Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Bella start niet meer

  1. #1
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    7 juni 2008
    Leeftijd
    39
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0

    Bella start niet meer

    Hallo Allen,

    Januari van dit jaar kocht mijn broer een Bella50, aangezien hij er weinig mee reed heb ik hem twee weken geleden van hem overgenomen.
    Bij aanschaf had de scooter ca. 80 km gereden. Alles leek in orde alleen had de scooter af en toe moeite met starten, vooral als de motor warm was. Ik heb er zelf ca. 270 km mee gereden en preventief de olie bij 250 km vervangen.

    Gisteren sloeg de motor, na ongeveer één kilometer te hebben gereden, af. De scooter wilde niet meer starten, niet elektrisch en ook niet via de kickstart. Ik heb de scooter een paar uur laten staan en vervolgens weer geprobeerd te starten, dit lukte helaas niet.

    Ik heb vandaag de bougie vervangen maar dit bood helaas geen uitkomst. Wel viel op dat de bougie nat was, (benzine) na dat ik hem uit het blok had gedraaid. Ik heb alle bekabeling nagelopen maar kon hier ook niet direct een defect of knik in ontdekken. Wat opvalt is dat de dikke rubberslang die van het luchtfilter (aan de kant van de kickstart) naar de carburateur loopt, niet perfect lijkt aan te sluiten op de doos met het luchtfilter. M.a.w. de kit waarmee de slang aan het luchtfilter zit, lijkt niet goed te zijn aan de bovenkant van de slang.

    Vandaag contact gehad met Rover, waar de scooter gekocht is. De monteur verdenkt de CDI. Enige nadeel is dat de scooter nu opgehaald moet worden voor reparatie, kosten 50 euro...

    Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die binnen zo'n korte tijd problemen hebben gehad met hun bella?

  2. #2
    imported_bertus
    Guest
    ik zie dat je je bougie er uit gehaalt hebt
    als je die eruit wil halen moet je dan heel de kunstofbak onder de zadel eruit halen?
    om er bij te komen of is er nog een ander manier om er bij te komen
    voor het geval ik hem een keer wil vervangen.

    alvast bedankt bertus :P

  3. #3
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    7 juni 2008
    Leeftijd
    39
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bertus
    ik zie dat je je bougie er uit gehaalt hebt
    als je die eruit wil halen moet je dan heel de kunstofbak onder de zadel eruit halen?
    om er bij te komen of is er nog een ander manier om er bij te komen
    voor het geval ik hem een keer wil vervangen.

    alvast bedankt bertus :P
    Ja, je moet inderdaad het zadel en de plastic bak eruit halen. Dit is echter zo gebeurt. 6x 10mm slotbout (incl zadel) en de accu loshalen. Dan heb je hem er zo uit.

  4. #4
    imported_bertus
    Guest
    oke bedankt
    mvgr bertus

  5. #5
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2007
    Berichten
    23
    Rep kracht
    0
    Het kan inderdaad de CDI zijn mijn moeder heeft het ook gehad met haar scoter van rover zij heeft gebeld en ze hebben gratis een nieuwe CDI opgestuurd deze vervangen en hij had nog nooit zo goed gestart maar hij liep ook direkt 45 km/h en het is een snor dus waarschijnlijk hebben ze een brommer cdi gestuurd.

  6. #6
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    24 februari 2011
    Leeftijd
    34
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    wat ik begreep zat overal dezelfde cdi in enkel werd deze "geknepen" , door een kabelm lost te halen haal je begrenzer eraf, waar zit CDi en welke kabelm is dat dan?

  7. #7
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    2 juli 2008
    Leeftijd
    48
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pdm
    wat ik begreep zat overal dezelfde cdi in enkel werd deze "geknepen" , door een kabelm lost te halen haal je begrenzer eraf, waar zit CDi en welke kabelm is dat dan?
    Volgens mij weet het echt niemand van hier?

  8. #8
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    24 februari 2011
    Leeftijd
    34
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Ja,ja iik weet het nu heb CDI vervangen, en weet welke kabel het is. Het vervangen van de CDI is het makkelijkst. Deze zit onder je zadel rechts, zwart blok met twee stekkers erin. Als je een 45km CDI er in zet rijd snor gelijk 45. kosten CDI +/- 25 euro.

    Dan kan je nog het dekseltje loshalen van de carburateur. daaronder zit een veer in het dekseltje zit een stelschroef als je deze verwijderd kan gasnaald volledig omhoog, dus volle vermogen. in combinatie met bovenstaande CDI gaat snor 60 km per uur.

    wat aanpassen van carburateur met originele CDI doet weet ik niet.

  9. #9
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    2 juli 2008
    Leeftijd
    48
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Onder het zadel rechts?

    Je bedoelt dan eigenlijk onder de zijkap aan de rechterkant?

    Kom je daar makkelijk bij?

    De onze loopt al 45,terwijl het een snoruitvoering is
    Met de CDI is nog niks gedaan

  10. #10
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    24 februari 2011
    Leeftijd
    34
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    klopt onder de rechter zijkap, zit in een rubber houdertje vast geklikt. die van mandy liep ook 45 origineel, met die wijziging aan de carburateur loopt die ook veel sneller.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •