Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: ik kan niet harder dan 10km rijden?

  1. #1
    Nieuw Lid Ichthus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 april 2010
    Leeftijd
    63
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0

    ik kan niet harder dan 10km rijden?

    Ik snap er niks van, hij weigert om harder te rijden. Alles is normaal, alleen rijd mijn killerbee scooter maar 10km en als ik meer gas geef houd hij in en daarna stopt hij, maar wanneer ik snel gas terug geef rijd hij weer 10km. Wat is er aan de hand? Wie kan mij uit deze vervelende situatie helpen.....AUB!!!

  2. #2
    Ouwe beunoloog
    Guest
    Valt de motor dan ook uit/stil?
    Probeer het motorgedrag zo duidelijk als mogelijk te omschrijven.

    Vertoond motor dit gedrag ook op de middenbok.., dus zonder weerstand?

  3. #3
    Nieuw Lid Ichthus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 april 2010
    Leeftijd
    63
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Het motor valt uit als ik meer gas geef.
    Sorry maar de 2de vraag begrijp ik niet.

    Ik kan na het starten, heel weinig gas geven en dan puur op gevoel. En dan kan ik 10km per uur rijden heel zachtjes dus. Wanneer ik dus meer gaas geef weigert hij en als ik de gas blijft vast houden omdat ik harder wil dan 10km, valt hij uit. Volgens mij (een leek) is er voor de rest niks aan de hand. Hopelijk heb je hier wat aan! Alvast bedankt voor de moeite !


    Hoor net dat het misschien een vuilje in de caburateur (zoiets), is dat mogelijk en zou ik dat zelf kunnen schoonmaken?

  4. #4
    tukker47
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aku Bekijk bericht
    Het motor valt uit als ik meer gas geef.
    Sorry maar de 2de vraag begrijp ik niet.

    Ik kan na het starten, heel weinig gas geven en dan puur op gevoel. En dan kan ik 10km per uur rijden heel zachtjes dus. Wanneer ik dus meer gaas geef weigert hij en als ik de gas blijft vast houden omdat ik harder wil dan 10km, valt hij uit. Volgens mij (een leek) is er voor de rest niks aan de hand. Hopelijk heb je hier wat aan! Alvast bedankt voor de moeite !


    Hoor net dat het misschien een vuilje in de caburateur (zoiets), is dat mogelijk en zou ik dat zelf kunnen schoonmaken?
    de scooter op de midden standaard bedoeld de ouwe beunoloog
    zodat het achterwiel vrij kan draaien

    groeten ipie

  5. #5
    Nieuw Lid Ichthus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 april 2010
    Leeftijd
    63
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ouwe beunoloog Bekijk bericht
    Valt de motor dan ook uit/stil?
    Probeer het motorgedrag zo duidelijk als mogelijk te omschrijven.

    Vertoond motor dit gedrag ook op de middenbok.., dus zonder weerstand?
    aha...als ik hem op de midden standaard zet, doet ie precies het zelfde.

  6. #6
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2010
    Leeftijd
    45
    Berichten
    38
    Rep kracht
    0
    dan doet ie het niet goed.





    was je zelf ook al achter, lol.

    nee serieus, het kan een vuiltje in de carburateur zijn, en ja voor een beetje techeut is dit zelf op te lossen.
    handleiding staat al hier op het forum.
    ik denk/vermoed eerder dat er een slangetje verstopt of juist geknapt/gescheurd is.

    ik zou voor ik de carb. eruit ging halen eerst alle slangetjes na lopen op knikjes en of scheurtjes (ook luchtfilter goed controleren).
    wat ook wel eens een manko zou kunnen zijn is de stekker verbindingen.
    lopp deze ook even na (haal ze los en maak ze voorzichtich schoon).
    let wel, haal 1 stekker verbinding tegelijk los en niet meer dan dat, dan weet je ook zeker dat je de goede stekkers weer op elkaar aansluit.

    mocht je dan nog geen verschil merken dan word het tijd om de carb eens te inspecteren.

  7. #7
    Nieuw Lid Ichthus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 april 2010
    Leeftijd
    63
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Heel hartelijk dank, ik denk dat ik nu rustig en heel voorzichtig aan het werk kan.

  8. #8
    tukker47
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aku Bekijk bericht
    Heel hartelijk dank, ik denk dat ik nu rustig en heel voorzichtig aan het werk kan.
    haal je even het zadel er af en de zadelbak er uit dan heb je een zee van ruimte en kan ook alle slangetjes bekijken

    groetjes ipie

  9. #9
    Ouwe beunoloog
    Guest
    Met name de brandstof (toevoer) slang en de vacuumslang zijn belangrijk in deze.
    En als je de hoofdsproeier wil controleren zal toch de carburateur in z'n geheel uit/van het motorblok genomen moeten worden.
    En e.v.t. ook het rubber membraan controleren op onregelmatigheden; denk aan scheurtjes en/of gaatjes. Onderdeel aangeduidt met ''Diaphragm'' is het membraan.


    Exploded view!

  10. #10
    Nieuw Lid Ichthus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 april 2010
    Leeftijd
    63
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    oeps klinkt allemaal wel .......ingewikkeld. gisteren hoorde ik ook dat het misschien aan de lucht filter kan liggen? Heb met deze dagen behoorlijk in plassen water gereden (wist niet dat het mocht)
    Ik denk dat ik morgen als het niet regent, maar de lichtfilter ga drogen, hopelijk is ie dan weer goed. Ik laat het wel horen....ik vind het erg super dat jullie mee denken, heel hartelijk dank!

    Helaas.....luchtfilter is droog en zeefje is schoon. Hopelijk is het een van de slangetjes, van de carburateur.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •