Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Bella 50 houdt in en uitlaat "ploft"

  1. #1
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    11 oktober 2008
    Leeftijd
    56
    Berichten
    1
    Rep kracht
    0

    Bella 50 houdt in en uitlaat "ploft"

    Ik heb sinds vorig jaar mei een Bella 50 van Rover Bikes.

    Heeft in april een grote beurt gehad. Nu, een maand later, (4000 km gereden) houdt de Bella in als hij boven de 45 km uit gaat.
    Tevens "ploft" de uitlaat en dan gaat hij weer harder dan 45 km.

    Hieroor Roover bikes gemaild. Als antwoord kreeg ik terug dat de scooter een beurt nodig had.
    Meteen een mail terug gestuurd dat de scooter een maand geleden een grote beurt heeft gehad. Tevens gevraagd of de kleppen misschien verkeerd gesteld waren.
    Tot op heden niets meer gehoord.

    De CDI (wit roze draad) is doorgeknipt, dus zit er volgens mij geen begrenzer meer op.

    Hoe kom ik nu af van het steeds inhouden van de Bella en het "ploffen" van de uitlaat?

    Wie kan mij helpen?

  2. #2
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    4 november 2008
    Berichten
    11
    Rep kracht
    0
    Inhouden weet ik niet.

    Ploffen in de uitlaat kán komen doordat de uitlaat ergens lek is. Bv de aansluiting aan de cilinderkop niet goed vast. :?
    [url]http://mykosmio.blogspot.com/[/url]

  3. #3
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    24 augustus 2008
    Leeftijd
    62
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Check de luchtfilter eens?

    Maak het voor de zekerheid schoon.

    Ik hoor graag wat het euvel is geweest

    Succes,
    Ton

  4. #4
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    11 oktober 2008
    Leeftijd
    56
    Berichten
    1
    Rep kracht
    0
    Ik heb vandaag de luchtfilter schoongemaakt. Er zat een heel klein beetje vuil in.
    Tevens gekeken of de kleppen op .1 mm stonden. Dit was ook het geval.
    Ook heb ik de wit-roze kabel helemaal opgerold en aan de andere kant van alle electrische aansluitingen vastgemaakt.

    Toen ik daarna de scoopter startte, sloeg hij meteen aan, echter hij wilde niet meer uitgaan. Weer zadel, etc. losgedraaid en via de bougiekabel (eruit trekken) motor uitgezet.
    Vervolgens gekeken of er soms iets los zat. Dit niet gevonden. Toen weer gestart en verdomd: toen ik aan de sleutel draaide ging hij zowaar weer uit.

    Ik snap er niks van. Alles weer gemonteerd op de scooter en toen weer gestart. Liep weer en daarna kon ik hem gewoon met de sleutel uitzetten.
    (denk dat contactslot droog was. Hier siliconenspray in gespoten)

    Ben daarna een klein stukje gaan rijden en de scooter hield niet in. Ik heb echter nog niet op volle snelheid gereden. Dit zal ik nog gaan doen en dan vermeld ik dit ook nog.

  5. #5
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    24 augustus 2008
    Leeftijd
    62
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    OK,

    Succes.

    Overigens niet gestart met de afstandsbediening van het alarm? Dan kan je de scoot niet met de sleutel uitzetten.

    Ton

  6. #6
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    11 oktober 2008
    Leeftijd
    56
    Berichten
    1
    Rep kracht
    0
    Scooter had ik handmatig, niet met de afstandbediening gestart.
    Toen hij via de sleutel niet uitging heb ik het nog via de zijstandaard geprobeerd. Dit lukte toen ook niet. Vervolgens via het dichthouden van de uitlaat, dat ook niet lukte, vandaar de bougiekabel losgetrokken.
    Weet anders niet hoe ik hem uit moet krijgen.

  7. #7
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    11 oktober 2008
    Leeftijd
    56
    Berichten
    1
    Rep kracht
    0
    Vandaag eventjes Roover Bikes gebeld en aangegeven van het ploffen van de uitlaat en et inhouden. Kon al na 3 kwartier terecht bij Remco.
    Deze heeft meteen ernaar gekeken en kwam tot de conclusie dat de tankdop teveel afsloot, waardoor er een vacuum kan komen.
    Tevens was de CDI kapot en zat er een draadje in de stekker los.
    WAT EEN VAKMAN.
    Na bovenstaande te hebben gemaakt ging hij even een testritje maken.
    Kwam terug en kreeg de scooter niet meer uit. Was echter voor Remco geen probleem en vond het euvel meteen: los stekkertje. Dit ook weer gerepareerd.
    Vervolgens heeft hij nog de remmen gesteld, de motor afgesteld, bandenspanning en olie gecontroleerd.

    En wat waren de onkosten? NIETS, HELEMAAL NIETS.

    DIT NOEM IK NOG EENS SERVICE!!!

    Remco, nogmaals bedankt voor de geweldige service die jij aan mij hebt gegeven.

  8. #8
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    4 november 2008
    Berichten
    11
    Rep kracht
    0
    Goeie service idd. :P

    Neem aan dat 'Remco' hetzelfde is als RooverBikes?

    Jij hebt het geluk dat je dan in de buurt woont; niet iedereen kan zomaar snel effe daarheen tuffen....... 8)
    [url]http://mykosmio.blogspot.com/[/url]

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •