    Retro Club Expert robbie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 augustus 2011
    Leeftijd
    53
    Berichten
    110
    Rep kracht
    9
    Ja da's wel leuk, maar je zal toch eerst je CDI onklaar moeten maken.
    En als je daarmee bezig bent is het niet veel meerwerk om de CDI dan te schakelen op bijvoorbeeld je grootlicht schakelaar. Dus met grootlicht rij je onbegrenst, en met dimlicht begrenst.

    Wat ook een nadeel is mocht je bij controle op een rollerbank belanden ben je 't haasje want de motor moet uit om hem weer te begrenzen, en dat gaat meestal niet lukken want je gaat er gelijk op. De lichtschakelaar kun je ongemerkt omzetten..

    Wat ik altijd doe, en ik denk velen met mij is gewoon op tijd vertrekken. Dan kun je lekker cruisen naar je bestemming zonder de gedachte in je achterhoofd zal ik politie tegen komen of zal dat een politie auto wezen die ik al een tijdje in m'n spiegel zie..

  3. #3
    Retro Club Expert kremers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juni 2011
    Leeftijd
    41
    Berichten
    135
    Rep kracht
    9
    moet zelf zeggen dat ik inderdaad het n en ander heb uitgeprobeerd.
    stekkers los / 45 km/h cdi.

    en inderdaad rijdt nu met de 35 km/h cdi en laat hem gewoon lopen.
    met de zwaardere koppeling en de iets lichtere rollen loopt en trekt het als een zonnetje

    (RECLAME: dus heb nog een 45 km/h cdi liggen voor een PRIKKIE )

  4. #4
    Retro Club Expert
    Geregistreerd
    23 augustus 2011
    Leeftijd
    70
    Berichten
    262
    Rep kracht
    9
    Ik ben ook van plan om niet verder te gaan dan de 35 km/h cdi. Dat vind ik voor een snor wel voldoende en loop je het minste risico. Tenminste ik hoop dat hij met die snelheid net binnen de normen valt op de rollenbank.

  5. #5
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    13 november 2011
    Leeftijd
    51
    Berichten
    20
    Rep kracht
    0
    of je koopt een 125 cc scooter, haha!

  6. #6
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    4 augustus 2007
    Leeftijd
    9
    Berichten
    57
    Rep kracht
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ango112 Bekijk bericht
    of je koopt een 125 cc scooter, haha!
    Hoij Angelo 112,

    Dat had ik zeker gedaan, ware het niet dat je hiervoor een rijbewijs nodig hebt.

    Adieje w,

    Matjeuke

  7. #7
    imported_jimmy
    Guest
    robby heb jij daar een schema van ik vind het goed idee dat met die licht scakelaar

  8. #8
    imported_nick-z0rr
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robbie Bekijk bericht
    Ja da's wel leuk, maar je zal toch eerst je CDI onklaar moeten maken.
    En als je daarmee bezig bent is het niet veel meerwerk om de CDI dan te schakelen op bijvoorbeeld je grootlicht schakelaar. Dus met grootlicht rij je onbegrenst, en met dimlicht begrenst.

    Wat ook een nadeel is mocht je bij controle op een rollerbank belanden ben je 't haasje want de motor moet uit om hem weer te begrenzen, en dat gaat meestal niet lukken want je gaat er gelijk op. De lichtschakelaar kun je ongemerkt omzetten..

    Wat ik altijd doe, en ik denk velen met mij is gewoon op tijd vertrekken. Dan kun je lekker cruisen naar je bestemming zonder de gedachte in je achterhoofd zal ik politie tegen komen of zal dat een politie auto wezen die ik al een tijdje in m'n spiegel zie..
    Dus je rijdt overdag en ook in donker met groot licht dit is dan toch verblindend voor de medeweggebruiker,en de politie zal het niet opvallen dat jij met groot licht aan komt rijden en dan ineens op dimlicht schakelt?,(in principe mag je niet met groot licht rijden) er zit altijd wel een wittevoetjesdiender bij hoor vergis je daar niet in.Neem aan dat ze alle stroom vretende onderdelen zullen uitschakelen en dan pas gaan rollen?

  9. #9
    Retro Club Expert robbie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 augustus 2011
    Leeftijd
    53
    Berichten
    110
    Rep kracht
    9
    Ik rij overdag altijd met groot licht op fietspaden die parallel liggen langs wegen met zijstraten van rechts. De reden is dat ik gezien wil worden door de automobilisten uit die zijstraten van rechts. En het werkt zichtbaar!
    Ik doe dit alleen overdag, 's avonds of s'nachts rij ik gewoon met dimlicht.


    Jimmy ik heb er geen schema van, ik heb dat is ergens gelezen.
    Mijn scooter heeft een 35Km CDI en bevalt prima. Ik heb geen tijd voor haast! ;-)

  10. #10
    Retro Club Expert
    Geregistreerd
    23 augustus 2011
    Leeftijd
    70
    Berichten
    262
    Rep kracht
    9
    Ik rij met de auto ook altijd overdag met het licht aan. Dat lijkt me voor de scooter ook geen slecht idee. Ik weet alleen niet of ik overdag met groot licht of dimlicht zal rijden, geen idee wat beter is omdat ik daar tot nu toe niet op gelet heb.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •