Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 72

Discussie: werplaatshandboek peugeot SC 50

  1. #1
    Retro Club Member shalom's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2012
    Leeftijd
    45
    Berichten
    45
    Rep kracht
    0

    werplaatshandboek peugeot SC 50

    Ik zal me eerst even voorstellen
    Ik ben Joost en heb vandaag een peugeot SC50 gekocht 1200km op de teller!! en bouwjaar 1991 (hagel nieuw)schuurvonst.
    Moet alleen nog op kenteken worden gezet maar voor dat ik dat ga doen bij de RWD
    zal ik eerst de carburateur moeten schoon maken en dat zal wel lukken alleen nu ben ik op zoek naar een werkplaatsboek(pdf).
    Wie kan mij daar aan helpen?
    Hier een paar foto's van mijn nieuwe aanwinst ,ik hoop dat ik dit goed heb gedaan op dit forum?
    Ben wel bekent op het citroen cx forum daar plaats ik altijd op deze mannier foto's.
    mvg,Joost
    http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TBV4SQO8.jpg
    http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OL7VIBYK.jpg
    http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6PXYYSAO.jpg

  2. #2
    Retro Club Master Biachio's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 januari 2012
    Leeftijd
    63
    Berichten
    979
    Rep kracht
    8
    Joost hij ziet er netjes uit voor zijn leeftijd eenvoud siert de mens leuk woonwerk scootertje veel plezier er mee,o ja,misschien dat Arno Runner jou kan helpen dat is onze technicus wat betreft onder andere scooters etc etc....met andere woorden hij weet er heel veel van,misschien dat hij wel een reactie zal geven,komt goed.
    Laatst gewijzigd door Biachio; 5 november 2012 om 21:21 Reden: tekst aanvulling.
    "B"iachio

    TAKE IT EASY,OR EASY TAKES YOU!!

  3. #3
    Retro Club Member shalom's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2012
    Leeftijd
    45
    Berichten
    45
    Rep kracht
    0
    dank je Biachio ik wacht de reactie verder af.
    gr,joost

  4. #4
    Retro Club Master Biachio's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 januari 2012
    Leeftijd
    63
    Berichten
    979
    Rep kracht
    8
    Oke kerel,succes.
    "B"iachio

    TAKE IT EASY,OR EASY TAKES YOU!!

  5. #5
    Ouwe beunoloog
    Guest
    Hallo Joost, helaas is er heel weinig te vinden over de SC-50.
    Ik heb wel het e.e.a over z'n broer (iets nieuwer model) wat ik ook gelijk zal posten zodat je het kunt downloaden voor je eigen archief.

    Motorblok e.d zijn gelijk aan de SC dus kun je het wel degelijk gebruiken. Echter is het wph in het stokbrood Frans geschreven, de handleiding is wel o.a in het Nederlands (meertalig).
    Voor de rest is het belangrijk dat er weer een degelijke accu geplaatst wordt. Ook rubber aanvoerslangen van oliepomp en brandstoftank moet men even nalopen op e.v.t uitdroging, scheuren e.d.

    Zou ook zeker even de gaskabel controleren op een goede werking, deze kabel vertakt namenlijk.
    Dit noemt men het zgn splittersysteem....1 voor de carburateur (gasschuif) en 1 voor de oliepomp (hevel van de pomp). Ook is belangrijk dat de pomp goed staat afgesteld zodat de motor bij zowel stationair als op vol RPM genoeg mengolie krijgt toegedient.

    Vergeet ook niet de brandstoftank en toebehoren (indien van toepassing) te reinigen en wederom te voorzien van verse Euro 95. Nou dat was het wel zó n beetje.....mocht er nog wat te binnen schieten laat ik het gelijk weten. (trouwens; mooie nette scoot nog voor zo'n oud besje)

    Hieronder de manuals:

    Edit: Kan ze helaas niet plaatsen hier om onduidelijke redenen.
    (Admin, als je meeleest; kan niks uploaden hier ??)
    Heb ze dus nu maar op onze andere site geplaatst in een bestaand topic.

    Dit is de link: http://www.scooterhulp.com/instructi....html#post6128

    Beide zijn in PDF. Suc6.

    P.s, mocht je hier nou ook probs ondervinden met downloaden kan ik ze altijd nog even naar je toe mailen. Bestandjes zijn immers niet heel groot. Hoort het wel.
    Laatst gewijzigd door Ouwe beunoloog; 6 november 2012 om 17:19

  6. #6
    Retro Club Member shalom's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2012
    Leeftijd
    45
    Berichten
    45
    Rep kracht
    0
    @ouwe beunoloog,
    Vandaag de benzine afgetapt deze zat er al 12 jaar in en gelukkig helemaal vol dus geen roest opgetreden in de tank.
    Daarna 1ltr verse 95 ingedaan en de tank lekker gespoeld en afgetapt,daarna gevuld met een paar liter benzine.
    Toen heb ik het luchtfilter er af gehaald en met breakcleaner een pufje in de mengkamer van de carburateur gespoten .ff starten en lopen. Toen heb ik het blokje warm laten lopen en meerdere malen vol gas geven om de boel lekker schhon te blazen. Ik heb daarna nog even het sationair toerental afgesteld met het blokje op berdrijfstemp.
    Werkelijk als een zonnetje!
    heb er ook indd een nieuwe accu in geplaatst en een nieuw luchtfilter elementje.
    De slangen tbv benzine en oliepomp nog helemaal ok.
    zo ik ga nu een afspraak maken bij de RDW want zit nu nog een kenteken(verzekeringsplaatje)van 1999 op
    Bedankt voor de pdf ik zal eens gaan downloaden.
    mvg,joost

  7. #7
    Ouwe beunoloog
    Guest
    Oke Joost das mooi, degelijk weggezet (opgeslagen) dus!
    Wees er wel zeker van dat de scooter niet te hard rijdt. Kan zijn dat de begrenzerplaat in de variateur ooit verwijdert is voor meer snelheid. Voor de rest dient alles naar behoren te werken, is dit het geval is de keuring een eitje.

    Hopenlijk kun je er snel op ..,wel een beetje fris momenteel, maar dat mag de pret niet drukken.
    Laatst gewijzigd door Ouwe beunoloog; 6 november 2012 om 18:55

  8. #8
    Retro Club Member shalom's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2012
    Leeftijd
    45
    Berichten
    45
    Rep kracht
    0
    @ouwe beunoloog,
    Ja is zeker goed weggezet das wel lekker .
    Voor dat ik naar de RDW ga ga ik eerst ff langs bij de bromfietsen zaak hier om de hoek en dan ff op de rollerbank kijken hoe de snelheid is.
    Ik heb van verhalen gehoord dat ze bij de RDW niet altijd even relaxed zijn.
    Weet jij toevallig ook als ik de gashandel opendraai ofdat de hevel van de oliepomp tegelijk open gaat of zit hier een vertraging in?
    en hoe kun je er zeker van zijn dat de olie zijn smering doet als de motor draait?
    mvg,Joost

  9. #9
    Ouwe beunoloog
    Guest
    Het RDW keuringsstation waar ik zo nu en dan kom is men juist vrij relaxed. Bij deze zit men ook nog is goed wat oldtimers betreft, en soms is het op 't nippertje dat een voertuig door de keuring rolt.
    Maar goed dat kan natuurlijk verschillen per station....

    V.w.b de oliepomp kan ik melden dat er geen vertraging in hoort te zitten. Zodra men de gashandel bedient behoort de hevel v/d pomp mee te bewegen zodat het interne afsluitklepje steeds verder open of dicht gaat.

    Er staan zowel op de pomp als de hevel markeringen aangegeven (zie de pic) die een bepaalde stand moeten hebben bij stationair toerental en bij full throttle (hoog RPM/secu volgas).



    Mark is op pic bij vol gas aangegeven. Het streepje ervoor is bij stationair toerental.
    Bleedscrew is de ontluchtingsschroef. Het stellen doet men met de kabel zelf.

    Het controleren van de pomp doe ik meestal met een boormachine of een luchttol.
    Aangezien de pomp wordt aangedreven door de krukas (als de motor in werking is) is het voldoende om de carterkap (waar het kickstartpedaal opzit) te verwijderen. Olieaansluiting op het spruitstuk loshalen en in b.v een plastic beker laten hangen.
    Boor of luchttol op de moer van de variateur zetten en met een flinke snelheid naar links laten draaien.
    Let op! Doe dit wel met het contactslot op ''uit'' anders slaat de motor aan en dat levert hilarische maar ook gevaarlijke taferelen op.

    Nu moet er druppelsgewijs olie in het bekertje komen. Na mate men de gasschuif steeds verder opentrekt zal de toevoer van olie ook toenemen. Dit gaat uiteraard niet heel snel maar is wel waar te nemen.

    Laatst gewijzigd door Ouwe beunoloog; 7 november 2012 om 10:07

  10. #10
    Retro Club Member shalom's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2012
    Leeftijd
    45
    Berichten
    45
    Rep kracht
    0
    Dank je voor de info .Ik zal het eens gaan bekijken en dus eerst olie aftappen avorens carterkap los te nemen?
    En kan je de gaskabel zeker stellen bij de handel zelf ergens of moet dat appart bij de oliepomp en de carburateur?
    mvg,joost
    ps. mijn frans is niet zo best(PDF) dus wordt meer plaatjes kijken en waardes aflezen.(vandaar ook dat ik nog een paar vragen heb)

Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •