Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
Like Tree1Likes

Discussie: Motorblok vervangen?

  1. #1
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    2 maart 2011
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7
    Rep kracht
    0

    Red face Motorblok vervangen?

    Hoi,

    Ik heb een znen bella 50 snor (zn50qt-e.25)
    ik wou hier de varioring uithalen maar ik heb de motor gesloopt
    ik heb de tandwiel geprobeerd vast te zetten met een bandenlichter
    (tussen carter en de tandwiel) om de moer los te draaien
    ik had geen zuigerstop bij de hand

    heeel veel kracht opgezet maar kreeg de moer niet los en heb ik het opgegeven en wou ik eerst een zuigerstop halen maar ik denk dat ik er te veel kracht op heb gezet met de bandenlichter

    Er zit nu een erg zware draai in en de electrishe start krijgt hem bijna niet meer rond ook kick start lukt niet echt meer

    krukas krom? of zwaar uit balans?

    wat te doen nu? Ik zelf dacht aan motorblok vervangen ik zag op internet dat je al een motor blok had voor 230euro's

    ohja ik weet hoe dom ik ben geweest maar das niet meer terug te draaien
    aldoende leert men he! :D

  2. #2
    Retro Club Expert chris's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 februari 2011
    Leeftijd
    50
    Berichten
    212
    Rep kracht
    9
    Volgens mij mag je nooit een zuigerstop gebruiken bij een 4 takt.
    Je hebt speciaal gereedschap voor het vastzetten van dat tandwiel.
    De moer wordt volgens mij losgemaakt met een luchtsleutel of een goede sterke accusleutel.
    Deze zijn vaak goedkoop aan te kopen via ebay.
    Ik zou proberen eerst het zooitje los te krijgen en eventueel het tandwiel te vervangen.
    Waarschijnlijk is die krom nu.
    Is goedkoper dan een nieuw motorblokje,en je hoeft niet weer in te rijden.
    Het klopt wel wat je zegt die GY6 blokjes kosten geen drol.

  3. #3
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    2 maart 2011
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7
    Rep kracht
    0
    dus ik heb meer kans dat alleen die tandwiel krom is? Hoe groot is de kans trouwens dat je zoeen krukas krom of uitbalance Duwt?

  4. #4
    Retro Club Expert chris's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 februari 2011
    Leeftijd
    50
    Berichten
    212
    Rep kracht
    9
    Weet ik niet.
    Ik kan een krukas niet zo snel krom buigen met het losdraaien van een moer.
    Waarbij op de manier waar jij het deed het echt wel logisch is dat het tandwiel krom is.

  5. #5
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    2 maart 2011
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7
    Rep kracht
    0
    hoe heet zoeen tandwiel? Zodat ik dat ergens kan bestellen?

  6. #6
    Retro Club Expert chris's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 februari 2011
    Leeftijd
    50
    Berichten
    212
    Rep kracht
    9
    Een starttandwiel.
    Kost gemiddeld tussen de €8 tot €15,- even kijken op internet.
    Of bij rover.
    En bij montage demontage gebruik je normaal een varioblokeersleutel.
    Hier zitten nokjes aan waarmee je dat tandwiel blokkeerd en je de moer van de vario loskrijgt

  7. #7
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    2 maart 2011
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7
    Rep kracht
    0
    zou het deze kunnen zijn?
    Starttandwiel - Rover Bikes BV
    ziet er anders uit als die van mij, de voorkant is bij mij niet glad.

  8. #8
    Retro Club Expert chris's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 februari 2011
    Leeftijd
    50
    Berichten
    212
    Rep kracht
    9
    Dennis
    Op de tekening is nr 208 ook niet glad.
    Vermoedelijk is dit gewoon een vervangende.
    Onderdelen van GY6 blokken worden door heel China en Taiwan gemaakt.
    Dus er kan misschien iets verschil in zitten.
    Kijk eens op de tekening of het de zelfde is als afgebeeld.
    Neem anders even contact op met Rover.

  9. #9
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    2 maart 2011
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7
    Rep kracht
    0
    Ik heb een nieuwe tandwiel bemachtigd bij janno in capelle a/d ijssel
    hij had ook een vario blokeersleutel liggen van kymco
    alleen die past dus niet grrrr....

    //edit Ondertussen gelukt, er zat niet eens een varioring in dus voor niks gesloopt :D
    Het vervangen van de tandwiel heeft niet geholpen. De krukas is denk ik krom of uit balans.
    het beste lijkt mij om dan de motor blok te vervangen. Is vele malen minder werk dan de krukas te vervangen toch?

  10. #10
    Retro Club Expert chris's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 februari 2011
    Leeftijd
    50
    Berichten
    212
    Rep kracht
    9
    Tja dat is minder.
    Maar er hoeft ook niet perse een begrenzer in de vorm van een ring in te zitten.
    Het kan ook de glijbus zijn.
    Of aan de achterzijde van de vario een plaat.
    Overigens kan het ook zijn dat er totaal geen vario begrenzer in zit.
    Hij kan ook op de cdi begrenst zijn en/of bij de carburateur.
    Blok vervangen is niet zo moeilijk.
    Een beetje sleutelaar heeft het binnen een uurtje er onder hangen.
    dan nog beetje afstelwerk.
    Ps :vergeet niet na te vragen of er al olie in het blok zit.
    Zoey likes this.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •