Bekijk resultaten enquête: 1 blauw of 2 geel kenteken 3 snelheid

Aantal stemmers
16. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Blauwkenteken

    11 68,75%
  • GEELKENTEKEN

    5 31,25%
  • 25 WORD ?

    4 25,00%
  • 45 WORD?

    7 43,75%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19

Discussie: verschil

  1. #1
    Retro Club Member wilger's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 juli 2010
    Leeftijd
    65
    Berichten
    4
    Rep kracht
    0

    verschil

    Ik heb eens een vraag .
    Welke retroscooter hebben de meeste eigenlijk.
    ik bedoel , Blauw of geel kenteken plaat.
    Laat ik even de snelheid apart vragen

  2. #2
    Retro Club Member supervalk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 februari 2008
    Leeftijd
    56
    Berichten
    33
    Rep kracht
    0
    Hoi Wilger,

    Ik heb een "blauwe plaat" en hij rijdt onbegrensd over de teller dus harder dan 60, zet ik de schakelaar om dan rijdt hij 50 op de teller.

    gr. Martin

  3. #3
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    2 juli 2009
    Leeftijd
    42
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Ik heb een blauwe kentekenplaat maar een brom CDI erin..... OP de teller rond de 55; op de GPS rond de 45

    Even ter waarschuwing; de politie is tegenwoordig goed op de hoogte dat deze scooters begrensd zijn en dat er vaak systemen zijn waarmee je hem dus weer op de begrenzer schakelt. Wanneer je apparaat maar dan 2x de constructie snelheid behaald dan ben je je rijbewijs kwijt; je mag dan dus ook niet meer met de auto op pad....

  4. #4
    Retro Club Member wilger's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 juli 2010
    Leeftijd
    65
    Berichten
    4
    Rep kracht
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door justme Bekijk bericht
    Ik heb een blauwe kentekenplaat maar een brom CDI erin..... OP de teller rond de 55; op de GPS rond de 45

    Even ter waarschuwing; de politie is tegenwoordig goed op de hoogte dat deze scooters begrensd zijn en dat er vaak systemen zijn waarmee je hem dus weer op de begrenzer schakelt. Wanneer je apparaat maar dan 2x de constructie snelheid behaald dan ben je je rijbewijs kwijt; je mag dan dus ook niet meer met de auto op pad....

    Dat betekent voor veel mensen dus een probleem.
    Want ik neem aan dat het merendeel harder dan de 25 km p/u rijden ?
    Betekent dit dan als ik het goed lees, je hebt een scoot gekocht van 25 km p/u en je rijd er 60 mee.
    Dus meer dan 2 x 25 , ben je dan je rijbewijs kwijt, en wat gebeurt er dan met de scoot ??
    Hier weet ik het fijne niet van , dus elke info is goed, eigenlijk voor iedereen dus.

  5. #5
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    2 juli 2009
    Leeftijd
    42
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Wanneer inbeslagname?

    Een brom- of snorfiets kan inbeslag worden genomen als is geconstateerd dat de brom- of snorfiets meer dan 20 km/uur sneller kan rijden dan de snelheid die in het kentekenbewijs staat vermeld. Voor de meeste bromfietsen is dit het geval bij 65 km/uur (45 + 20 km/uur) en voor de meeste snorfietsen geldt dit bij 45 km/uur (25+20 km/uur). Ook gebeurt inbeslagname als het voertuig niet behoort tot een goedgekeurd type of exemplaar. De Officier van Justitie kan de rechter vragen om een verbeurdverklaring van de brom- of snorfiets. Om die reden wordt bij inbeslagname altijd een schatting van de waarde van het in beslag genomen voertuig op het beslagformulier vermeld, zodat de rechter die waarde kan meewegen bij zijn/haar beslissing. Meer informatie over het opsporings- en vervolgingsbeleid van opgevoerde bromfietsen staat in de bijna gelijknamige richtlijn van het college van procureurs-generaal.

    Een bon voor overtreding van de maximum constructiesnelheid voor bromfietsen is te herkennen aan feitcode N 081 a t/m f; voor snorfietsen is de feitcode N082 a t/m f.

    bron: http://www.boetes.nl/rollenbanktest.html


    De inbeslagname van het rijbewijs schijnt erg regio-gebonden te zijn....

  6. #6
    Retro Club Member audie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 september 2009
    Leeftijd
    62
    Berichten
    2
    Rep kracht
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door justme Bekijk bericht
    Wanneer inbeslagname?

    Een brom- of snorfiets kan inbeslag worden genomen als is geconstateerd dat de brom- of snorfiets meer dan 20 km/uur sneller kan rijden dan de snelheid die in het kentekenbewijs staat vermeld. Voor de meeste bromfietsen is dit het geval bij 65 km/uur (45 + 20 km/uur) en voor de meeste snorfietsen geldt dit bij 45 km/uur (25+20 km/uur). Ook gebeurt inbeslagname als het voertuig niet behoort tot een goedgekeurd type of exemplaar. De Officier van Justitie kan de rechter vragen om een verbeurdverklaring van de brom- of snorfiets. Om die reden wordt bij inbeslagname altijd een schatting van de waarde van het in beslag genomen voertuig op het beslagformulier vermeld, zodat de rechter die waarde kan meewegen bij zijn/haar beslissing. Meer informatie over het opsporings- en vervolgingsbeleid van opgevoerde bromfietsen staat in de bijna gelijknamige richtlijn van het college van procureurs-generaal.

    Een bon voor overtreding van de maximum constructiesnelheid voor bromfietsen is te herkennen aan feitcode N 081 a t/m f; voor snorfietsen is de feitcode N082 a t/m f.

    bron: http://www.boetes.nl/rollenbanktest.html


    De inbeslagname van het rijbewijs schijnt erg regio-gebonden te zijn....
    Zal zo wel eens waar zijn maar ben er niet mee eens , een snor bromfiets mag +/- 25 a 30 km.
    Een normale fietser rijd gemiddeld al 25 a 30 km en een race fietser fiets 30 a 50 km,op de fietspad.
    En een auto rijd op de normale weg 50 km, maar zijn auto kan wel 220 km.(begrijp je wat ik bedoeld)
    Wat ik er mee wil zeggen is gewoon aan de snelheid aanpassen. Fietspad gewoon 25 a 30 km rijden geen probleem in Amsterdam.
    Kom zelf uit een Politie familie.

    En nog wat ze willen binnen kort de snor bromfiets verbieden.(uit mijn bronnen)
    Ik vind het ook ze hadden nooit snor bromfiets moeten invoeren, we staan bekent dat wij als enige in Nederland brom fiets scooters hebben.Ben er eigenlijk ook op tegen op bromfiets scooters. Levensgevaarlijk op smal fietspaden vooral in Amsterdam,waar fietsers en fietser met voor aanhangwagen en de kinderen voor in. Je komt er vaak moeilijk door.
    Mijn Homepage [url]http://home.kpn.nl/piepl011/[/url]

  7. #7
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    6 januari 2009
    Leeftijd
    74
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    En een auto rijd op de normale weg 50 km, maar zijn auto kan wel 220 km.(begrijp je wat ik bedoel)
    Ben ik helemaal mee eens; mijn snor loopt ook 50, maar ik hou de snelheid op 30 à 35. Verder houd ik mij netjes aan de regels, al geloof ik soms dat ik de enige ben .....

  8. #8
    Retro Club Member audie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 september 2009
    Leeftijd
    62
    Berichten
    2
    Rep kracht
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audie Bekijk bericht
    Zal zo wel eens waar zijn maar ben er niet mee eens , een snor bromfiets mag +/- 25 a 30 km.
    Een normale fietser rijd gemiddeld al 25 a 30 km en een race fietser fiets 30 a 50 km,op de fietspad.
    En een auto rijd op de normale weg 50 km, maar zijn auto kan wel 220 km.(begrijp je wat ik bedoeld)
    Wat ik er mee wil zeggen is gewoon aan de snelheid aanpassen. Fietspad gewoon 25 a 30 km rijden geen probleem in Amsterdam.
    Kom zelf uit een Politie familie.

    En nog wat ze willen binnen kort de snor bromfiets verbieden.(uit mijn bronnen)
    Ik vind het ook ze hadden nooit snor bromfiets moeten invoeren, we staan bekent dat wij als enige in Nederland brom fiets scooters hebben.Ben er eigenlijk ook op tegen op bromfiets scooters. Levensgevaarlijk op smal fietspaden vooral in Amsterdam,waar fietsers en fietser met voor aanhangwagen en de kinderen voor in. Je komt er vaak moeilijk door.

    p.s. en nog wat in Amsterdam heb je veel invalide wagentje en weet je hoe hard zij rijden 30 a 50 km. klopt toch ook niet.Worden zij niet op de rollerbank gezet.
    Omdat scooter gewoon in is en een invalide wagentje niet.
    Mijn Homepage [url]http://home.kpn.nl/piepl011/[/url]

  9. #9
    Nieuw Lid
    Geregistreerd
    2 juli 2009
    Leeftijd
    42
    Berichten
    0
    Rep kracht
    0
    Ik begrijp de frustratie maar dit heeft allemaal te maken met dat er ooit gezegd is dat iemand van 16 met een brommer zich vaak niet verantwoord genoeg gedraagt om zich aan de aangegeven snelheid te houden; vandaar dat er wordt gekeken naar het maximale vermogen....

    Als je pech hebt en er is sprake van een grote rollerbank-actie dan heb je kans dat je er ook gewoon op moet (het schijnt wel dat de retro-scooters erg lastig op de rollerbank kunnen).

    Zelf woon ik in Lelystad; 2x staande gehouden en 2x niets aan de hand (gewoon eerlijk blijven; ja hij rijd harder dan hij mag), zolang je inderdaad voorzichtig doet is er vaak weinig aan de hand.... (en ik ben inmiddels al 2x 16 dus zie er ook niet als een broekie uit)

    PS; volgens mij willen ze juist 2takt motoren uit het straatbeeld laten verdwijnen de komende jaren

  10. #10
    Retro Club Member audie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 september 2009
    Leeftijd
    62
    Berichten
    2
    Rep kracht
    0

    Smile

    justme, weet wat mijn probleem is ik ben 53 maar ze zien mij als 25 a 30 zie mij foto maar.
    Mijn Homepage [url]http://home.kpn.nl/piepl011/[/url]

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •