Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21

Discussie: Afslaan bij stationair, moeilijk starten

  1. #1
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    13 februari 2010
    Leeftijd
    58
    Berichten
    44
    Rep kracht
    0

    Afslaan bij stationair, moeilijk starten

    Hoi lui, denk even mee en geef me de gouden tip voor volgend mysterieus geval. Het volgende is plots opgekomen: wanneer ik stil sta slaat motor gelijk af. Startmotor gilt wel in de rondte maar grijpt niet aan. Wanneer ik de scoot nu op de middenstandaard zet (bok) dan is het 'klik' en lopen.
    Je zou dan denken dat het achterwiel weerstand zou bieden maar heb het nu diverse malen getest, het achterwiel beweegt nog geeneens tijdens starten op de bok. Dat slechte starten heeft ie nooit gedaan en ik was juist zo trots dat het altijd zo perfect ging (tegenover andere scootertjes).
    Ook heb ik het gevoel dat het gas wat na-eilt na loslaten. Dus gas loslaten en je voelt dat ie nog effe gas blijft geven, snappie ?
    Iemand ?

  2. #2
    tukker47
    Guest
    dat afslaan heeft te maken met het stationeer toerental die kun je verstellen aan het schroefje op de carburateur dat kun je doen vanaf het klepje onder je buddy op scooterhulp.com staat wel een beschrijving over de 4 takt carburateur met foto,s er bij dat verhaal met de startermotor heb ik ook gehad als je het deksel bij de kant van de aandrijving verwijderd zie je de starterkrans en de bendix zitten de bendix kun je er uithalen schoonmaken opnieuw in vetten en terug plaatsen let wel op er zit een plaatje op dat weer op de bendix moet komen ik heb geen idee hoeveel kilometers je gereden hebt maar kijk ook even naar het luchtfilter of die niet smerig is


    groetjes ipie

  3. #3
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    13 februari 2010
    Leeftijd
    58
    Berichten
    44
    Rep kracht
    0
    Dat van die bendix ga ik zeker doen, eveneens dat luchtfilter. Staat nu pas 1528 km op. Dat van de carb afstellen betwijfel ik, want als 'ie nit afslaat loopt die mooi stationair evenals als de scoot op de standaard staat. Wellicht dat het tijd wordt om de kleppen te (laten) stellen ?

  4. #4
    Retro Club Member wilger's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 juli 2010
    Leeftijd
    65
    Berichten
    4
    Rep kracht
    0
    kleppen stellen na 1528 km , zou niet nodig mogen zijn.
    Die moeten minstens 6000 gewerkt hebben.
    Anders hebben ze nooit echt goed gestaan, dit weet ik van een monteur die in het verleden mijn 1e bella heeft onderhouden.

  5. #5
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    13 februari 2010
    Leeftijd
    58
    Berichten
    44
    Rep kracht
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wilger Bekijk bericht
    kleppen stellen na 1528 km , zou niet nodig mogen zijn. Die moeten minstens 6000 gewerkt hebben.
    Volgens deze bijbel na 1600km. klik

  6. #6
    ScooterHulp Team
    Geregistreerd
    3 januari 2010
    Leeftijd
    32
    Berichten
    214
    Rep kracht
    10
    Mossie dat hij niet meer start zonder dat hij op de bok staat kan ook met je schakelaar van je zijstandeerd te maken hebben.
    Haal deze anders eens los en kijk dan nog eens.

  7. #7
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    13 februari 2010
    Leeftijd
    58
    Berichten
    44
    Rep kracht
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fizzzzle Bekijk bericht
    Mossie dat hij niet meer start zonder dat hij op de bok staat kan ook met je schakelaar van je zijstandeerd te maken hebben.
    Haal deze anders eens los en kijk dan nog eens.
    Die schakelaar op de zijstandaard heb ik al na de eerste 100 kilometers eraf gesloopt ! Ik ben al bezig geweest met fijnafstellen van staionair, maar dat luistert wel erg nauw cq secuur. Starten doet ie nu goed mits op de middenbok, denk dat het achterwiel te veel weerstand geeft op koppeling tijdens starten
    Als ie nu afslaat en hij start niet direkt, zet ik hem op bok.... Ga wel binnenkort even die kleppen nakijken.

  8. #8
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    13 februari 2010
    Leeftijd
    58
    Berichten
    44
    Rep kracht
    0
    Tad, gefixed, gemaakt en bella'tje snort weer ouderwets. :)
    Afgelopen vrijdag helemaal afgesteld en motortje liep weer lekker, vanmorgen om 05:15 uur wilde het kreng niet starten. Vanmiddag de bak eraf gehaald om toch de boel maar eens wat nader te inspecteren.
    Tis dat me oog er op viel want de breuk in het slangetje was nagenoeg niet te zien. Voor de foto heb ik het wat verder open gebogen. Dit is toch de benzineslang? Zoja dan is het van inferieure kwaliteit en zal ik deze vervangen. Retrotje start weer na n klik en snort als de beste. Mossie happy !
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)

  9. #9
    Retro Club Member audie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 september 2009
    Leeftijd
    62
    Berichten
    2
    Rep kracht
    0
    Hoi Mossie,
    Goed gedaan jochie, kijk zo hoort plus tekst en foto, want daar hebben we wat aan.
    Mijn Homepage [url]http://home.kpn.nl/piepl011/[/url]

  10. #10
    Nieuw Lid Jznen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2009
    Leeftijd
    30
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Als het de benzine slang zou je kreng nog niet starten, want dan zou je moeten lopen naar de pomp :P

    het is het vacuum slangetje die ervoor zorgt dat benzine door het andere slangetje naar je carb. stroomt ;-)

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •