Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Startproblemen opgelost

  1. #1
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    30 juni 2008
    Leeftijd
    46
    Berichten
    1
    Rep kracht
    0

    Startproblemen opgelost

    Startproblemen zijn helemaal van de baan, start zelfs nog beter dan in het begin. Nieuwe merkbougie, nieuwe CDI en nieuwe bougiekap in kunststof. Stationairschroef beetje aangepast en hij gaat weer super!!

    Heb wel ff geknoeid met de bougiekap: als ik de bougiekap goed aandrukte en ronddraaide op de bougie - met de bedoeling die vast te zetten - dan lukte dat niet echt. Als ik eraan trok (om te testen of die wel vastzat) kwam die steeds weer los. Ik dacht dat dat als een schroef werkte en zich helemaal vast zette op de bougie zelf. Maar dat lijkt niet zo te zijn. Hij zit wel vast maar niet muurvast (je trekt hem er - met wat kracht - zo teur uit)

    Verder vraag ik me af of die opening waar de bougie uitsteekt (in die zwarte beschermkap, waar je je vingers insteekt om de bougie eruit te halen) niet helemaal afgesloten moet zijn voor vocht etc. Als ik de bougiekap monteerde was die dus niet helemaal afgesloten. HEb het voor alle zekerheid met tape afgesloten.

    Nu weer lekker rijden!

  2. #2
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    25 augustus 2008
    Leeftijd
    62
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0

    Re: Startproblemen opgelost

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EasyRider
    Startproblemen zijn helemaal van de baan, start zelfs nog beter dan in het begin. Nieuwe merkbougie, nieuwe CDI en nieuwe bougiekap in kunststof. Stationairschroef beetje aangepast en hij gaat weer super!!
    Yep, dit herken ik; is bij onze 2 scoots ook gedaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EasyRider
    Heb wel ff geknoeid met de bougiekap: als ik de bougiekap goed aandrukte en ronddraaide op de bougie - met de bedoeling die vast te zetten - dan lukte dat niet echt. Als ik eraan trok (om te testen of die wel vastzat) kwam die steeds weer los. Ik dacht dat dat als een schroef werkte en zich helemaal vast zette op de bougie zelf. Maar dat lijkt niet zo te zijn. Hij zit wel vast maar niet muurvast (je trekt hem er - met wat kracht - zo teur uit)
    De bougiekap druk je gewoon op de bougie deze heeft geen schroefdraaad

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EasyRider
    Verder vraag ik me af of die opening waar de bougie uitsteekt (in die zwarte beschermkap, waar je je vingers insteekt om de bougie eruit te halen) niet helemaal afgesloten moet zijn voor vocht etc. Als ik de bougiekap monteerde was die dus niet helemaal afgesloten. HEb het voor alle zekerheid met tape afgesloten.

    Nu weer lekker rijden!
    Hm, tape op een plek waar het goed heet wordt? Zou ik niet doen. Ik kan dit laatste overigens niet thuis brengen. De bougie moet met een bougiesleutel losgedraaid worden, die kan je niet echt met je vingers verwijderen.

    Ton

  3. #3
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    30 juni 2008
    Leeftijd
    46
    Berichten
    1
    Rep kracht
    0
    Ok die ducktape haal ik er maar weer af dan voor hij smelt :D
    Ja ik bedoel wanneer je hem losgedraaid hebt met de bougiesleutel haal je hem er met je vinger uit,

  4. #4
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    25 augustus 2008
    Leeftijd
    62
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    OK, hij zit iets verzonken in de cilinderkop, dat hoort zo. Bij mijn motor zittgen ze veel dieper in de cilinderkop. Er kan geen vuil of water in de cilinder komen, alles zit dicht.

    Ton

  5. #5
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    30 juni 2008
    Leeftijd
    46
    Berichten
    1
    Rep kracht
    0
    Maar als dat gat waar de bougie inzit, niet afgesloten is , dan kan er toch water aan de bougie komen?

    Op deze foto zie je het gat dat bij mij niet helemaal afgesloten is door de bougiekap.
    [/img]

  6. #6
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    25 augustus 2008
    Leeftijd
    62
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Tenzij iemand anders een beter technisch inzicht heeft op dit punt;

    1. hoeveel vocht kan er bij komen, het blok zit redelijk verborgen in de scooter
    2. alles wordt heet, vocht verdampt
    3. bij de brommers vroeger had je bij regen waterkoeling, ook op de bougie en cilinderkop

    M.i. kan het geen kwaad.

    Ton

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •