Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28

Discussie: Chinese retro's ervaringen.

  1. #1
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    11 juni 2008
    Leeftijd
    52
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0

    Post Chinese retro's ervaringen.

    Ik heb de afgelopen tijd nog al veel gegoogeld omtrent de chinese retro's.
    Ik heb op diverse fora nogal het een en ander gelezen en de nodige foto's gezien. Alle trieste verhalen ten spijt, weet ik zeker dat er ook succes verhalen zullen zijn. Er zijn wellicht gebruikers die zeer te spreken over hun Chinese retro scooter. Waar ik eigenlijk heel benieuwd naar ben. Zijn er mensen die heel veel km maken met hun scooter. Wat zijn jullie ervaringen daarmee en waar lopen jullie tegen aan.
    Dat laatste wil ik nl laten mee wegen in mijn keuze.
    Natuurlijk weet ik dat SYM, KYMCO, Vespa, ect goede scooters zijn. Maar ik wil een chinese scooter ook in mijn overwegingen mee nemen. Want er zitten zeer leuke modellen tussen.

    Ik rijd sinds 1997 met de scooter naar mijn werk en leg per jaar tussen de 10000 en 12000 km af. Ik heb verschillende merken en typen gehad. Van de Hyosung Rush t/m de filly 50 en van de Vespa ET2 tot de Gillera Runner en de Yamaha Neo's ect.

    Ik kijk uit naar jullie reacties
    mvg

  2. #2
    Retro Club Expert kremers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juni 2011
    Leeftijd
    41
    Berichten
    135
    Rep kracht
    9
    De chinezen zijn goede scooters als ze maar goed onderhouden worden en een goede aflever beurt krijgen.

    Zorg daarom ook altijd dat je bij een goede dealer komt.

    (Off topic) spreek uit ervaring

  3. #3
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    11 juni 2008
    Leeftijd
    52
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Dank je voor je reactie Danny.
    Aflever beurt is heel belangrijk. Daarom is een goede dealer dat ook. De inrij periode is ook belangrijk. en natuurlijk de beurtjes op zijn tijd. Je zult begrijpen dat ik gezien de km die ik rij het belangrijk vind hoe de (de chinese retro modellen) scooter zich houd met wat meerdere km op de klok. Is het afgelopen na 12000 km of kun je langer door.
    Uitgaande van 10000 km per jaar en 3 jaar rijden. Hou houd zich dat. Op de A merken is dat geen probleem. Maar hoe zit dit met de zo genaamde bambi scooters. Natuurlijk kan er altijd wat kapot gaan ook bij de A merken.

    Ik wil in mijn besluit om op enig moment een retro aan te schaffen de chinese retro meenemen. Juist omdat er zeer leuke modellen tussen zitten. Het is natuurlijk een persoonlijke smaak, maar de Baotian Classico ( Killerbee XL) en , Eagle Wing Florance ( AGM LX, ZNEN Bellagio fino) zijn toch zeer leuke scooter om te zien. Verder in mijn lijst natuurlijk de Kymco Like en de Fiddle 2. De laatste 2 zijn zonder meer goed.

    Maar ik wil onderzoeken of ik het ook met een bij Baotian kan of een Benzhou, ZNEN

  4. #4
    Ouwe beunoloog
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kremers Bekijk bericht
    De chinezen zijn goede scooters als ze maar goed onderhouden worden en een goede aflever beurt krijgen.

    Zorg daarom ook altijd dat je bij een goede dealer komt.

    (Off topic) spreek uit ervaring
    Dit is zr zeker het geval!
    Het motorblok wat onder zo'n beetje elke Chinees zit is gewoon een goed motorblok en 20/25.000 km is dan ook best wel haalbaar en zeker geen uitzondering. Alleen wordt er voor de Europese/Ned markt een knullige 50cc onder gezet met daarbij debiele begrenzers. (en vaak ook heel beroerd afgesteld)

    Oorspronkelijk zit er een 80cc gemonteerd welke vrijwel gelijk zit aan de prestaties van een ontgrensde 2 takt (49,9cc) scooter. Het frame, de tupperware en overige delen ben ik wat minder over te spreken maar ook daar komt inmiddels verbetering in.

    Kymco en Sym hebben zich inmiddels wel bewezen maar hier hangt dan ook weer een ander prijskaartje aan en onderdelen zijn vrij prijzig t.o de Chinese broeders.

    n ding is i.i.g zeker..., de Chinees (GY6) rijdt harder dan de Kymco of Sym!
    (is niet echt van belang maar vermeld het toch maar even)

    Kortom; orienteer je goed op het aangeboden scooteraanbod 'her en der'.
    Kan je zo maar een paar honderd euro's schelen.

    Een goede dealer zal de motor/scoot dan ook naar behoren afleveren.
    Meestal hebben ze dan al onderdelen vervangen voor goede/juiste onderdelen.
    (denk aan bougie, accu, sproeier en soms ook de bobine)

  5. #5
    Retro Club Expert chris's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 februari 2011
    Leeftijd
    50
    Berichten
    212
    Rep kracht
    9
    En een nieuw blok van een chinees is ook niet overdreven duur te noemen.
    In vergelijk met A merken.
    Dus idd lijkt het mij het overwegen wel waard JBRETRO.
    Hoe dan ook wens ik je veel plezier met de scooter van jouw keuze als je een keus hebt gemaakt.

    Groetjes Chris

  6. #6
    Retro Club Member wilger's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 juli 2010
    Leeftijd
    65
    Berichten
    4
    Rep kracht
    0
    Je hebt 2 scooters voor de prijs van 1 , dus als je denkt dat een retro minder zou zijn , dan rijdt je hem op tot 15000 km.
    Maar ik weet zeker dat hij ( mits onderhouden ) heeel veeeel langer meegaat

  7. #7
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    11 juni 2008
    Leeftijd
    52
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Bedankt voor jullie reacties allemaal.
    Na aanleiding van jullie reacties heb ik diverse importeurs gemailt met een aantal vragen.
    Als ik wat antwoorden heb dan zal ik deze in dit forum laten weten.
    Ik houd jullie op de hoogte

  8. #8
    Retro Club Expert kremers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juni 2011
    Leeftijd
    41
    Berichten
    135
    Rep kracht
    9
    mogen we wellicht weten om welke vragen het gaat ?
    dan ben ik eens benieuwd wat daar voor antwoorden op komen !

    Gr.

  9. #9
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    11 juni 2008
    Leeftijd
    52
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    De vragen die ik uit heb gezet gaan omtrent het gebruik van een retro scooter bij vele km zo rond de 10 a 12000 km per jaar
    of dit mogelijk is met en een gebruiksduur van 3 jaar. Ik heb deze vragen gemaild naar de volgende importeurs sikombi, Btc verstappen en naar AGM. Misschien interessant om eens te weten wat onze importeurs hiervan vinden.
    Ik houd jullie op de hoogte.

  10. #10
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    11 juni 2008
    Leeftijd
    52
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    De eerste reactie is binnen

    Geachte heer,

    Allereerst bedankt voor uw interesse, onze test met de BTC Legend was inderdaad goed(in scooterxpress). De BTC Legend is een zeer mooie en betrouwbare scooter, alsook de BTC Bellagio. Dus qua prijs/kwaliteit zijn deze scooters top. 3 jaar mag geen enkel probleem zijn.

    tot zover.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •