Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Vespa Lx 50 4takt ..welke kenmerken 2 of 4 klepper?

  1. #1
    pgh
    pgh is offline
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    21 januari 2010
    Leeftijd
    43
    Berichten
    6
    Rep kracht
    0

    Vespa Lx 50 4takt ..welke kenmerken 2 of 4 klepper?

    Beste lezers,

    ik ben in het bezit van een lx 50 4takt (brom 45km) >bouwjaar 2006< en zou graag eigenhandig wat (grondig) onderhoud verrichten.

    info op het web is gering omtrent het kunnen herkennen /opsporen van de verschillen tussen de 4takt 2 klepper (snor 25 km) en 4 klepper (45km)

    op het plastic staafje om het oliepijl in het tandwielhuis/hub te meten (achteraan bij het wiel) staat 4t/4v waaruit je zou kunnen aannemen dat het een 4 klepper betreft...maar aangezien verschillende bronnen op het web lijken te suggereren dat de 4takt 4klepper pas ruim na 2006 werd ge´ntroduceerd heb zo hier en daar mn twijfels hierover

    het zou echter vervelend zijn de verkeerde onderdelen te bestellen, dus bij deze de vraag of een ervaren kenner tips of info heeft om mijn type op uiterlijke kenmerken te kunnen traceren (zoals verschillende diameters of serie nrs van de onderdelen voor 4takt 2kleps of 4takt 4kleps zoals uitlaat etc)



    info op het frame:
    e3 *92/61*0125*06
    78 Db (A) / 3500 MIN1
    Engine : C383M
    V.C.: C38300

    alvast bedankt :)

    mvg

    Pgh

  2. #2
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    13 juni 2013
    Leeftijd
    45
    Berichten
    26
    Rep kracht
    0
    Ik mag dan aannemen dat je nog nooit gereden en getankt hebt met je scooter? 2 takt maakt een ander geluid en maakt gebruik van brommerbenzine, of euro 95 met een mengsmering tankje.

  3. #3
    pgh
    pgh is offline
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    21 januari 2010
    Leeftijd
    43
    Berichten
    6
    Rep kracht
    0
    voor mensen die op de zelfde problematiek stuiten :

    ondertussen ben ik iets wijzer geworden aan de hand van de info op de bougie (en onderhoud rapport van de vorige eigenaar) hierop staat :

    Bougie CR8EB cen/sco piag4t/sp.cit 638853 2v (4takt 2 kleppen)

    bij nader onderzoek op het web is de ER9EHN voor de 4takt 4 kleppen

    dus dit is in iedergeval 1 manier om (naast bouwjaar) de verschillen tussen de 4 takt 2kleps en de 4takt 4kleps te kunnen herkennen (zonder de cilinderkop er af te hoeven schroeven)
    Laatst gewijzigd door pgh; 26 februari 2015 om 18:56

  4. #4
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    13 juni 2013
    Leeftijd
    45
    Berichten
    26
    Rep kracht
    0
    Tjongejonge niet goed gelezen, ik dacht dat je niet wist of het om een 4 of 2 takt ging.... :s

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 0
    Laatste bericht: 2 juni 2014, 01:46
  2. Reacties: 0
    Laatste bericht: 1 juni 2014, 13:21
  3. kymco 4takt
    By nico979 in forum Technische vragen 4-Tact
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 25 februari 2011, 02:08
  4. Afvoeren Vespa LX 4takt
    By jfve in forum Opvoeren
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 7 november 2010, 16:34
  5. vespa lx 50 4takt (zapc) OPVOEREN
    By aubrey in forum Algemene Vragen
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 12 september 2007, 17:34

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •