Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 53

Discussie: retro geen trekvermogen !

  1. #1
    Retro Club Expert kremers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juni 2011
    Leeftijd
    42
    Berichten
    135
    Rep kracht
    9

    retro geen trekvermogen !

    vandaag even wezen kijken bij de dealer hoe het ervoor staat met m'n nieuwe AGM (447 km gelopen), staat nu immers alweer 1 1/2 week bij de dealer.

    Gezien er geen trekvermogen meer was, heeft de dealer kostenloos het onderstaande vervangen:

    *Zwaardere Koppelingsset
    *Lichtere Vario rollen (was 8 Gram) nu 5 gram
    *Van 76 sproeier naar een 86 sproeier
    Daarbij opnieuw afgesteld!

    Echter de scooter komt nagenoeg niet voorruit, het duurt gemiddeld 40 seconden voordat de 40 km/h op de km teller is bereikt.

    Volgens de dealer kan het dan alleen nog maar liggen aan de Cilinder, dat deze een tik heeft gehad of misschien te warm of te eng heeft gelopen.

    Heb dan ook de opdracht gegeven om de cilinder te doen vervangen voor een 80 CC malossi !

    Is het bovenstaande dan een goede Set-up ?
    wie heeft ervaring met een 80 CC set-up ?

    en wat kan ik nog verwachten !

    Gr danny

  2. #2
    ScooterHulp Team
    Geregistreerd
    3 januari 2010
    Leeftijd
    32
    Berichten
    214
    Rep kracht
    10
    Wat je dan kun verwachten is volgens mij dat de scooter als de brandweer gaat.
    Misschien wel te snel voor een snor scooter

  3. #3
    Retro Club Expert kremers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juni 2011
    Leeftijd
    42
    Berichten
    135
    Rep kracht
    9
    nou hij blijft sowieso begrensd met de 45 km/h module.
    want 20 km/h te hard tegenwoordig is €380.00 boete en inbeslagname !

    En dat hoeft nou ook weer niet !

    maar wat gaat dit in trekkracht doen ?

  4. #4
    ScooterHulp Team
    Geregistreerd
    3 januari 2010
    Leeftijd
    32
    Berichten
    214
    Rep kracht
    10
    Dat weet ik niet precies.
    Vroeger met de 2takt scooters kon je vaak kiezen voor hard optrekken of een hogere topsnelheid.
    Maar aangezien hij een grotere cilinder krijgt zou hij haast wel sneller op moeten trekken ga ik vanuit. De dealer zou je hier denk ik de beste informatie over moeten kunnen geven. Je kun ook eens langs een andere zaak gaan voor een second opinion.

  5. #5
    tukker47
    Guest
    hmmmmm vreemd verhaal van de dealer
    het bereden gewicht mag 150 kg zijn moet die kunnen hebben volgens het boekje
    maar wat verwacht je dan van een scooter die nog niet eens fatsoenlijk is ingereden ik heb toen ik een 2000 kilometer had gereden de vario vervangen omdat de scooter niet wilde door trekken
    en voor 40 euro was het probleem opgelost
    scooter trekt nu prima door tot zo,n 53 kilometer per uur


    groeten ipie

    ps ik zou is naar een andere dealer gaan

  6. #6
    Ouwe beunoloog
    Guest
    Jouw dealer snapt het niet helemaal!
    Zwaardere koppeling (delen) en lichtere rollen plaatsen terwijl het motorvermogen niet toeneemt is dan ook je reinste kolder. (zou een andere zoeken)

    Titel van topic is ook???

    Dus met 80cc wil je nog steeds maar 45km rijden?

  7. #7
    Retro Club Expert kremers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juni 2011
    Leeftijd
    42
    Berichten
    135
    Rep kracht
    9
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tukkertje Bekijk bericht
    hmmmmm vreemd verhaal van de dealer
    het bereden gewicht mag 150 kg zijn moet die kunnen hebben volgens het boekje
    maar wat verwacht je dan van een scooter die nog niet eens fatsoenlijk is ingereden ik heb toen ik een 2000 kilometer had gereden de vario vervangen omdat de scooter niet wilde door trekken
    en voor 40 euro was het probleem opgelost
    scooter trekt nu prima door tot zo,n 53 kilometer per uur


    groeten ipie
    ja het nadeel hier in het zuiden is dat je op elke weg wel een heuveltje hebt, moet er dan ook bij zeggen dat ikzelf 118 kg weeg (en nee geen 1.40 groot ) en de wederhelft 65 kg.
    dan zit je al boven het gewicht wat eigenlijk mag.
    de vario en de koppeling is vervangen, het was wel ietwat beter volgens hem, maar nog niet optimaal.

    wellicht dat de cilinder toch een te grote belasting heeft gehad waardoor er te weinig compressie is opgetreden, want het probleem is begonnen nadat we in duitsland zijn geweest en 2 flinke hellingen hebben gehad.

    alles is zonder kosten vervangen, alleen de nieuwe 80cc cilinder betaal ik!
    dus de service is ok !
    nog maar even wachten en dan hoop ik dat hij blijft lopen.

  8. #8
    Retro Club Expert chris's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 februari 2011
    Leeftijd
    50
    Berichten
    212
    Rep kracht
    9
    Beste kremers.
    Ik zou de kop en de nokkenas ook vervangen en als je slim bent ook de carburateur.
    Dit om een een betere afstelling te kunnen verkrijgen.
    Althans zo optimaal mogelijk.
    Maar ik meen ergens te hebben gelezen dat de malossi cilinder nu niet echt een goede is in vergelijking met NCY cilinders.
    Maar ik kan het ook mis hebben.
    Hoe dan ook vind ook ik het een beetje domme redenering van je dealer om er meteen een 80cc op te doen.
    Zonder alle overige aanpassingen zal hij rond de 75km per uur gaan lopen.
    En hij zal wel ietsje harder optrekken,maar niet echt een grote winst.
    Zoals ik al eerder zei je pakt pas een winst als je de motor optimaal tuned.

  9. #9
    Retro Club Expert kremers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juni 2011
    Leeftijd
    42
    Berichten
    135
    Rep kracht
    9
    Het één en ander is vandaag geleverd geworden.
    Er komt toch een 80cc cilinder onder de snorrie.
    Had nog gedacht om de 35 km/h module te nemen, maar vindt het toch
    Behoorlijk wat geld. Terwijl de andere modules worden aangeboden voor meer dan de helft.
    Volgens mij wil er iemand snel geld Verdienen.

    Maar goed.

    In de loop van de week kunnen we de snor weer ophalen.
    Nu hopen dat het zondag redelijk weer is om een stukje in het heuvelland te gaan touren.

    Gr.

  10. #10
    Retro Club Expert kremers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juni 2011
    Leeftijd
    42
    Berichten
    135
    Rep kracht
    9
    vanavond even bij de dealer geweest.
    de snorrie zit in elkaar.
    de 80 cc cilinder zit er nu onder (Scheelt toch zeker wel qua trekken)
    Ook zijn de rollen vervangen van 8 gr naar 5 gr.

    Het één en ander moet nog afgesteld worden, Morgenavond gaan we de snor ophalen.

    bericht volgt !

    p.s! de oude cilinder was dus niet goed, deze had al beschadigingen cq krassen en ging erg stroef langs de zuigerwand.

    Gr

Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •