Dus eerst zeggen ze dit:
En vervolgens dit:Zo gezegd zo gedaan, hadden inmiddels accu, startmoror, bendix en een relais vervangen maar het probleem was er nog
Wat een rare snuiters....anyway begint voor hun het nieuwe jaar goed dus!Met de vraag wat er nu kapot was kreeg ik als antwoord - alles was kapot, kwam door de startmotor.
Het bovenstaande is regelrechte onzin en kan zo de fabeltjeskrant in, momenteel is het hier bijna 10 °C lol.Ja, zei de monteur dan ligt het aan de startmotor, want die kon mijn 80 cc blok niet trekken en het weer werd nu ook kouder dus werd de olie ook dikker
Nou kan een startmotor natuurlijk wel stuk en/of vesleten zijn waardoor deze gaat haperen.
Toevallig zelf ook vervangen bij m'n eigen scoot verleden week, even alles nagemeten en nagelopen en binnen kwartier euvel gevonden. Koolborstels versleten waardoor deze steeds meer ging haperen....soms wel/niet starten et cetera. Hoorde alleen nog het relais klikken de laatste keer dat ik het probeerde. Was voor mij iig een indicatie waar ik het moest zoeken.
Met een multimetertje kan men dit soort euvels makkelijk opsporen..., accu, startrelais en stuurschakelaars (startknop en remlichtschakelaars) even na/doormeten is zo gedaan.
Dus ja, je vermoedens zijn juist…, je bent FLINK genaaid!! Kan er ook niet meer van maken helaas. (als alles kapot was had hij sowieso niks meer gedaan..ook niet haperen!)