Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Benzineverbruik Fosti grande

  1. #1
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    21 april 2010
    Leeftijd
    51
    Berichten
    1
    Rep kracht
    0

    Benzineverbruik Fosti grande

    Hallo, ik heb vorige week een Fosti grande aangeschaft en gelijk de ontgrenzer (het kabeltje naar de CDI) eraf gehaald. Nu heb ik in die paar dagen dat ik de scooter heb al een paar keer moeten tanken ondanks dat ik nog niet echt veel gereden heb.
    Heb het idee dat ie gigantisch benzine zuipt namelijk. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? In simpele taal aub. want ben echt een leek op dit gebied. :)

  2. #2
    Retro Club Member supervalk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 februari 2008
    Leeftijd
    56
    Berichten
    33
    Rep kracht
    0
    Hoi ,

    Ik heb zelf een Fosti Grande Retro (onbegrenst) en loopt 1 op 35 gemiddeld. Dus kom je daar niet aan dan zal er iets mis zijn, maar daar kan ik je verder niet mee helpen maar binnenkort zullen de "techneuten" hier daar wel een antwoord op geven.

    Gr. Martin

  3. #3
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    12 september 2011
    Leeftijd
    44
    Berichten
    1
    Rep kracht
    0
    het is toch zo dat ze in het begin meer verbruiken? hoeveel km staat je snor?

  4. #4
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    21 april 2010
    Leeftijd
    51
    Berichten
    1
    Rep kracht
    0
    Ik heb er nu 3800 km (bouwj 2009) opstaan en vind het rijden eigenlijk niet ech meevallen. Mijn vorige scooter was een Sym Mio, en nu weet ik ook wel dat je die eigenlijk niet kunt vergelijken maar had er toch meer van verwacht. Heb ook constant het gevoel of ie nog begrenst is trrwijl ie nu iets over de 50 loopt. Ook vind ik dat ie wel heel veel toeren maakt en erg langzaam is met optrekken.
    Alvast bedankt voor de informatie.

  5. #5
    Retro Club Member supervalk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 februari 2008
    Leeftijd
    56
    Berichten
    33
    Rep kracht
    0
    Mijn Fosti staat nu op 4700 km en rijdt al vanaf het begin als een "trein" , lekker vlot optrekken en hij reed begrenst op de teller al 50, heb toen de begrenzer eraf gehaald en er een schakelaar tussen gezet. Hij reed de teller rond 60 -65 km.
    Nu rijd ik weer begrenst precies 50 op de teller, dit omdat ik bij een evt. aanhouding graag mijn rijbewijs wil behouden ivm mijn werk. Gezien de evt. afwijking van de teller kom ik er nu af met een bon.

    Gr. Martin

  6. #6
    Retro Club Expert chris's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 februari 2011
    Leeftijd
    50
    Berichten
    212
    Rep kracht
    9
    mooiverhaal.
    Veel toeren en slecht optrekken?
    Hoe staat het met de koppeling en rolletjes?

  7. #7
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    21 april 2010
    Leeftijd
    51
    Berichten
    1
    Rep kracht
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
    mooiverhaal.
    Veel toeren en slecht optrekken?
    Hoe staat het met de koppeling en rolletjes?
    wat zou ik eventueel aan de koppeling kunnen doen?

  8. #8
    Ouwe beunoloog
    Guest
    Helemaal niks, plaats eerst is een ruimere hoofdsproeier. Regel nr 1 bij het verwijderen en/of uischakelen van aanwezige begrenzers. Wellicht de carb ff opnieuw afstellen... zoals stationair, en luchtmengschroef zal een must zijn.

  9. #9
    Retro Club Expert chris's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 februari 2011
    Leeftijd
    50
    Berichten
    212
    Rep kracht
    9
    Ouwe beunoloog zou kunnen de sproeier,alhoewel naar 3800km.
    Zou dat ding nog niet vervangen zijn?
    Mooiverhaal controleer eens de kleur van je bougie.
    Daar kun je veel van aflezen hoor!
    De rolletjes kunnen ook toch al iets versleten zijn zeker als de orginele china zooi er nog inzit.
    Kleppen stellen kan ook nog en afstellen lucht en stationair.
    Wanneer heeft die scoot zijn laatste beurt gehad Mooiverhaal?

  10. #10
    Ouwe beunoloog
    Guest
    Dat weet ik niet Chris, en mooiverhaal geeft het niet aan in z'n verhaal.
    Rollen zou kunnen maar dan vertoond de motor toch een iets ander gedrag.

    Ik werk zelf veel met 2 takt en daar manifesteert zo'n euvel zich pas na 1.500/2000 km.
    Dus ontgrenzen en/of een andere uitlaat plaatsen, maar niet de (hoofd) sproeier aanpassen kom ik heeeeel veel tegen helaas. En dan is meestal de schade aanzienlijk te noemen.
    Je zult het ongetwijfeld herkennen....krusaslagers zijn de eerste die de strijd opgeven en dan volgen de zuiger (veren) en cilinder.

    Al met al een kostbare operatie als men zelf het sleutelbloed niet in de vingers hebt

    En idd kun je aan de bougie aflezen ofdat alles in harmonie staat afgesteld.
    Je kunt iig weer even verder mooiverhaal.

    Probeer het motorgedrag zo goed als mogelijk te omschrijven...., dus het starten, optrekken en rijgedrag. (ook op top)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •