Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: 26 te zacht, 65 te hard

  1. #1
    imported_Erik
    Guest

    26 te zacht, 65 te hard

    Zoals titel aangeeft. Ik wil eigenlijk dat het snorfietsje rond de 40 kan rijden. Harder dan 40 rij ik toch niet en bij eventuele controle zal ik geen grote problemen krijgen.

    Nu is er een oplossing met het niet volledig opengaan van de gasklep door middel van een stelschroef. Echter kan ik me niet voorstellen dat de snorfiets hier slechter door gaat optrekken, je kan immers niet vol gas wegrijden.

    Een CDI van een bromscooter heeft volgens mij ook weinig zin omdat hij dat rond de 55/60 en misschien ook wel 65 loopt.

    Is er naast de oplossing van de gasklep nog een andere oplossing?

    Is het knijpen van de luchttoevoer nog een oplossing. Zie bijgaande plaatje. Bij montage van stap 2 (dus niet demonteren maar weer bij het monteren) een ring tussen voegen die minder lucht door laat?


  2. #2
    Nieuw Lid levingt's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 september 2008
    Leeftijd
    46
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Ik snap je bedoeling, maar dat kan niet daar. dat is de klep die de lucht toevoer afsluit bij gas loslaten. de air cutoff valve.

    Google even op 4takt en derestriction, je moet nl het omgekeerde doen

  3. #3
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    25 augustus 2008
    Leeftijd
    62
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Klopt het dat het knijpen van de snelheid d.m.v. de CDI eigenlijk niet goed is? Bij ons zijn de CDI's losgekoppeld en moesten later vervangen worden ivm startproblemen. Er zitten nu aftermarket CDI's op van een brommerscooter. De scoots starten als een speer en rijden als een speer, 60km/u.

    Mijn zoon werd gisteren aangehouden, men geloofde niet dat hij legaal op de scoot reed. We hebben onderling bepaalt niet harder te rijden dan 35. Hij kreeg geen snelheidbekeuring of waarschuwing, dus dat ging wel goed. Papieren werden gecontroleerd.

    Bij de 1000 beurt wil ik eigenlijk dat ze niet harder kunnen dan zo'n 35/40 op de teller. De werkelijke snelheid ligt lager, dat moet ik nog eens definitief bepalen met de GPS.

    Ton

  4. #4
    imported_Erik
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door levingt
    Google even op 4takt en derestriction, je moet nl het omgekeerde doen
    Laten we dat maar eens in het weekend gaan doen dan 8)

  5. #5
    Nieuw Lid decophil's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2008
    Leeftijd
    56
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Hallo .
    Dit is al een wat oud berichtje hier , maar ik hoop er wat nieuw leven in te blazen.
    Ook ik ga twee snor scootertjes bestellen (Killerbee New Custum 2010) , 1 voor mij en 1 voor mijn vrouw.

    Ook ik zou 25 net wat te langzaam vinden maar zo rond de 35 zou goed zijn.
    Ik dacht aan de cdi ontgrenzen en gasnaald goed zetten en sproeier 82 plaatsen.Ja hoor ik jullie al zeggen dan gaat hij ongeveer 50 lopen . ja dat loopt hij dan zeker wel maar hij loopt dan wel veel rustiger.

    Je kunt dan de snelheid weer terug brengen door een wat bredere vario ring ( als er al eentje op de vario zit ) en anders eentje op de vario als er geen een zit.Je kunt ook een combi maken van een vario ring en een stelschroef in de deksel van de carburateur.

    Heeft er hier al iemand wat gedaan op dit forum met het opvoeren van een snorscooter en dan proberen de snelheid zo rond de 35 km te brengen?

    Wat heb jij er aan gedaan Erik , ben toch wel benieuwd ?

    Groetjes Jan

  6. #6
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    19 juni 2010
    Leeftijd
    60
    Berichten
    1
    Rep kracht
    0
    Afhankelijk van het type zijn er ook CDI's die 35 afstelling hebben.

    Voor alle blokken met een cdi met 2 stekkers (1x2 en 1x4) hebben wij weer 35km CDI's binnen.

    Voor meer info gewoon even een PM sturen

  7. #7
    Nieuw Lid decophil's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2008
    Leeftijd
    56
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Daar was ik al van op de hoogte , maar ik wil eigenlijk helemaal geen cdi begrensing meer hebben.Ik denk dat je beter je begrenzer draadje kunt los maken en dan gaan begrenzen op de vario.

  8. #8
    Retro Club Expert blefke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 mei 2010
    Leeftijd
    52
    Berichten
    104
    Rep kracht
    10
    Hoe zit het eigenlijk met een ongeluk...
    Moet er een varioring inzitten mocht de verzekering het wrak opvragen..
    Ben je wel verzekerd als je iets gebeurd...
    Ik hoorde dat er een ring in moet zitten..
    Ik heb er nu geen in..
    Wil hem dus ook terug brengen naar een meer acceptabele snelheid

  9. #9
    Nieuw Lid Ichthus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 april 2010
    Leeftijd
    63
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0

    waar kan ik zo'n cdi kopen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ESVI Bekijk bericht
    Afhankelijk van het type zijn er ook CDI's die 35 afstelling hebben.
    Voor meer info gewoon even een PM sturen
    Ben op zoek naar een cdi die tot 35km toelaat, waar bestel/koop je die eigenlijk?

  10. #10
    imported_Miel
    Guest
    ik heb um een paar weken terug gemailed met dezelfde vraag, geen antwoord op gekregen.

    ben ook nergens op het internet een 35 km/h cdi tegengekomen.

    greetz, Miel

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •