Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: [Ervaring] Overdrive2 Vario van NCY op Grande Retro...

  1. #1
    Retro Club Member mach2005's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Leeftijd
    51
    Berichten
    88
    Rep kracht
    11

    [Ervaring] Overdrive2 Vario van NCY op Grande Retro...

    Vandaag maar eens een OD2 vario van NCY gemonteerd.

    Holy shit. wat een verschil! Pakt met lage toeren op en gaat dan direkt naar het goede toerental om zeer goed (voor een 4-takt Chinees dan) door te trekken tot 65 op GPS.

    Ik heb de vario gemonteerd met de bijbehorende bus, ZONDER shims met 6 grams rollen.

    Met de standaard vario gaan de toeren omhoog vanaf 45 KM. Nu rijdt hij 60 km. met lage toeren.
    Zal ook wel iets gaan schelen in het benzine verbruik.

    Mocht je aan een grotere cilinder denken, probeer dan eerst dit ding eens. Loopt hij al een stuk beter. (en scheelt een paar Eurootjes.)

    Gr. Mark.
    [ 4- TAKT TECHNEUT ] 80cc R70 Grande Retro (ZNEN) // AGM City // Baotian Classico. [Sproeier 85/carb.naald hoogste stand/begrenzingdraad onderbroken met verborgen schakelaar/OD2 vario.)

  2. #2
    Retro Club Master Biachio's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 januari 2012
    Leeftijd
    63
    Berichten
    979
    Rep kracht
    8
    Hallo,
    Heb jij dat gedaan om de scoot harder te laten rijden of voor een betere trekkracht,of beide
    "B"iachio

    TAKE IT EASY,OR EASY TAKES YOU!!

  3. #3
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    8 september 2009
    Leeftijd
    32
    Berichten
    6
    Rep kracht
    0
    Dat je scooter klimt in toeren komt door dat je een 4v blok heb.
    Die heeft een andere vertanding dan de het standaard 2v blok hierdoor ben je vaak sneller veel sneller weg bij een sprintje.
    Door een andere vario te monteren voorkom je dus dat hij in toeren klimmen en je toerenverloop is veel mooier

  4. #4
    Retro Club Member mach2005's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Leeftijd
    51
    Berichten
    88
    Rep kracht
    11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Biachio Bekijk bericht
    Hallo,
    Heb jij dat gedaan om de scoot harder te laten rijden of voor een betere trekkracht,of beide
    Je krijgt niet meer trekkracht als met je standaard vario.MITS die om te beginnen al goed is afgesteld. Als je blokje het trekken kan, dan wij je ongeveer 5 km. Topsnelheid.
    Ik heb een sportvario omdat hij dan lager in toeren loopt op topsnelheid. Een standaard vario is bij 45 op zijn hoogste punt. Daarna schieten de toeren omhoog naarmate je harder gaat rijden Een sportvario is bij 60 pas op zijn hoogste snaarpositie en heeft dus zeg maar een extra 5e en 6e versnelling!
    [ 4- TAKT TECHNEUT ] 80cc R70 Grande Retro (ZNEN) // AGM City // Baotian Classico. [Sproeier 85/carb.naald hoogste stand/begrenzingdraad onderbroken met verborgen schakelaar/OD2 vario.)

  5. #5
    Retro Club Member mach2005's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Leeftijd
    51
    Berichten
    88
    Rep kracht
    11
    @Jaguar.
    Een ZNEN blok met 4V moet nog worden uitgevonden hoor...

    Zelfs die Baotian die ik heb is een 2 klepper, maar is wel eventjes geleverd met 4 klepjes. (Geen succes).
    [ 4- TAKT TECHNEUT ] 80cc R70 Grande Retro (ZNEN) // AGM City // Baotian Classico. [Sproeier 85/carb.naald hoogste stand/begrenzingdraad onderbroken met verborgen schakelaar/OD2 vario.)

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    7 mei 2012
    Leeftijd
    37
    Berichten
    180
    Rep kracht
    0
    Mijn ervaring van de overdrive 2 is ook goed.
    Heb achter ook de torquedriver met rechte spiebaan van NCY.
    NCY koppeling, en 1500 toeren trekveren.
    Heb mijn Blok voorzien van een 85cc cilinderkit, met kop met grotere kleppen en kanalen, en de NCY nokkenas.
    Dit liep op de originele goed afgestelde vario ook al goed, maar die od2 vario en torque driver maakten het nog net een stukje beter.
    Toerental blijft rond de 7000 van optrekken tot de cdi begrenzer.

    Arno

  7. #7
    Retro Club Member mach2005's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Leeftijd
    51
    Berichten
    88
    Rep kracht
    11
    Wat is je top en welk gewicht heb je in de vario?
    [ 4- TAKT TECHNEUT ] 80cc R70 Grande Retro (ZNEN) // AGM City // Baotian Classico. [Sproeier 85/carb.naald hoogste stand/begrenzingdraad onderbroken met verborgen schakelaar/OD2 vario.)

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    7 mei 2012
    Leeftijd
    37
    Berichten
    180
    Rep kracht
    0
    Top is de teller uit, het wijzertje zit dan net boven de km stand cijfers.
    Draai met 7,5 gram rollen.
    Vertanding is achter ook aangepast voor meer trekkracht (dus niet meer top)

    Arno

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

  1. Grande Retro zakt in.
    By cube in forum Technische vragen 4-Tact
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 19 augustus 2011, 15:20
  2. Accu Grande Retro
    By cube in forum Technische vragen 4-Tact
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 25 april 2011, 20:59
  3. startprobleem Grande Retro
    By Stef-be in forum Technische vragen 4-Tact
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 10 januari 2011, 13:05
  4. fosti grande retro
    By deathwish in forum Opvoeren
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 22 januari 2010, 19:16
  5. Fosti Grande Retro?
    By carol1983 in forum Algemene Vragen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 19 oktober 2008, 23:22

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •