Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Hoe zit dat nou met AGM??

  1. #1
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    22 maart 2008
    Leeftijd
    55
    Berichten
    5
    Rep kracht
    0

    Hoe zit dat nou met AGM??

    Hallo luitjes,

    Voor mijn naar mijn werk en soms lange ritten ben ik opzoek naar een 4-takt retro scooter. Omdat het alleen chineese merken zijn kom ik uit op een AGM en vraag me af of dit een degelijke scooter is.

    Sommige andere merken zien er precies hetzelfde uit maar ze ook werkelijk uit dezelfde fabriek. Zo kwam ik de Fosti en de Bella 50 tegen en die verschillen ook in prijs met de AGM. Is een AGM beter dan een Bella of andere merknaam? Is de AGM retro degelijk genoeg om zonder problemen van Groningen naar Maastricht te rijden? Zijn de onderdelen niet te duur als er iets vervangen moet worden?

    Ik hoop dat vooral eigenaren van een AGM retro of tevreden verkopers reageren want soms lees ik berichten die nergens opslaan.

    Bedankt voor het lezen in ieder geval.:D

  2. #2
    Retro Club Team Tjebbe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 februari 2008
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.778
    Rep kracht
    14
    Er is al veel gezegd over Chinese scooters. In het kort komt het er op neer dat het merk nauwelijks uitmaakt. Er zijn tientallen fabrikanten in China die vrijwel dezelfde scooters maken onder hun eigen merknaam, of op verzoek onder elke gewenste merknaam. AGM, Pico, Sirelli, Cenza noem maar op zijn verzonnen merknamen van Nederlandse handelaren die wat beter klinken dan Benzhou, Jinlun, Baotian enz.

    Ben je zelf handig: koop je scooter bij de goedkoopste aanbieder en doe er je voordeel mee. Je kan dan honderden euro's besparen.

    Wil je service en garantie: Ga naar een scooterzaak met een eigen werkplaats.

    Kwalitatief zit er weinig verschil tussen alle naampjes. De prijzen verschillen wel enorm.

  3. #3
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    22 maart 2008
    Leeftijd
    55
    Berichten
    5
    Rep kracht
    0

    Okee,..maar........

    Bedankt voor de reactie maar het meest belangrijke weet ik nog niet. Zijn de chineesjes degelijk genoeg om van Groningen naar Maastricht te rijden(en terug?). China is een groot land en ik hoop dat ze ook met hun eigen volk in het achterhoofd deze scooters gebouwt hebben en niet alleen voor de nederlandse korte afstand wegwerp maatschappij.

    Ik kwam ook een advertentie tegen waarbij je de scooter in een krat kan kopen en zelf inelkaar mag zetten. Er zal in dat geval wel geen garantie of service beurten gegeven worden. De prijs is wel interessant.

    Enniehauw....ik hoop dat er nog eigenaren van chineese scooters melden en tevreden of ontevreden dealers. De retroos schijnen enorm populair te zijn dus waar zijn jullie?

  4. #4
    Retro Club Expert
    Geregistreerd
    21 juni 2007
    Leeftijd
    59
    Berichten
    233
    Rep kracht
    14
    Zo zyn er nog een paar van die handelsondernemingen die scooters in het krat verkopen. Service wordt er niet verleend maar kapotte onderdelen kunnen geruild worden. Er staat wel een uitgebreide how to by wat je kunt doen als de scooter bepaalde gebreken vertoont. Als je het my vraagt kun je op je onderdelen lang wachten. Als ze hem maar kwyt zyn.........

  5. #5
    Sheriff @ low profile Flaming Rox's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 juli 2007
    Leeftijd
    54
    Berichten
    3.497
    Rep kracht
    17
    Bedankt voor de reactie maar het meest belangrijke weet ik nog niet. Zijn de chineesjes degelijk genoeg om van Groningen naar Maastricht te rijden(en terug?).
    ... 697 km ongeveer woon/werkverkeer zeker :p

    4 tact motorblokies zijn net zo goed als 2 tact, tis alleen trager en wat meer afstelwerk.
    Merken zeggen niet zoveel....meerdere merken maken gebruik van hetzelfde blok die als degelijk bekend staat.
    Als je zelf handig ben is een krat een goede oplossing en onderdelen zijn hier ook voorradig.
    Laatst gewijzigd door Flaming Rox; 26 maart 2008 om 18:49

    Gelieve geen vragen via de mail of pm! (ook geen Visitor Messages) Gewoon posten op het forum,
    op die manier heeft iedereen er profijt van.

  6. #6
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    22 maart 2008
    Leeftijd
    55
    Berichten
    5
    Rep kracht
    0

    Ja, maar...maar....maar.........

    Wat zou zo'n degelijk type blok dan moeten heten? Zijn de onderdelen niet, zoals ik eerder gelezen heb tegen woeker prijzen? Ik vraag dit allemaal omdat ik op het punt sta om ereen te halen. Ik vind het trouwens nog steeds een beetje verdacht dat er zich geen retro eigenaren of dealers melden.

    Wat is er trouwens gebeurd met degelijke merken en modellen van Kreidler en Zundapp? Ineens was het alsof het straatbeeld schoon geveegt was en alle yamahaas, zundapps, kreidlers enz vervangen was door scooters. Om eerlijk te zijn rij ik liever op een Zundapp model 4-takt met v-snaar aandrijving dan op zo'n 12 in een dozijn scooter. Misschien moet ikzelf eens gaan sleutelen aan zo'n hybride

  7. #7
    Sheriff @ low profile Flaming Rox's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 juli 2007
    Leeftijd
    54
    Berichten
    3.497
    Rep kracht
    17
    Kijk anders even Hier deze boys weten alles van het blokie.

    Klik op motorblok overzicht en/of motorblok faq.
    Oude honda's reden ook met dit blok.

    Wat is er trouwens gebeurd met degelijke merken en modellen van Kreidler en Zundapp? Ineens was het alsof het straatbeeld schoon geveegt was en alle yamahaas, zundapps, kreidlers enz vervangen was door scooters. Om eerlijk te zijn rij ik liever op een Zundapp model 4-takt met v-snaar aandrijving dan op zo'n 12 in een dozijn scooter. Misschien moet ikzelf eens gaan sleutelen aan zo'n hybride
    Haha ...ja dat gevoel had ik ook toen der tijd..,alleen maar scooters. (ben toen maar puch maxi gaan rijden voor woon/werk)
    Kreidler komt iig met nieuwe modellen scoots uit eigen fabricage vooral de RMC-G ziet er degelijk en strak uit...., http://kreidler-mot.skalar-first-flo...ler-Mot_5.html (linkie voor een looksie!)

    Zundapp is alleen nog actief op circuits voor zover ik weet. En Yamaha was al heel snel actief in de scooterij....rijdt er zelf ook mee..,Yamaha Aerox en een Neo's...minarelli horizontaal....net als de Kreidlers van toen ook minarelli blok
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)
    Laatst gewijzigd door Flaming Rox; 27 maart 2008 om 14:01

    Gelieve geen vragen via de mail of pm! (ook geen Visitor Messages) Gewoon posten op het forum,
    op die manier heeft iedereen er profijt van.

  8. #8
    Retro Club Member
    Geregistreerd
    22 maart 2008
    Leeftijd
    55
    Berichten
    5
    Rep kracht
    0

    Dat waren nog es tijden...

    Bedankt voor de loeksies Flaming Rox. Kreidler is dus ook over op de scooter toer. Wat me ook op valt is dat er wel nog aandacht wordt geschonken aan de "off the road" modellen door verschillende fabrikanten. Ook wel leuk,.. maar met mijn 43 jaar daarmee op mijn werk verschijnen is net even een brug te ver.
    Heel af en toe zie ik wel een poging van een fabrikant om met scooter techniek iets te maken wat op een echte brommer lijkt. Zoals de Gilera DNA wat trouwens een mooi ding is. Wat mij betreft mag het er allemaal zo uit zien.
    Helaas is mijn keuze beperkt tot een retro....mijn eerste keuze was een habana maar dat bleek een 2-takt en verder is er alleen maar een chinees over (of een Kymco People S;)) wat dat betreft.
    Nog steeds hoop ik op veel reacties van retro bezitters of verkopers zodat niet alleen ik, maar ook vele andere mensen leren kunnen van mensen die er over mee kunnen praten.

  9. #9
    Retro Club Team Tjebbe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 februari 2008
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.778
    Rep kracht
    14
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flaming Rox Bekijk bericht
    Kijk anders even Hier deze boys weten alles van het blokie.

    Klik op motorblok overzicht en/of motorblok faq.
    Oude honda's reden ook met dit blok.



    Haha ...ja dat gevoel had ik ook toen der tijd..,alleen maar scooters. (ben toen maar puch maxi gaan rijden voor woon/werk)
    Kreidler komt iig met nieuwe modellen scoots uit eigen fabricage vooral de RMC-G ziet er degelijk en strak uit...., http://kreidler-mot.skalar-first-flo...ler-Mot_5.html (linkie voor een looksie!)

    Zundapp is alleen nog actief op circuits voor zover ik weet. En Yamaha was al heel snel actief in de scooterij....rijdt er zelf ook mee..,Yamaha Aerox en een Neo's...minarelli horizontaal....net als de Kreidlers van toen ook minarelli blok
    Zou het niet zijn dat dit "made in China" voertuigjes met de Kreidler naam zijn, net als bij Sachs? Wat er nu als Sachs op de markt is, komt allemaal uit China. Je zal mij niet horen zeggen dat alles uit China per definitie rommel is maar dit spul is niet met Sachs zoals vroeger.
    Bijna al de oude fabrieken zijn al tijden over de kop en de merknamen in de verkoop.

  10. #10
    Retro Club Team Tjebbe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 februari 2008
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.778
    Rep kracht
    14
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zatara Bekijk bericht
    Bedankt voor de loeksies Flaming Rox. Kreidler is dus ook over op de scooter toer. Wat me ook op valt is dat er wel nog aandacht wordt geschonken aan de "off the road" modellen door verschillende fabrikanten. Ook wel leuk,.. maar met mijn 43 jaar daarmee op mijn werk verschijnen is net even een brug te ver.
    Heel af en toe zie ik wel een poging van een fabrikant om met scooter techniek iets te maken wat op een echte brommer lijkt. Zoals de Gilera DNA wat trouwens een mooi ding is. Wat mij betreft mag het er allemaal zo uit zien.
    Helaas is mijn keuze beperkt tot een retro....mijn eerste keuze was een habana maar dat bleek een 2-takt en verder is er alleen maar een chinees over (of een Kymco People S;)) wat dat betreft.
    Nog steeds hoop ik op veel reacties van retro bezitters of verkopers zodat niet alleen ik, maar ook vele andere mensen leren kunnen van mensen die er over mee kunnen praten.
    Het antwoord wat je graag zou willen horen, krijg je niet. Goedkope chinese scooters zijn niet net zo goed als de dure Europese of Japanse. Bij normaal gebruik en goed onderhoud kan je er evengoed veel lol van hebben. Er zijn erg veel vooroordelen die lang niet allemaal kloppen. En gaat er dan toch iets stuk, de onderdelenprijzen zijn laag.

    Mij springen de tranen in de ogen als ik lees dat een Vespa van 2800 euro niet tegen nattigheid kan vanwege inferieure ontstekingsonderdelen. Ook niet perfect dus. Jappies zijn volgens mij nog het beste en die zijn ook groot geworden met kopiŽren en goedkope rommel.

    Ik heb zelf een Skyteam Dax motortje (en brommer gehad) Mijn vrouw reed tot voor kort een Baotian brommertje. Gewoon wat zwakke puntjes aangepakt en dan doet alles het prima en betrouwbaar.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •