Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: rammel in blok

  1. #1
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    26 april 2010
    Leeftijd
    55
    Berichten
    12
    Rep kracht
    0

    rammel in blok

    Hoi ik heb sinds enige tijd een benzhou 50 retro,maar bij stationair toerental een hevige rammel ergens,nu heb ik ergens iets gehoord over een lager en vliegwiel maar weet niet wat hier mee bedoeld word.
    Iemand een idee? Ben zelf nog niet veel aan de slag geweest met dit soort brommetjes dus graag simpele en duidelijke uitleg alvast bedankt en gr.Leo.

  2. #2
    Nieuw Lid Jznen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2009
    Leeftijd
    30
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Hoi leo,

    Heb jij, of is er onlangs nog kleppen gesteld op jou benzhou?.
    Of laat ik het anders stellen, heeft hij al een beurt gehad, en hoeveel km staat er op de teller?.

    Het zou kunnen zijn dat de klepstelschroef wat losjes is gaan zitten en dat die daardoor rammelt.
    Alhoewel, Hevig rammelen zou het niet moeten doen.

    Als je zelf niet veel ervaring hebt met deze brommers, word het inderdaad erg lastig om dit probleem te achterhalen.

    Het simpelst, maar wel het duurst, is om hem weg te brengen naar een dealer.
    Indien mogelijk, breng hem naar margraten dan ben je verzekerd van een goede beurt.

    Zou je misschien een kort filmpje willen plaatsen op youtube, dan kunnen wij het ook horen.

    Groet.

  3. #3
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    26 april 2010
    Leeftijd
    55
    Berichten
    12
    Rep kracht
    0
    nee heeft nog geen beurt gehad er staan ong.4000 km op de teller,en zal morgen het geluid is opnemen alvast bedankt.

    gr. Leo

  4. #4
    Nieuw Lid Jznen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2009
    Leeftijd
    30
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    4000 km zonder beurt?

    met 8000km kon ik een nieuw blok kopen. mijn dealer had er zelf niet één onderhoudsbeurt aangegeven, wel olie ververst, nooit kleppen gesteld.

    is er dan wel bij jou met 500km olie ververst?
    Bij de eerste 500km op een nieuw blok Moet ook de klepspeling nagekeken worden.

    Wil je zeggen dat geen van allen gebeurt is ?

    zo niet, vind ik het niet raar dat er wat rammelt.

    groet,

    Jeff

  5. #5
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    26 april 2010
    Leeftijd
    55
    Berichten
    12
    Rep kracht
    0
    Heb het ondekt!!! (heb de brommer overigs pas een paar weken,dus heb ZELF nog geen beurt of iets laten doen.) het is dat blikken ding op de as waar de riem over loopt dat ding dat de riem aanduuwd als je gas geeft(vandaar alleen bij stationair) bij dit ding zit speling op de as.Sorry voor de benaming ding maar weet de officieele naam niet.
    Heeft iemand tips hoe ik dat vliegwiel eraf krijg en of in dat ding een lager of zo zit.
    b.v.d. en gr.Leo

  6. #6
    Retro Club Member audie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 september 2009
    Leeftijd
    62
    Berichten
    2
    Rep kracht
    0
    Met een speciale vario sleutel of een luchtdruk boor.
    Die dingen zitten moervast.

    succs

    @udie
    Mijn Homepage [url]http://home.kpn.nl/piepl011/[/url]

  7. #7
    Nieuw Lid Jznen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2009
    Leeftijd
    30
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Op mijn nieuwe blok kreeg ik hem met geen mogelijkheid open.

    uiteindelijk de fabrieksvaste moet met een luchtsleutel losgekregen.

    Mischien een tip*

    Succes.

    Jeff

  8. #8
    ScooterHulp Team
    Geregistreerd
    3 januari 2010
    Leeftijd
    32
    Berichten
    214
    Rep kracht
    10
    verplaatst

  9. #9
    Nieuw Lid decophil's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2008
    Leeftijd
    55
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Op Ebay zijn accu impact wrenches te vinden er staan al goede bij rond de 50,00 Euro.Een impact wrench en een slagmoer sleutel.

    Voor iemand die zelf wil gaan sleutelen een goede infestering lijkt mij.

    Snap alleen niet hoe je aan speling komt aan je vario , want deze is alleen maar over een spiebaan geschoven.Dus als je speling hebt kunnen er een paar dingen aan de hand zijn :
    - als je hem iets naar voor en naar achteren kunt schuiven , dan kun je dit oplossen met het plaatsen van een ringetje achter de moer waar hij mee vast zit.
    - als je hem lichtjes naar links en rechts kunt draaien , dan heb je dus speling op de spiebanen op de as , wat weer kan komen door het plaatje wat in de vario zit waarmee hij niet zou mogen kunnen verdraaien.Ik denk dat het laatste wel het geval zal zijn , gezien dat het staal van de krukas harder is dan het getande plaatje van de vario.Dacht niet dat een nieuwe vario zo kostbaar was.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •