Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: 4-takt ...

  1. #1
    Nieuw Lid Jznen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2009
    Leeftijd
    30
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0

    Post 4-takt ...

    Beste,

    Laat ik, om te beginnen, even vermelden met wat ik te maken heb.

    ik heb een fosti Motor (GY6), met een probleem.

    - Hij rookt witte rook.
    - Hij heeft totaal geen compressie meer.
    - Hij start (ondanks alles) altijd.
    - Heb wel zelf kleppen lopen stellen.
    - Loopt stationair onregelmatig, valt uit bij geen gasgeven maar dat heeft ie naar mijn
    weten de laatste 2000km al gedaan

    nu even mijn verhaal:

    ik heb zelf kleppen lopen stellen, wel een gedoe maargoed na 2 keer naar de praxis en gamma te zijn geweest toch met het juiste gereedschap thuisgekomen.

    heb de inlaatklep zo gesteld dat de 0.05 mm voeler er goed tussen past en de 0.06 mm er met lichtelijk geweld pas tussen komt.

    de uitlaatklep hetzelfde verhaal maar dan 0.1 mm.

    Na dit gedaan te hebben Kop er weer terug op gezet, en uiteraard rijden maar.

    jullie zullen nu vast wel denken dat de problemen ongeveer nu beginnen (en dat had ik inderdaad ook verwacht) maar integendeel het ging de eerste 20 km goed.
    Maar toen moest ik bij een stoplicht stoppen, en bij groen licht wou ik ook weer optrekken alleen kwam er haast geen beweging in.
    dit kwam nadat ik de 20km/h passeerde wel weer terug.
    tot 300m verderop het volgende stoplicht kwam.
    daarop gewacht en bij groen licht gas, en merkte toen hetzelfde als wat mij 300m terug gebeurde alleen kwam de compressie niet meer terug.

    misschien even ter toevoeging maar mijn v-snaar is voor het kleppen stellen geknapt, aardig wat gedoe mee gehad mbt. het monteren van de v-snaar.
    Heb gelijk daarna de kleppen maar gesteld want hij stond toch al een week stil.


    nu zou ik jullie graag om hulp wil vragen, want heb alles al wel zon beetje geprobeerd, van de carburateur tot de v-snaar tot de kop nog een keer openhalen.
    Slangetjes zitten op hun plek, filter is schoon.

    spruitstuk heeft wel paar krassen binnenin, maar naar mijn doen is hij niet lek.

    alvast bedankt,

    Jeff

  2. #2
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    11 oktober 2008
    Leeftijd
    56
    Berichten
    1
    Rep kracht
    0
    Hoi jef,

    ik heb zelf ook een fosty bella 50.
    kleppen heb ik staan op 0,1 zowel inlaat als uitlaat.
    wat ik wel merkte was dat je meerdere malen aan het vliegwiel moet draaien om te kijken of ze wel goed gesteld staan.

    succes ermee

    ger

    ps
    ik heb wel de originele bougie vervangen.

  3. #3
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    2 juli 2009
    Leeftijd
    42
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Witte rook betekend vaak teveel olie. Heb je niet per ongeluk mengsmering getankt in plaats van gewoon euro 95?

  4. #4
    Retro Club Member supervalk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 februari 2008
    Leeftijd
    56
    Berichten
    33
    Rep kracht
    0
    Justme je bent me net voor ook dacht aan verkeerde benzine.

    gr. Martin

  5. #5
    Nieuw Lid Jznen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2009
    Leeftijd
    30
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    @Ger

    heb wel een paar keer lopen draaien het vliegwiel, en meerdere malen op het hoogste dode punt ( t-markering) de speling nagekeken en dit staat zelfs nu nog goed.
    heb al wel een nieuw bougie klaarliggen.

    @ justme en supervalk

    zou hij dan überhaupt wel lopen?

    daarbij kan ik me niet indenken dat ik mengsmering getankt heb aangezien dat een kleinere pomp is die apart staat en meestal alleen bij de shell.
    Zelf tank ik altijd bij de avia, en heel soms bij de shell aangezien die wel op mijn route ligt naar school toe.

    edit* na het loshalen ivm. kleppen stellen, heeft ie 2 nachten opengestaan.
    Daarna olie nagekeken en die was bijna zo goed als leeg terwijl hij normaal geen olie gebruikt misschien verdampt van het lange stilstaan of dat open liggen?
    Gelukkig had ik de motor nog niet aangehad.

  6. #6
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    2 juli 2009
    Leeftijd
    42
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Blijf eens een paar dagen je olie controleren; mogelijk dat er toch olie bij je brandstof komt omdat er iets niet goed gegaan is bij het kleppen stellen

  7. #7
    Nieuw Lid Jznen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2009
    Leeftijd
    30
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    hij is niet echt berijdbaar, ik wil je graag geloven dat er olie bij de brandstof komt, maar is er geen manier om dit directer aan te pakken?
    want hij trekt gewoon NIET, komt op 30km/h als je geluk hebt 35km/h.
    Het is geen pretje dus om op te rijden, op het moment ligt hij weer open, misschien dat ik wat foto's moet posten?.

    gr.

  8. #8
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    11 oktober 2008
    Leeftijd
    56
    Berichten
    1
    Rep kracht
    0
    Jeff,

    Kun je niet naar je dealer mailen met hierin bovenstaande vraagstelling?
    Hij kan je dan gerivht een abtwoord op je vragen geven.
    Zo weet je misschien beter waar je naar moet kijken.

    Heb ik ook al vaker gedaan bij Rover-Bikes.
    Heb ook altijd antwoord gekregen.

    Groetjes,


    Ger.

  9. #9
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    2 juli 2009
    Leeftijd
    42
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Hoe zit het met je olie? Heb je al gecontroleerd of het olieniveau gelijk blijft?

  10. #10
    Nieuw Lid Jznen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2009
    Leeftijd
    30
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    @ger.

    Zou ik best wel eens kunnen doen, gewoon het tekstje wat hierboven staat doorsturen naar rover.

    @justme
    Nee niet gedaan.
    Wel heb ik nieuwe onderdelen aangeschaft'.

    - Koppaking
    - Bougie
    - Bouten en moeren (die kop is nu echt water en lucht dicht!)
    - Uitlaatpakking
    - Uiteraard alles gemonteerd

    alleen nu het volgende, heb al twee verschillende carburateurs geprobeerd, maar ze geeft geen teken van leven...

    Suggesties..

    Bvd.

    edit*
    Bougie vonkt maar is niet nat?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •