Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Fuel-meter verwart....

  1. #1
    imported_Funny16
    Guest

    Fuel-meter verwart....

    Nou mijn nieuwe scooter heeft me meteen iets geleerd.
    De fuel-meter is 'verradelijk'. Hij zorgde er meteen voor tijdens mijn eerste rit, dat ik 4 kilometer moest lopen. ( ik was opweg om te gaan tanken...grrr... Stond e eerst nog halverwege in no-time stond ie tegen de 'E' en dus stopte hij ermee. Het laatste stukje is dus erg verradelijk. Het lijkt dat net of je nog genoeg benzine in de tank hebt, maar de werkelijkheid is anders. Het ging mij iets te vlug....dus.. Maar heb er van geleerd, als hij op 'half vol' staat ga ik alvast tanken....
    Zo wordt je elke dag wijzer... vooralsnog staat in na '20 km' nog steeds op Full......

  2. #2
    Retro Club Member supervalk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 februari 2008
    Leeftijd
    56
    Berichten
    33
    Rep kracht
    0
    Hoi Funny, Troost je je bent zeker niet de eerste die het is overkomen. Inderdaad duurt het een tijd voordat er beweging in de "naald" van de benzinemeter komt. Ik hou als regel aan na ong. 100km tanken. Je hebt een 4 liter tank dus als je je verbruik uitrekent weet jezelf wanneer je aan de beurt bent. De mijne loopt onbegrenst ong. 1 op 35 dus ben met 100km ruim op tijd.
    Niets is zo frustrerend als lopen met je scooter aan de hand.......

    Groeten Martin

  3. #3
    imported_Funny16
    Guest
    Hoi martin,

    Thanks voor je reactie. Ik heb ut inmiddels gelezen....pff...was wel ff duwen en dan te weten met een gloedje nieuwe scooter aan je hand aan de wandel...klere...dan sta je voor schut...hahahaha.
    Maar ik weet het inmiddels, komt goed. Ik heb trouwens een update foto geplaatst, dan kan je em zien........
    Ik hou de meter in de gaten....

    groeten,


    stanny

  4. #4
    Retro Club Expert kremers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juni 2011
    Leeftijd
    41
    Berichten
    135
    Rep kracht
    9
    zijn de vlotters van deze scooters niet aan te passen ?
    je komt er wel zo bij toch ?

  5. #5
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    2 augustus 2010
    Leeftijd
    43
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    het ligt niet aan de vlotter maar aan het beriek waar de meter vlotter inligt.Het werkt met een bepaalde weerstand.Je hebt een vlotter met stangetje eraan.Daaraan zit een regelbare weerstand.En hoe minder weerstand ie heeft "dus tank vol"hoe hoger je meter aangeeft.Als de vlotter zakt beweegt de weerstand mee en wordt ie hoger dus geeft de meter minder aan.Dit is de oorzaak van de vallende meter zeg maar.Het regelberijk is te klein.Wat overgens ook bij sommige moteren ook aan de hand is.Kameraad van me heeft een aprilia moter en die meter geeft ook niet zo zuiver aan.En daarbij genomen dat zo'n scoot nog erg goedkoop is en dat komt terug in dit soort dingentjes.
    Hebben ze geen foto gemaakt van je met de scooter aan de hand? Anders sta je zo weer op een ander forum met de text : "chinees scootertje goed????"

    Mvg:
    Martijn

  6. #6
    Retro Club Expert kremers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juni 2011
    Leeftijd
    41
    Berichten
    135
    Rep kracht
    9
    Met zeggen dat ik de kwaliteit / prijsverhoging. Aardige acceptabel vindt.
    Ik laat nu alleen een andere koppeling monteren op advies van de dealer.
    Dit ivm het trekvermogen.

    Omdat de standaard koppeling ietwat te zwak zou zijn met ons gewicht!

  7. #7
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    2 augustus 2010
    Leeftijd
    43
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    ik zeg ook zeker niet dat ze niet goed zijn.Ik heb de mijne al 1 jaar nu maar nog helemaal niets aan gehad van welke aard dan ook.Maar kijk ook wel eens op andere forum's en daar zitten ze alleen te kwijnen over onze bamiblokken.

    mvg:
    Martijn

  8. #8
    imported_Funny16
    Guest
    HEEYYY Martijn,

    Ik ben geen fotomodel en gelukkig geen foto gemaakt, wel wat kilometers gelopen toen, maar het overkomt me niet meer. Met een reservekan bezine in de garage, tank in 'af ' voor vertrek, ze zullen mij niet meer hebben....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bamiblokrijder Bekijk bericht
    het ligt niet aan de vlotter maar aan het beriek waar de meter vlotter inligt.Het werkt met een bepaalde weerstand.Je hebt een vlotter met stangetje eraan.Daaraan zit een regelbare weerstand.En hoe minder weerstand ie heeft "dus tank vol"hoe hoger je meter aangeeft.Als de vlotter zakt beweegt de weerstand mee en wordt ie hoger dus geeft de meter minder aan.Dit is de oorzaak van de vallende meter zeg maar.Het regelberijk is te klein.Wat overgens ook bij sommige moteren ook aan de hand is.Kameraad van me heeft een aprilia moter en die meter geeft ook niet zo zuiver aan.En daarbij genomen dat zo'n scoot nog erg goedkoop is en dat komt terug in dit soort dingentjes.
    Hebben ze geen foto gemaakt van je met de scooter aan de hand? Anders sta je zo weer op een ander forum met de text : "chinees scootertje goed????"

    Mvg:
    Martijn

  9. #9
    Retro Club Expert kremers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juni 2011
    Leeftijd
    41
    Berichten
    135
    Rep kracht
    9
    Je kan de benzine meter afstellen indien deze de verkeerde waarde afgeeft.

    Hiervoor met je de benzine meter klok losmaken aan de achterzijde.
    De teller voorzichtig uit het Chrome huis halen.
    Nu zie je dat er met een lijm pistool is gelijmd over de contacten, waar de kabels zijn bevestigd aan schroeven.
    Verwijdert deze lijm voorzichtig met een spits voorwerp, dan komt er onder Al die lijm een potmeter zichtbaar.
    Deze zit is een rondje naar binnen.

    Zorg dat je tank half vol of half leeg is, zet het contact aan en regel met en kleine platte schroevendraaier de potmeter af tot op de helft.
    Vul nu de tank tot vol en kijk of de potmeter juist weergeeft.

    Nu komt het belangrijkste.
    Zorg dat je de contactpunten weer af isoleert.
    Doe je dit niet en.zet je alles weer in elkaar, dan heb je zeker kortsluiting door de schroef in de behuizing gaat en die dan kortsluiting veroorzaakt.
    De + of de - bij je accu is dan doorgebrand. Dit is een 15m a.p. zekering.
    Haal deze sowieso als reserve.....



    En dan maar rijden zonder dat je hoeft te gokken.

    Succes.

    Gr. Danny

  10. #10
    Ouwe beunoloog
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kremers Bekijk bericht
    De + of de - bij je accu is dan doorgebrand. Dit is een 15m a.p. zekering.
    Sinds wanneer zit er een 15m a.h.p. zekering gemonteerd?
    Of heeft de TS soms een motorscoot?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •