Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Retro scooter gekocht bij *******oters: mijn ervaringen

  1. #1
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    22 juli 2011
    Leeftijd
    57
    Berichten
    7
    Rep kracht
    0

    Retro scooter gekocht bij *******oters: mijn ervaringen

    Einde juni een Fosti Grande Retro GT-2 Scooter (25 km) gekocht bij *******oters. Hierbij mijn ervaringen met zowel de internet-dealer als die met de scooter zelf, die ik regelmatig zal aanvullen.

    De aanschaf zelf liep soepel en prettig. Enkele wijzigingen in de bestelling werden prettig, flexibel en snel afgehandeld.

    De levering was op tijd en vriendelijk, al kreeg ik vrijwel geen uitleg of begeleiding. De scooter startte niet zonder gas bij te geven, en de koerier met een beetje gas, had hem gelijk aan de praat. Ik had ook een valbeugel besteld, maar die was er niet bij en stond wel op de rekening. Bij nabellen, bleek deze niet voorradig. Kon deze later krijgen of het geld op mijn rekening gestort krijgen. Ik koos voor het laatste. Het was beter geweest, als ze de factuur gelijk hadden aangepast, of melding bij aflevering hadden gedaan.

    De scooter werd afgeleverd met de meters en ander klein goed nog in de beschermende plastic. Geen groot probleem, maar netjes?

    De verzekering kon de kenteken niet bij de meldcode vinden, maar toch verzekerd.

    Eerste proefrit verliep prima, al deed de snelheidsmeter het niet. Ook bleek later, vlak voor mijn vakantie, dat het identiteitsnummer op de kenteken niet die van mijn scooter was....

    Hierna eerst tien dagen vakantievieren.

    Bij terugkomst gebeld en ik werd gevraagd om op de webiste 'het betreffende' formulier in te vullen voor de garantiereparatie en het kenteken.

    Vanaf dit moment is *******oters, helaas een stuk minder daadkrachtig gebleken dan bij de aanschaf....

    Bij alles hierna gaan er dagen overheen voordat er antwoord op mailtjes ontvangen wordt. Telefonisch is *******oters gelimiteerd bereikbaar (tussen 11 en 4) en in die tijd kreeg ik vaker het antwoordapparaat dan niet.

    Na de nodige correspondentie en telefonische toezeggingen heb ik nog steeds geen monteur langs zien komen voor de snelheidsmeter, heb ik een ander kenteken gekregen (met een 1 linksboven, en ik ben niets verloren...) die helaas k niet klopt. Bij de eerste leek het of er twee scooters verwisseld werden, bij de tweede kenteken is er een typfout in het identiteitsnummer. Dit was donderdag 28 juli. Ik schrijf dit op de vroege ochtend van 2 augustus. *******oters heeft nog niets van zich laten horen...

    De scooter zelf doet het, op bovenstaande na, prima. Heb inmiddels een ruim tankje (4 l.) leeggereden, dus wat zal het zijn, 100 km.? Echt weten, doe ik het niet, immers de snelheidsmeter doet het niet...

    Vanwege de garantie ga ik niet zelf sleutelen, al kan ik dat erg goed.

    Al met al, heb ik een leuke scooter, met een verkeerd kenteken en een garantiereparatie die maar niet wordt uitgevoerd.

    Wordt vervolgd...

  2. #2
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    2 augustus 2010
    Leeftijd
    43
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Wel slordig dat ze het verkeerde kenteken hebben gestuurd.Wel opletten met controlle.Ik heb de mijne ook via *******oters maar heb tot heden helemaal niets met de scooter gehad.(ff afkloppen hahahahaha) .Ik ben ook al bij een dealer hier in het dorp gegaan voor onderhoud.Deze maand loopt mijn garantie af.De levering ging bij mij ook netjes maar ik heb dan ook contant betaald aan de courier.Mocht er iets niet kloppen kon ie hem meteen meenemen.

    Mvg:
    Martijn

  3. #3
    Retro Club Expert kremers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juni 2011
    Leeftijd
    42
    Berichten
    135
    Rep kracht
    9
    Welkom op het forum!

    Helaas gaat er wel eens wat mis, echter jammer te lezen wat de reactie achteraf is!
    indien je rechtsbijstand hebt, dan zou ik deze eens inschakelen.
    ikzelf zou toch geen genoegen nemen met een 1tje op een nieuwe scooter oftewel op het kenteken.

    Let wel !! dat je de juiste set-up gebruikt voor deze scooter.
    Waaronder een NGK bougie, een 82er sproeier en de juiste afstelling omtrent lucht verhouding, vergeet daarbij de olie niet te vervangen (de olie die vanuit china mee geleverd word is niet al te best).

    Het wil nog wel eens gebeuren dat het allemaal op het randje staat afgesteld.

    succes met de afhandeling en veel plezier van je scooter.

    Gr. danny

  4. #4
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    22 juli 2011
    Leeftijd
    57
    Berichten
    7
    Rep kracht
    0

    De volgende dag

    Dank voor jullie reacties.

    Slordig is 1 fout met het kenteken inderdaad. Tweemaal behoorlijk meer dan slordig. Zeker als ze niet (meer) reageren. Ook niet (meer) voor de garantiereparatie.

    Hun bellen is ook niet je fijnste ervaring. Ze hebben het z druk met de bestellingen en leveringen dat je vrijwel altijd hun antwoordapparaat met die melding krijgt. Zal wel. Maar je kunt dus ook geen boodschap achterlaten. En correspondentie is geheel onpersoonlijk. Ze ondertekenen hun correspondentie uitsluiten met 'verkoop'. Waarom geen namen? Is dat te lastig/vervelend voor hun?

    Ik heb inderdaad rechtsbijstand. En als dit morgen niet naar tevredenheid wordt opgelost, meld ik het ook bij de RDW.

    Wordt vervolgd.

    P.S. O ja, ik kan zien dat ze me vandaag hebben gebeld, zonder een boodschap achter te laten...

  5. #5
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    22 juli 2011
    Leeftijd
    57
    Berichten
    7
    Rep kracht
    0

    *******oters reageert: scooter omruilen

    Het is, na enig sterk aandringen, toch gelukt: *******oters reageert, en nu kordaat. Het voorstel is om de scooter te ruilen, omdat anders de '1' op de kenteken van deze nieuwe scooter, door de fouten, niet voorkomen kan worden.

    Omdat eenzelfde scooter over twee weken arriveert, kan mijn vrouw een leenscooter krijgen.

    Mijn vrouw gaat hiermee akkoord, en als de afspraken nu nagekomen worden, wordt de scooter morgen tegen de leenscooter geruild, en twee weken later, deze weer tegen eenzelfde nieuwe als die we een maand eerder gekocht hebben.

    Goed nieuws! Goede oplossing! ;-) Goede woorden. Nu de daden nog.

    Wordt vervolgd...

  6. #6
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    2 augustus 2010
    Leeftijd
    43
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Kijk dat zijn berichten.Maar laat ze het wel op papier zetten.Je kan nog zo veel laten zeggen maar de machtige papier met het verhaal zal er ook voor zorgen dat ook *******oters zich aan de afspraak houdt.Anders zit je straks weken te wachten op je scooter.Laat ze het verhaal maar in een mail zetten ofzo of laat de bezorger morgen tekenen dat hij jou scoot meeneemt en dan het verhaal erbij.Want wat die jongen ook zegt hij hoort gewoon bij *******oters.

    Mvg:
    Martijn

  7. #7
    Retro Club Expert kremers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juni 2011
    Leeftijd
    42
    Berichten
    135
    Rep kracht
    9
    gefeliciteerd.

    maar laat idd op papier zetten dat je nu een leenscooter krijgt en de nieuwe binnen de acceptabele termijn. en wanneer de verplichting niet nakomt, je het contract kunt ontbinden.
    Succes !

  8. #8
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    22 juli 2011
    Leeftijd
    57
    Berichten
    7
    Rep kracht
    0

    Thumbs up *******oters: leenscooter en scooterrruil

    Vandaag, precies volgens afspraak, op tijd, heeft een koerier een leenscooter gebracht, en onze Znen Grande Retro GT2 meegenomen. Afspraken per e-mail bevestigd, incl. bevestiging terugstorting aankoopbedrag indien de ruilscooter niet binnen drie weken geleverd kan worden. Keurig!

    We waren met welke andere leenscooter tevreden geweest, we hebben echter vrijwel dezelfde Grande Retro GT2, met nog maar 181 km. op de teller, te leen. Mt windscherm. Keurig!

    We hadden een Znen (ZN50QT-E) Grande Retro GT2 en deze leenscooter is een Benzhou Yiying (YY50QT-21B) Grande Retro GT2. Onze eerste indruk is dat de Znen degelijker is.

    De eerste daden zijn gezet! *******oters houdt zich tot nu toe keurig aan de afspraak.

    Wordt vervolgd.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •