Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Tunen scooter

  1. #1
    wil
    wil is offline
    Retro Club Expert wil's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 februari 2009
    Leeftijd
    68
    Berichten
    456
    Rep kracht
    11

    Tunen scooter

    Scooter wordt aankomend weekend getund door Arno, ben heel benieuwd.

  2. #2
    wil
    wil is offline
    Retro Club Expert wil's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 februari 2009
    Leeftijd
    68
    Berichten
    456
    Rep kracht
    11
    Sorry, was iets te voorbarig, het weekend van 25 augustus.

  3. #3
    Retro Club Expert funny16's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 mei 2012
    Leeftijd
    58
    Berichten
    234
    Rep kracht
    8
    Heyy Wil,

    Die Arno gaat ut mooi druk krijgen, wat ga je allemaal laten tunen...daar in Berlicum..??

  4. #4
    wil
    wil is offline
    Retro Club Expert wil's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 februari 2009
    Leeftijd
    68
    Berichten
    456
    Rep kracht
    11
    Laat ik helemaal aan Arno over, hij mag zich helemaal uitleven.

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    7 mei 2012
    Leeftijd
    37
    Berichten
    180
    Rep kracht
    0
    Hij staat geduldig te wachten, ik ga er zo aan beginnen.


  6. #6
    Retro Club Expert funny16's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 mei 2012
    Leeftijd
    58
    Berichten
    234
    Rep kracht
    8
    Succes Arno en ben benieuwd naar het resultaat....


    grt


    funnnn

  7. #7
    wil
    wil is offline
    Retro Club Expert wil's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 februari 2009
    Leeftijd
    68
    Berichten
    456
    Rep kracht
    11
    Jij niet alleen.

    Groetjes, Wil

  8. #8
    wil
    wil is offline
    Retro Club Expert wil's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 februari 2009
    Leeftijd
    68
    Berichten
    456
    Rep kracht
    11
    Kreeg vandaag de scooter terug van Arno, jezus, hij trekt je onder de kont vandaan'
    Kende mijn scooter niet meer terug, wat een verschil. Wanneer ik er nu 400 km mee gereden heb dan krijgt die zijn definitieve afstelling waardoor hij nog beter loopt. Arno helemaal top!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    7 mei 2012
    Leeftijd
    37
    Berichten
    180
    Rep kracht
    0
    Het was niet zoals het normaal gaat, maar het is gelukt.
    Op de aanhanger zit een klem waarmee ik het voorwiel in kan klemmen, zo kan de scooter nooit omvallen.
    Achter het rekje ingetaped zodat de haak van de motorlift deze niet beschadigd.
    Bouten los, en takelen maar.





    Toen ik het blok uit elkaar had en de cilinder kop bekeek zat deze behoorlijk vol met kool aanslag, ook de kleppen waren goed vies.
    De bougie was ook pikzwart.
    De sproeier van de carburateur bekeken, en dit was toch wel de goede maat.
    Kop goed schoon gemaakt, en ook de kleppen.


    Verder gegaan met de 80cc ombouw.
    Nieuwe 80cc cilinder erop, en de bijbehorende nokkenas erop.




    Distributie mooi op tijd gezet, en de kleppen gesteld.
    Daarna gecheckt of de oliepomp ook goed werkt.

    http://www.youtube.com/watch?v=LG9VK...yer_detailpage

    De motor rubbers waren stuk, deze heb ik ook vervangen.
    En de chrome kap bij de koelvin gemonteerd.
    Deze paste niet helemaal, dus wat aan gepast.

    Blok terug geplaatst en aangesloten.
    Eerste keer starten, en liep meteen.
    Daarna warm laten lopen, en de digitale toerenteller aangesloten om het blok af te stellen.
    Alleen dit ging voor geen meter.
    Bougie eruit, deze was weer pikzwart.
    Dit terwijl de sproeiermaat de maat is die er normaal in gaat bij deze setup.
    Nou andere bougie erin, en de bobine vervangen.
    Scheelde niks.
    Andere cdi erin, scheelde ook niks.
    De pickup coil doorgemeten, was goed, maar ook even vervangen met de complete dynamo, dit kan namelijk op hogere toeren ineens anders worden en dat hij daardoor stotterd.
    Scheelde helemaal niks, flink roken, en verzuipen.
    Bekabeling doorgemeten, alles goed.
    Alle originele onderdelen terug gebouwd, en toen was het zaterdag laat.
    Helaas zou hij klaar zijn die dag, maar dat feest ging niet door.
    Zondag middag op mijn vrije dag toch verder gegaan met de scooter om deze toch maar klaar te krijgen voor Wil.
    1 ding was nog niet vervangen, en dat was de carburateur.
    Je zou zeggen dat dit niet uit moet maken met de juiste sproeiermaat, de waarheid is anders.
    Er zat al niet de originele Keihin carburateur op,maar een immitatie.
    Deze zijn minder goed, en boven onder het zwarte kapje zit het rubber wat vast zit aan de gasschuif.
    Dit word vaak week en slap bij die dingen waardoor afstellen niet te doen is.
    En ja, dit bleek dus het geval (als je alles toch eens van te voren wist)

    Nieuwe echte Keihin carburateur erop, en toen kon het afstellen vandaag eindelijk beginnen.
    Door de andere uitlaat (de side pipe) was dit ook weer totaal anders dan met de originele uitlaat.
    Maar ook dit is gelukt.
    Heb hem nu nog rustig afgesteld, eerst 400 km inrijden.
    Dan slijten de zuigerveren goed in, en word alles soepeler en gaat hij nog beter lopen.

    Advies meegegeven om voorlopig BP euro 98 te tanken.
    Omdat dit additieven bevat wat de motor reinigt van binnen, en ook de kool aanslag wat nu in de uitlaat zit door de slechte carburateur.

    Hier een filmpje van de Retro op de aanhanger met de originele 50cc setup.
    http://www.youtube.com/watch?v=nJqn_...yer_detailpage

    Daarna een filmpje met de 80cc setup.
    Je hoort het verschil goed, en je ziet het verschil aan vermogen meteen aan het achterwiel
    http://www.youtube.com/watch?v=gLnyD...yer_detailpage

    Arno

  10. #10
    Retro Club Expert kremers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juni 2011
    Leeftijd
    42
    Berichten
    135
    Rep kracht
    9
    hoi will, wat was voor jou de aanleiding om deze verandering door te voeren?
    en met welke cdi rijdt je nu ?
    of rijdt je onbegrensd ?

    veel plezier van de nieuwe set-up

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

  1. Tunen New Dink
    By arjoberg40 in forum Technische vragen 4-Tact
    Reacties: 32
    Laatste bericht: 28 februari 2011, 21:24
  2. vraag naar aanleiding topic "inlaat poorten tunen"
    By Jordy A te C in forum Opvoeren
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 7 juli 2010, 21:18
  3. how -to inlaat tunen peugeot
    By asfaltmaffia in forum Howto's
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 19 april 2009, 19:34
  4. Het tunen van je motorblok.
    By Flaming Rox in forum Opvoeren
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 18 november 2007, 07:38
  5. Gameboy tunen? Hoe werkt het?
    By Georock in forum Opvoeren
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 4 november 2006, 22:38

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •