Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: dagrijverlichting

  1. #1
    Retro Club Member pd2edy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 juni 2012
    Leeftijd
    49
    Berichten
    21
    Rep kracht
    0

    dagrijverlichting

    Hallo allemaal,

    Vandaag wat tijd over, en heb dagrijverlichting in de knipperlichtunits gebouwd.
    Bij de locale electronicaboer een paar fittingen gehaald, type BA15s (12v 5w)
    Voorkap gedemonteerd, daarna knipperlichtunits uitgebouwd en de fitting ingebouwd. De fitting zit in een rubber ring, deze zit aan de buitenkant tegen de unit gelijmd. Daardoor kunnen ze evt. vervangen worden, en als alles gemonteerd is kun je gemakkelijk bij het lampje om hem te vervangen.
    De plus heb ik aangesloten op de W+ aansluiting van de dynamo, deze is te vinden achter de voorkap en geeft spanning zodra de motor loopt. De massa direct op de accu. Ik heb geen led's genomen omdat deze erg gevoelig zijn voor stroomvariaties (meer toeren meer licht, minder toeren minder licht).
    Het resultaat ziet er goed uit, en komt de verkeersveiligheid ten goede !!
    Overdag en s Ĺavonds ben ik beter zichtbaar.

    Gr Edwin
    IMG_20120623_000135.jpgIMG_20120610_135420.jpgIMG_20120613_222906.jpg

  2. #2
    Retro Club Master Biachio's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 januari 2012
    Leeftijd
    63
    Berichten
    979
    Rep kracht
    8
    Hoi Edwin,
    Ik begrijp dat je een extra vitting heb aangebracht in de knipper unit met een lampje die ook werkt als je de verlichting aan heb,maar hoe zit het dan met de knipperlampjes,be´nvloed de lichtsterkte van het extra lampje de knipperlicht sterkte niet dan?.
    Laatst gewijzigd door Biachio; 5 augustus 2012 om 14:07
    "B"iachio

    TAKE IT EASY,OR EASY TAKES YOU!!

  3. #3
    Ouwe beunoloog
    Guest
    Nee dit be´nvloed de richtingaanwijzers niet.
    Deze zgn dagrijverlichting heeft de ts immers aangesloten op de dynamo/stator/ontsteking.

    De plus heb ik aangesloten op de W+ aansluiting van de dynamo, deze is te vinden achter de voorkap en geeft spanning zodra de motor loopt.
    Staat dus geheel los van de accu!

  4. #4
    Retro Club Master Biachio's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 januari 2012
    Leeftijd
    63
    Berichten
    979
    Rep kracht
    8
    Oke bedank dat wilde ik even weten.
    "B"iachio

    TAKE IT EASY,OR EASY TAKES YOU!!

  5. #5
    Retro Club Master Biachio's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 januari 2012
    Leeftijd
    63
    Berichten
    979
    Rep kracht
    8
    Nu heb ik even een vraag betrekking hebbende op dagrij verlichting,is het ook mogelijk om de bestaande knipperlampjes permanent te laten branden voor en achter net zoals je wel eens ziet op Amerikaanse auto's en als ze dan gaan knipperen dat ze veller worden als dat mogelijk is,hoe dan aan te sluiten middels een aansluit schema?,kijk pd2edy heeft het met een aparte lamp unit met lampje gedaan maar ik zit zelf te denken aan de bestaande (knipper) lampjes heb namelijk de knipperunits aan het stuur zitten,vandaar.

    Ik hoor het wel.
    Laatst gewijzigd door Biachio; 7 augustus 2012 om 18:50
    "B"iachio

    TAKE IT EASY,OR EASY TAKES YOU!!

  6. #6
    Retro Club Master Biachio's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 januari 2012
    Leeftijd
    63
    Berichten
    979
    Rep kracht
    8
    Iemand die mij hier over kan adviseren?
    "B"iachio

    TAKE IT EASY,OR EASY TAKES YOU!!

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    7 mei 2012
    Leeftijd
    36
    Berichten
    180
    Rep kracht
    0
    Dit zou kunnen.
    Lampje is normaal 12 volt, en staan parallel.
    Als je ze per kant in serie schakelt, hebben ze samen 12 volt te verdelen, waardoor ze zwakker branden.
    Als je dan de functie knipperlicht gebruikt moet je die kant schakelen serie/parallel/serie/parallel enz enz.
    Dit zul je met relais moeten doen, en waarschijnlijk de bedrading naar achteren aanpassen.
    Ik denk namelijk dat de massa, de - dus nu bij het remlicht/achterlicht zit.
    Dus kun je niet serie/parallel schakelen daardoor.

    constant aan is dan ook minder fel, en daardoor gaan de lampjes langer mee dan dat ze altijd aan zijn en fel moeten branden.
    Nadeel wel is als een voorste of achterste lamp stuk gaat ze aan die kant beide niet branden.
    Knipperen doet de nog goede lamp wel.

    Arno

  8. #8
    Retro Club Master Biachio's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 januari 2012
    Leeftijd
    63
    Berichten
    979
    Rep kracht
    8
    Wow Arno,ik dacht dat het iets makkelijker was,als ik het zo lees dan denk ik er nog eens over na,bedankt voor je reactie.
    "B"iachio

    TAKE IT EASY,OR EASY TAKES YOU!!

  9. #9
    Retro Club Expert kremers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juni 2011
    Leeftijd
    41
    Berichten
    135
    Rep kracht
    9
    ziet er idd leuk uit, echter reist bij mij de persoonlijke vraag of je het niet over de top drijft.
    ik bedoel er dan mee dat retro, retro blijven moet.

    Ik zie dat de nieuwe retro varianten nu ook al beginnen met doorzichtige koplampen met Led of H4.

    Maar blijft smaak natuurlijk!

  10. #10
    Retro Club Master Biachio's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 januari 2012
    Leeftijd
    63
    Berichten
    979
    Rep kracht
    8
    Je heb gelijk Danny,ik wilde eigenlijk weten of het mogelijk was,dat is het ook wel,maar mij iets te veel werk doe het toch maar niet zoals ik er nu over denk.
    "B"iachio

    TAKE IT EASY,OR EASY TAKES YOU!!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •