Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
Like Tree1Likes
  • 1 Post By mr_brakke

Discussie: Ontgrenzen AGM Retro

  1. #1
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    20 juli 2014
    Leeftijd
    51
    Berichten
    5
    Rep kracht
    0

    Ontgrenzen AGM Retro

    Hoi Allemaal,

    na wat neuzen op deze site is het mij op kinderlijk eenvoudige wijze gelukt om mijn AGM Retro snor scooter te ontgrenzen.

    Het ding liep eerst strak 25 op de teller waarbij je geregeld door wielrenners werd ingehaald...

    Na wat studie gelezen dat ik een roze draadje moest doorknippen bij de CDI.
    Vervolgens op zoek naar wat en waar die CDI nou zat.

    Uiteindelijk kinderlijk eenvoudig: kap onder het zadel losgeschroefd en daar zit overduidelijk de CDI netjes vastgeklemd in een elastiek.
    Er zitten 6 draadjes in, geclusterd in 4 draadjes en eentje met 2 draadjes.

    Volgens de site hier moest uit die met 4 draadjes een van de draadjes worden doorgeknipt. De roze.

    Nou zat er bij mij geen roze maar wel een wit met paars/roze achtig.
    Dit draadje zit met een stekkerje in de CDI en heb ik er voorzichtig uitgetrokken.

    Kap er weer op, zadel er weer op, starten en lopen en ..........

    jawel hoor AGM Retro is ontgrensd en loopt nu naar een kleine 60 op de teller. Ik ga met mijn motor Garmin nog wel even de exacte topsnelheid meten maar ik schat deze op een dikke 50.

    Eigenlijk veel te hard voor zonder helm....

    Dit lijkt mij zo voldoende info maar als je wil stuur dan een persoolijk bericht, dan mail ik je de foto's.
    sam070 likes this.

  2. #2
    Retro Club Member Warmentuuter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 december 2013
    Leeftijd
    63
    Berichten
    76
    Rep kracht
    9
    50 km is wel erg hard voor een snorscooter.
    Je kan er ook voor kiezen om een 35km CDI te plaatsen.

  3. #3
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    20 juli 2014
    Leeftijd
    51
    Berichten
    5
    Rep kracht
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Warmentuuter Bekijk bericht
    50 km is wel erg hard voor een snorscooter.
    Je kan er ook voor kiezen om een 35km CDI te plaatsen.
    Je hebt een punt. Wat kost een een 35 km CDI en waar kan ik die kopen? en krijg ik dan geen problemen met ontsteking en momenten ? M.a.w. moet ik hem dan opnieuw afstellen ?

  4. #4
    Retro Club Member Warmentuuter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 december 2013
    Leeftijd
    63
    Berichten
    76
    Rep kracht
    9
    Die is bij de meeste scooterhandelaren wel te krijgen.

    De onderstaande link geeft weer hoe je het moet doen.
    Afstellen is meestal niet nodig

    Instructies CDI vervangen

  5. #5
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    9 februari 2015
    Leeftijd
    37
    Berichten
    3
    Rep kracht
    0
    Ik heb een vraagje: Kan ik mijn Retro al gelijk met een nieuwe CDI 35 KM vervangen of moet ik m eerst een poos inrijden? Teller staat nu op 146 km

  6. #6
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    14 juli 2014
    Leeftijd
    61
    Berichten
    20
    Rep kracht
    0
    Hallo Andre,

    ik heb hier geen harde bewijzen voor echter mijn gevoel zegt mij laat de originele CDI erin tot het eerste beurtje.
    Ook mede omdat de handleiding van jouw scooterje waarschijnlijk zegt dat je de eerste 500, 800, 1000km niet vol gas moet rijden.
    Met een nieuw scheermesje doe je in het begin ook altijd voorzichtig aan, is een beetje raar maar zo zie ik dat ook met een nieuwe cilinder en zuigerveren.
    Laatst gewijzigd door Airbender; 15 februari 2015 om 10:09

  7. #7
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    30 juni 2014
    Berichten
    1
    Rep kracht
    0
    Ik heb er gelijk een 35 cdi in mijn nieuwe scooter geplaatst en dat geeft geen problemen.
    Deze motoren zijn toch ook geplaatst in de gewone bromfiets en zijn dus gewend om 50+ te rijden.

  8. #8
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    25 juni 2016
    Leeftijd
    23
    Berichten
    1
    Rep kracht
    0
    ey brakke,
    na een tijdje zoeken kwam ik dit bericht van jou tegen op dit forum, ik heb zelf een arm sp50, dus wist eigenlijk gelijk al dat het zou lukken. paars met witte draadje uit de cdi getrokken, netjes een plasticje eromheen, buddybak erin en gaan. in binnen 5 minuten liep de scooter ipv 35 nu 58, top resultaat en bedankt dat je deze manier van ontgrenzen hier hebt gedeeld. nu zit ik alleen met het volgende; ik ruik nu tijdens het rijden een soort verbrandde lucht, wat volgens mij niet helemaal goed is. iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?, durf eigenlijk niet meer te rijden nu. ook wil ik vragen of iemand weet of ik nog wat aan de scooter moet veranderen/afstellen, aangezien die nu 60 loopt?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

  1. Vespa LX 50 hoe te ontgrenzen?
    By paul1990 in forum Opvoeren
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 9 augustus 2010, 21:19
  2. AMG Fighter ontgrenzen.
    By Suzannelikker in forum Technische vragen 4-Tact
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 29 september 2009, 10:31
  3. ontgrenzen
    By edwin1234 in forum Technische vragen 4-Tact
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 12 november 2008, 06:03
  4. Hyosung ontgrenzen
    By rusher in forum Algemene Vragen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 11 maart 2008, 20:05
  5. jetforce ontgrenzen
    By SF2Heino in forum Handboeken en Schema's
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 30 oktober 2007, 09:34

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •