malossi mhr wel
Koeling geeft bij hogere snelheden juist wel meer toeren.. Kijk naar een turbosysteem, dat trekt stukken harder, omdat de lucht veel meer gecompresserd en koeler is. Maar bij een normale setup (lees: cilinder) maakt het geen drol uit of je nou LC of AC hebt.
Nog een reden waarom ac niet sneller gaat: De snellere cilinders zoals de speed/manston/evo worden niet in AC gemaakt, maar alleen in LC
[img]http://www.clan-ast.net/leon/gmc3.gif[/img]
malossi mhr wel
[B][COLOR="Lime"]!!klik ff op het groene duimpje!![/COLOR][/B]
LC of AC maakt wel degelijk verschil ...Kijk alleen maar bij opgegeven vermogen op peugeot site tussen een AC en een LC uitvoering.
Okee ze rijden beide 45 bij aflevering ...maar echt wel dat LC uitvoering krachtiger is .
LC koeling is constanter en houd de uitzettingsverschillen door warmte ontwikkeling in cylinder stabieler.LC sets hebben 9 van de 10 x ook een hogere compressieverhouding. Ik wil een AC sys niet afkraken , maar is technisch achterhaald ten opzichte van vloeistofkoeling, het is gewoon goedkoper voor fabriek om AC te bouwen vandaar dat alleen duurdere modellen wel LC geleverd worden. Luxe dus , maar ik ben het met Gee eens dat je er meer voordeel uit haalt bij hogere toeren,.
Mijn speedfight loopt trouwens met LC standaard cyl wel harder dan met AC standaard, scheelt toch dikke 10km,maar moet er bij zeggen dat koppeling en vario niet standaard meer zijn en er een torquedrive in zit ..denk dat compressieverschil hier duidelijk beter word benut.
Ubersoldat...zonder echt tunespul te halen moet je de 80km per uur makkelijk kunnen halen met een SF ...lc of AC !
hoe ziet die varioplaat eruit??
dingo
De varioblokeringsplaat hoeft er niet in te zitten... ik heb zelf ook een SF2 ze hebben mijn koppelings platen bijgesteld... en als je hem nu wil gaan opvoeren, moet je voor een andere uitlaat gaan. (een snelle uitlaat dus he) en er zijn nadelen: het blok slijt sneller als je hem niet afsteld. en je verliest snelheid als je je scoot niet afsteld... sproeier ongever 68 zonder de luchtfilter begrenzing.. dan loopt hij netjes 80 ongeveer.
succes ermee!
Druk [B][COLOR="Lime"]GROEN[/COLOR][/B]
en oja! LC en AC dat maakt echt helemaal niks uit. ik ken iemand die heeft een SF2 LC met de zelfde set-up (PRECIES) en loopt even snel en trekt even snel op dus het maakt niks uit.
laters:)
Druk [B][COLOR="Lime"]GROEN[/COLOR][/B]
[quote=speedfight_racer;6473]en oja! LC en AC dat maakt echt helemaal niks uit. ik ken iemand die heeft een SF2 LC met de zelfde set-up (PRECIES) en loopt even snel en trekt even snel op dus het maakt niks uit.
Hoi SF-r Dank voor je post...maar kan het je zo laten lezen hoeveel het toch wel uitmaakt...
http://www.peugeot-scooters.de/techn...peedfight2.htm
(stuur je al specifiek naar de Duitse site van peugeot..in Nederland hebben ze deze info maar wijselijk weggelaten..)
Je ziet hier de technical specifications die Peugeot zelf opgeeft als SF bij hun de band verlaat...
Leistung (kW (PS)) AC: 3,1 (4,2) / LC: 3,6 (4,9)
je ziet AC 3,1 Kw wat 4.2 Pk is ....de LC 3,6Kw wat 4,9 Pk is...
Als je nu op je kenteken kijkt...wat staat er bij jou aan opgegeven vermogen?
En is dat niet plotseling weer hoger als in alle peugeot sites die technische specificaties vermelden ? Mijn LC staat op kenteken als 3,8Kw
(Duitsland heeft trouwens zijn scoots niet eens zo sterk begrensd zoals hier in NL )
Betekent gewoon dat je dus meer kracht uit een gelijke boring trekt met een LC ... En waarom? uitzetting van metalen en legeringen..een watergekoelde cylinder is constanter van temperatuur en geeft daardoor een strakkere passing van zuiger in cylinder op werktemperatuur, wat blijkbaar meer pep oplevert.
Denk dat je vriend er nog niet echt uithaalt wat er inzit :)
............當您朝右边看时您什么都不能看到在左边!
ok henk dan moet ik je toch gelijk geven!:) bij mij staat er inderdaad 3,1 kw op het kenteken... maar jij weet er wel vet veel vanaf! hoe weet je dit allemaal?
laters:P
Druk [B][COLOR="Lime"]GROEN[/COLOR][/B]
Veel prutsen ..en al veel verschillende peugjes door mijn handen gehad inmiddels..
Scheelt als je veel uit/met schade brommers bouwt, kom je vanzelf voor al die rare dingen te staan :) (vooral met die schouwing/kenteken & RDW !)
............當您朝右边看时您什么都不能看到在左边!
hallo mensen het maakt wel degelijk uit of het een lc of ac is zeker als de vario plaat eruit is het scheeld vijf km
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)