Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24

Discussie: Peugeot Speedfight2

  1. #11
    Retro Club Expert geeMc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 juli 2006
    Leeftijd
    31
    Berichten
    157
    Rep kracht
    14
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ganze Bekijk bericht
    een v8 is sneller door zijn meedre cilinders en de rest van de inhoud van de motor en de afstelling daarvan .. kort om een ac is net zo snel als een lc , koeling geeft geen hogere toeren of wat dan ook , met lc kun je alleen wat langere afstanden afleggen
    Koeling geeft bij hogere snelheden juist wel meer toeren.. Kijk naar een turbosysteem, dat trekt stukken harder, omdat de lucht veel meer gecompresserd en koeler is. Maar bij een normale setup (lees: cilinder) maakt het geen drol uit of je nou LC of AC hebt.

    Nog een reden waarom ac niet sneller gaat: De snellere cilinders zoals de speed/manston/evo worden niet in AC gemaakt, maar alleen in LC
    [img]http://www.clan-ast.net/leon/gmc3.gif[/img]

  2. #12
    Retro Club Master ganze's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 juni 2006
    Leeftijd
    29
    Berichten
    509
    Rep kracht
    14

    ...

    malossi mhr wel
    [B][COLOR="Lime"]!!klik ff op het groene duimpje!![/COLOR][/B]

  3. #13
    Geliefde Grote Leider :) SF2Heino's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 oktober 2006
    Leeftijd
    53
    Berichten
    6.294
    Rep kracht
    20
    LC of AC maakt wel degelijk verschil ...Kijk alleen maar bij opgegeven vermogen op peugeot site tussen een AC en een LC uitvoering.
    Okee ze rijden beide 45 bij aflevering ...maar echt wel dat LC uitvoering krachtiger is .
    LC koeling is constanter en houd de uitzettingsverschillen door warmte ontwikkeling in cylinder stabieler.LC sets hebben 9 van de 10 x ook een hogere compressieverhouding. Ik wil een AC sys niet afkraken , maar is technisch achterhaald ten opzichte van vloeistofkoeling, het is gewoon goedkoper voor fabriek om AC te bouwen vandaar dat alleen duurdere modellen wel LC geleverd worden. Luxe dus , maar ik ben het met Gee eens dat je er meer voordeel uit haalt bij hogere toeren,.
    Mijn speedfight loopt trouwens met LC standaard cyl wel harder dan met AC standaard, scheelt toch dikke 10km,maar moet er bij zeggen dat koppeling en vario niet standaard meer zijn en er een torquedrive in zit ..denk dat compressieverschil hier duidelijk beter word benut.
    Ubersoldat...zonder echt tunespul te halen moet je de 80km per uur makkelijk kunnen halen met een SF ...lc of AC !

  4. #14
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    1 november 2006
    Berichten
    2
    Rep kracht
    0
    hoe ziet die varioplaat eruit??

    dingo

  5. #15
    Retro Club Member speedfight_racer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 augustus 2006
    Leeftijd
    41
    Berichten
    24
    Rep kracht
    0
    De varioblokeringsplaat hoeft er niet in te zitten... ik heb zelf ook een SF2 ze hebben mijn koppelings platen bijgesteld... en als je hem nu wil gaan opvoeren, moet je voor een andere uitlaat gaan. (een snelle uitlaat dus he) en er zijn nadelen: het blok slijt sneller als je hem niet afsteld. en je verliest snelheid als je je scoot niet afsteld... sproeier ongever 68 zonder de luchtfilter begrenzing.. dan loopt hij netjes 80 ongeveer.

    succes ermee!
    Druk [B][COLOR="Lime"]GROEN[/COLOR][/B]

  6. #16
    Retro Club Member speedfight_racer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 augustus 2006
    Leeftijd
    41
    Berichten
    24
    Rep kracht
    0
    en oja! LC en AC dat maakt echt helemaal niks uit. ik ken iemand die heeft een SF2 LC met de zelfde set-up (PRECIES) en loopt even snel en trekt even snel op dus het maakt niks uit.

    laters:)
    Druk [B][COLOR="Lime"]GROEN[/COLOR][/B]

  7. #17
    Geliefde Grote Leider :) SF2Heino's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 oktober 2006
    Leeftijd
    53
    Berichten
    6.294
    Rep kracht
    20

    Smile

    [quote=speedfight_racer;6473]en oja! LC en AC dat maakt echt helemaal niks uit. ik ken iemand die heeft een SF2 LC met de zelfde set-up (PRECIES) en loopt even snel en trekt even snel op dus het maakt niks uit.

    Hoi SF-r Dank voor je post...maar kan het je zo laten lezen hoeveel het toch wel uitmaakt...

    http://www.peugeot-scooters.de/techn...peedfight2.htm
    (stuur je al specifiek naar de Duitse site van peugeot..in Nederland hebben ze deze info maar wijselijk weggelaten..)

    Je ziet hier de technical specifications die Peugeot zelf opgeeft als SF bij hun de band verlaat...

    Leistung (kW (PS)) AC: 3,1 (4,2) / LC: 3,6 (4,9)
    je ziet AC 3,1 Kw wat 4.2 Pk is ....de LC 3,6Kw wat 4,9 Pk is...

    Als je nu op je kenteken kijkt...wat staat er bij jou aan opgegeven vermogen?
    En is dat niet plotseling weer hoger als in alle peugeot sites die technische specificaties vermelden ? Mijn LC staat op kenteken als 3,8Kw
    (Duitsland heeft trouwens zijn scoots niet eens zo sterk begrensd zoals hier in NL )
    Betekent gewoon dat je dus meer kracht uit een gelijke boring trekt met een LC ... En waarom? uitzetting van metalen en legeringen..een watergekoelde cylinder is constanter van temperatuur en geeft daardoor een strakkere passing van zuiger in cylinder op werktemperatuur, wat blijkbaar meer pep oplevert.
    Denk dat je vriend er nog niet echt uithaalt wat er inzit :)

    ............當您朝右边看时您什么都不能看到在左边!

  8. #18
    Retro Club Member speedfight_racer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 augustus 2006
    Leeftijd
    41
    Berichten
    24
    Rep kracht
    0
    ok henk dan moet ik je toch gelijk geven!:) bij mij staat er inderdaad 3,1 kw op het kenteken... maar jij weet er wel vet veel vanaf! hoe weet je dit allemaal?

    laters:P
    Druk [B][COLOR="Lime"]GROEN[/COLOR][/B]

  9. #19
    Geliefde Grote Leider :) SF2Heino's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 oktober 2006
    Leeftijd
    53
    Berichten
    6.294
    Rep kracht
    20
    Veel prutsen ..en al veel verschillende peugjes door mijn handen gehad inmiddels..
    Scheelt als je veel uit/met schade brommers bouwt, kom je vanzelf voor al die rare dingen te staan :) (vooral met die schouwing/kenteken & RDW !)

    ............當您朝右边看时您什么都不能看到在左边!

  10. #20
    Retro Club Member speedfight driver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 november 2006
    Leeftijd
    30
    Berichten
    14
    Rep kracht
    0
    hallo mensen het maakt wel degelijk uit of het een lc of ac is zeker als de vario plaat eruit is het scheeld vijf km

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

  1. Koso XR-SR op Speedfight2!
    By Pitje in forum Elektronica
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 20 januari 2009, 07:34
  2. Peugeot Speedfight2 workshop manual english
    By SF2Heino in forum Instructieboekjes en Manuals
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 17 oktober 2008, 21:25
  3. Peugeot speedfight2 --50 & 100cc schema's
    By SF2Heino in forum Elektrische Schema's
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 14 december 2007, 05:54
  4. gezocht peugeot speedfight2 werkplaatshandboek
    By jessemaster in forum Instructieboekjes en Manuals
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 1 oktober 2007, 20:14
  5. Speedfight2
    By ebakker2 in forum Technische Vragen
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 16 september 2007, 01:57

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •