Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: De snelheid en het verbruik

  1. #1
    imported_Gertjan
    Guest

    De snelheid en het verbruik

    Nu ben ik aan mijn volgende en derde beurt toe, en na alles wat ze hebben gedaan loopt hij inderdaad sneller, 45 a 50 met wind tegen, en verder 50 a 60, trekken doet hij ook beter, zij het dat als je gas geeft hij eerst inhoud, en daarna pas aangrijpt, soms is dit erg vervelend.
    Maar het ergste vind ik het verbruik, voor de behandeling liep hij 1 op 39, nu loopt hij 1 op 27, dat is wel een groot verschil, en als ik het gas los laat, houd hij direct sterk in, ik denk dat ze de snaar overbrenging te trak hebben gezet, en dat er niet op de juiste manier aan gewerkt is om hem sneller te laten lopen en beter te laten trekken.
    Zonder dat icht wil opvoeren moet het toch kunnen dat hij en zuinig en beter loopt?
    Ik hoop voor woensdag wat reacties hebben gehad, zodat ik dit kan meenemen naar de dealer, zodat hij er ook zijn voordeel mee kan doen, en voor mij dit probleem definitief over is.
    V rijdt hij echt heerlijk, bijna 2000 km weg en het is toch een lust om mee te rijden.

    Groeten Gertjan

  2. #2
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    25 december 2007
    Berichten
    15
    Rep kracht
    0

    wie weet er meer van

    Ook ik heb mijn bella voor een service beurt gebracht.
    Andere rolletjes en een iets grotere sproeier.
    optrekken doet hij inderdaad iets beter, zij het dat als je gas geeft hij eerst inhoud, en daarna pas aangrijpt, soms is dit erg vervelend.
    Het brandstof verbruik licht nu ineens wel heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeel
    hoger, ben nu aan het testen hoeveel het precies is.
    Sneller lopen doet hij echt niet, al hadden ze mij verteld dat hij 10 km harder zou gaan als ik rolletjes en sproeier verander.
    Ik vraag als leek , hebben zij dan iets fout gedaan, hij loopt naar mijn idee zelfs 5 km langzamer.

  3. #3
    imported_crossgek
    Guest
    Ik heb pas de eerste beurt gehad en ben hard op weg naar de 2de beurt. Bij de 500 beurt heb ik de rolletjes laten vervangen door lichtere. Hij trok iets beter op en ging steeds vlotter lopen, 55/60 Km/u.

    Gas loslaten betekend inderdaad dat de snelheid snel terugloopt, maar ik heb hier verder weinig problemen mee. Kwestie van wennen. Gas grijpt direct goed aan maar vind wel dat er teveel speling op de gas-handle zit voordat daadwerkelijk aan de kabel getrokken wordt. Volgens de dealer zit dat nou eenmaal in de constructie. Er hoort natuurlijk speling op te zitten maar naar mijn mening is dit teveel.

    Het brandstofverbruik neemt nog steeds af. De eerste tank was, ondanks rustig inrijden, binnen 100 Km op. Nu rij ik ongeveer 1:30 en dat loopt (hopelijk) nog verder terug.

    Ik twijfel of ik wel de beperkingen van de motor wil laten verwijderen en er wat aan te veranderen.....ik heb het idee dat dat de betrouwbaarheid niet ten goede komt....

  4. #4
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    25 december 2007
    Berichten
    15
    Rep kracht
    0

    servixce beurt

    Ik hoor en zie steeds dat mensen veel service beurten doen met hun Bella 50.

    volgens mij is het volgende schema goed .
    1000 km olie vervangen en dan elke 3000 km
    tussen 3000/5000 kleppen stellen, bougie wisselen en luchtfilter, carurateur reinigen
    tussen 7000/10000 aandrijfriem vervangen en luchtfilter reinigen
    tussen 5000/8000 banden vervangen
    tussen 2000/4000 lampjes vervangen

    bij 500km olie bijgevuld en bij 1000 km olie bijgevuld
    zelf heb ik pas bij 2400 km een goede beurt gedaan
    Ik denk dat veel zaken willen verdienen en daarom meer service beurten willen geven.
    Maar ik weet uit ervaring dat dit echt niet nodig is.

    Met mijn bromfiets ( honda ss50z ) kleppen motor heb ik 21 jaar gedaan zonder extreem veel service beurten, hooguit 1x per jaar.
    Wie denkt dat er meer beurten nodig zijn, die mag mij vertellen , WAAROM.
    Mijn auto gaat ook maar 1 x per jaar naar de garage, en ik heb daar echt niet veel kosten aan.

  5. #5
    imported_cruiser
    Guest
    De enige reden waarom ik in het eerste jaar de 3 beurten laat doen, heeft voornamelijk te maken met de garantie.
    De eerste beurt is geheel gratis, de tweede en derde beurt voor een klein bedrag (resp. €45 en €55 inclusief materiaal)

    Daarna zal ik het zelfde regiem volgen als dat ik ook met mijn auto doe, gewoon als de kilometers gereden zijn tussen de twee beurten, of één keer per jaar.

  6. #6
    imported_crossgek
    Guest

    Re: servixce beurt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JimCroce
    Ik hoor en zie steeds dat mensen veel service beurten doen met hun Bella 50.

    Ik denk dat veel zaken willen verdienen en daarom meer service beurten willen geven.
    Maar ik weet uit ervaring dat dit echt niet nodig is.

    Wie denkt dat er meer beurten nodig zijn, die mag mij vertellen , WAAROM.
    Mijn auto gaat ook maar 1 x per jaar naar de garage, en ik heb daar echt niet veel kosten aan.
    Zoals Cruiser al schrijft, zijn de eerste beurten gratis of bijna gratis, dus om geld verdienen gaat het ze niet. Ook neemt de frequentie van de beurten af. 500->1500->3000->5000

    Banden en lampjes vervangen zijn geen vast onderdeel van een beurt en worden alleen vervangen indien versleten/kapot. (eventueel met advies om deze preventief te vervangen)

    Een brommermotor is niet te vergelijken met een moderne automotor. Een oudere auto heeft ook meer beurten nodig dan een moderne auto....

  7. #7
    imported_cruiser
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RCB
    Bij de 500 beurt heb ik de rolletjes laten vervangen door lichtere. Hij trok iets beter op en ging steeds vlotter lopen, 55/60 Km/u.
    Ik denk dat ik mazzel heb of zoiets, want ik heb totaal niets aan de scoot laten veranderen (dus alles is orgineel), behalve het feit, dat ik de stekkerverbinding van de kabel van de cdi-unit los heb gehaald.
    De mijne is op kenteken een "snor", maar met de stekker los loopt hij een 55 tot 60km/h met gemak (behalve steile helling bergop).Als ik de stekker verbinding weer aan elkaar maak, dan loopt die maar een kilometertje of 20, en hij rijdt zeer beroerd, omdat de cdi-unit de onstekingstijd veranderd, waardoor het lijkt of die continue "verzuipt", en dat is niet echt prettig rijden.

    Ben trouwens ook niet van plan om verder iets te veranderen, want zonder helm is dit hard zat!!!!! (rij meestal een gangetje van een km of 40)

    Misschien was de mijne vanaf het begin af aan al goed afgesteld, of zoals ik al eerder zei, heb ik gewoon geluk.

  8. #8
    imported_Gertjan
    Guest
    He he, terug van zijn beurt rijdt hij weer als een zonnetje, hij trekt goed, zo zelfs dat ik nu met gemak 50 brug op ga en tegenwind reageert hij nauwelijks op, maar hij komt niet boven de 55 uit, oke, dit is effe wennen, maar hij rijd wer super, het lucht filter was bagger zeiden ze, en daardoor liep hij zo slecht.

    Nu de eerste drie maanden zitten erop, en twee duizend kilometer, tot dus ver alleen problemen gehad met het afstellen en beter rijden, het lijkt nu echter opgelost te zijn, even kijken hoe het verbruik nu is en of het nog verandert na een paar ritten.

    Groeten Gertjan

  9. #9
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    2 augustus 2008
    Leeftijd
    52
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0

    verbruik Bella

    Gertjan en JimCroce, toen ze de rollen vervingen hadden ze de sproeier niet moeten vervangen. Als je 4 grams rollen plaatst en de variateur begrenser (ring) eruit haalt dan zal je motor iets meer toeren maken. Maar zolang je de electrische begrenser laat werken hoef je geen grotere sproeier te plaatsen. De toeren kon je hier voor ook maken met wind mee, berg af, en toen had je toch ook geen andere sproeier? Mijn imi Bella reed 1 op 44 voor het plaatsen van 4 grams rollen, en rijd nu 1 op 38. Ook de mijne rijd 45/50 wind tegen en 50/60 wind stil of mee.

  10. #10
    Nieuw Lid Jznen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2009
    Leeftijd
    30
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    die van mij reed ook 55 en dan hield ie in,
    heb er nu een nieuwe sproeier ingezet.
    standaard zit er een 80 in, en ik heb nu een 82.
    gaat nu weer gewoon 60 :)

    mijne houd soms ook in, maar gisteren heb ik het luchtfilter na 4500 km schoongemaakt, en loopt nu een stuk beter!

    ik kan op 4 liter 130 km rijden.

    dus 1 op 32,5.

    gr,

    jeff

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •