Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: To start or not to start?

  1. #1
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    30 mei 2008
    Berichten
    50
    Rep kracht
    0

    To start or not to start?

    Met een knipoog naar Shakespeare,

    Onze Bella wordt toch al zo veel mooie eigenschappen toegedicht, dat een beetje dichterlijke vrijheid wel toegestaan is dacht ik :)

    Eerlijk gezegd dacht ik niet ook een onderwerp over starten te moeten beginnen, maar toch.

    Mijn Bella wordt dagelijks bereden, 42 km iedere dag, ik ga ermee naar m'n werk. Helaas kan ik de scooter alleen buiten stallen, onder een scooterhoes weliswaar, maar buiten. Binnen is geen optie past eenvoudigweg niet.

    Als ik van mijn werk vertrek, de scooter heeft dan de hele dag binnen gestaan, start ie direct. 's Morgens is het een drama, nieuwe bougie er ingezet van NGK met de juiste elektrodeafstand. Helpt niet, alle stekkertjes onder de zadelbak met siliconenspray in gespoten, hielp 1 dag, dus kan toeval geweest zijn. Is trouwens een aardige bende onder die zadelbak met al die onbeschermde aan vocht blootgestelde stekkertjes :cry:

    Het vervelende van deze Bella en misschien ook andere scooters, als ie niet direct start verzuipt ie vrij snel. Ik sta s'morgens vaak ruim een kwartier te hannesen voordat ie wil starten. :(

    Na dit een paar keer meegemaakt te hebben, heb je de neiging dat ding de sloot in te rijden, of net als vroeger mijn mountainbike weer van stal te halen en te gaan fietsen, ook al is het 42 km. Maar dat vindt mijn vrouw niet goed. Ze is bang dat al mijn vetweefsel verbrand in een dagelijkse monsterfietstocht.

    Maar dit moet toch anders kunnen? Herkent iemand de problemen en zo ja heb je daar een duurzame oplossing voor gevonden?

    Als dit zo door gaat is mijn startmotor voor het einde van het winterseizoen versleten, dat de accu het volhoudt verbaast mij ten zeerste. Met de Kick is de scooter sowieso niet te starten, dat ding zit er volgens mij voor de show op.

  2. #2
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    25 augustus 2008
    Leeftijd
    62
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Probeer een aftermarket CDI unit. Deed wonderen bij de scoots van ons. Overigens staan dezen ook buiten onder hoezen. En is er enige tijd terug omgewaaid. De wind sloeg onder de hoes, zo van de middenbok af dus.

    Geen schade gelukkig.

    Inmiddels hebben beide scoot ruim 1600 km erop zitten. Afgelopen juli hebben we ze gekocht, Zie mijn ervaringen in algemeen.

    Ton

  3. #3
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    30 mei 2008
    Berichten
    50
    Rep kracht
    0
    Bedankt voor je reactie Ton,

    Heb jij een goed adres voor zo'n CDI unit voor me?
    Afgelopen vrijdag heb ik toch naar de fiets uit moeten wijken en zoals mijn collega's al grappend zeiden "'T is niks dat je 21 km heen fietst, maar je moet straks ook weer 21 km terug :(

    Maar het was wel een bevrijding, om niet afhankelijk te zijn van een onwillig stuk techniek :D

    Heb zo vaak gestart dat er piepende geluiden uit de startmotor kwamen, dus die zal binnenkort ook de geest wel geven.

  4. #4
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    25 augustus 2008
    Leeftijd
    62
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Ik heb helaas geen adres voor je, informeer bij de eerste de beste 4-takt scooter leverancier.

    Ik lees het hier wel of het gewerkt heeft.

    Succes,
    Ton

  5. #5
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Leeftijd
    53
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Hallo Resorob op de site van Roverbikes staat deze voor 29,- je kunt hem via de site bestellen. Kan waarschijnlijk ook op andere sites, maar deze ben ik daar in ieder geval tegengekomen.




    Succes
    Cassius

  6. #6
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    7 juni 2008
    Leeftijd
    39
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Controleer even de schakelaar van de zijstandaard, die dingen gaan snel kapot, trek het stekkertje los wat eraan zit, hopelijk helpt het!

    Anders kun je nog even je stationair schroef wat verstellen en een iets grotere sproeier monteren. Kijk ook of je luchtfilter goed schoon is en of de slangen goed aansluiten.

  7. #7
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    30 mei 2008
    Berichten
    50
    Rep kracht
    0
    Bedankt voor de tips mede Bella rijders.

    Echter dat dagelijks 42 km fietsen bevalt me eerlijk gezegd prima (tot nog toe). Ik heb de accu uit de Bella gehaald en 'm netjes opgeladen zodat ie niet bevriest en heb er verder even niet naar omgekeken.

    Misschien blijf ik gewoon fietsen, laat de Bella nog een beurtje geven en verkoop 'm dan, weet nog niet wat ik ga doen. Maar het gevoel van vrijheid op de fiets is niet te beschrijven, zelfs bij min 10 hoef ik me geen zorgen te maken of de fiets wel zal starten, die doet het namelijk altijd :D

    En voor een bijna "Abraham" als ik, is al dat fietsen niet slecht voor je conditie.

    Ik meld me wel weer als de Bella weer naar behoren werkt, of als ik 'm verkoop.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •